Om nån ringt med dålt nummer kan jag då återupringa?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Om nån ringt med dålt nummer kan jag då återupringa?
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 27, 2006 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

I filmer använder de alltid nån knappkombination för att köra återupringning. Går det göra så i Sverige med?
Håller på att vara less på den här lilla skitungen som ringer mig.

Loggo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 706
1036399
April 27, 2006 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, det är i stationen numret döljs. Du kan varken få fram det med nån hightech apparat eller återuppringa. Det enda du kan göra är att ringa telia så spårar dom det, fast det kostar 500+ eller något sådant. Ett annat alternativ är att lämna en "falsk" anmälan till polisen, så tror jag att de spårar det gratis.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
1036400
April 27, 2006 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej jag tror inte att du kan göra det i sverige, vi kör ju som bekant med nummerpresentation, om inte nummret syns så kan du ringa Teila, har bestämt för mej att dom kan ta reda på det åt dej.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1036403
April 27, 2006 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Telia har ingen möjlighet att spåra nummer överhuvud taget. Vilket jag tycker är ruskigt skumt men aja, är de deras policy så.

Orkar ju inte göra en poliasanmälan för nån liten rackare som tänder på att tjuvringa till mig då och då.

Loggo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 706
1036407
April 27, 2006 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej alltså, telia spårar inte upp numret så. Det telia gör är att de har din telefon under "uppsikt" i någon månad så får du se alla nummer som ringts och vilka som ringt till dig, även dolda nummer som rings till dig kommer du se.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1036409
April 27, 2006 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Förstår det ändå inte, borde inte deras växlar registrera alla nummer och vart de går? Går det inte beställa en sån där lista nu då utan jag måste vänta på att snorungen skall ringa upp mig igen?

Dock så pröjsar jag inte 500 för det. Som sagt, blir ingen polisanmälan förräns jag blir sur. Skulle bara vara kul att ringa upp 14isen å visa att man har hans nummer, bara säga hej. Tror det skulle räcka. 🙂

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
1036881
April 28, 2006 - 11:00 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Förstår det ändå inte, borde inte deras växlar registrera alla nummer och vart de går? Går det inte beställa en sån där lista nu då utan jag måste vänta på att snorungen skall ringa upp mig igen?

Dock så pröjsar jag inte 500 för det. Som sagt, blir ingen polisanmälan förräns jag blir sur. Skulle bara vara kul att ringa upp 14isen å visa att man har hans nummer, bara säga hej. Tror det skulle räcka. 🙂

Ja allt registreras, men såvida inte säpo kommer inspringandes så rotar dom inte i loggarna.

Du ska bara veta hur det är i mobilbranchen, dom loggar ALLT! i 2 år och det är inte särskillt svårt för folk som jobbar på företagen att komma åt uppgifterna.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1036918
April 29, 2006 - 7:52 am
sp_Permalink sp_Print

Ok, nästa fråga då. 😀 Finns det här någon som har en kompis som jobbar på telia med tillgång till att hämta ut telefonlistor?
Som sagt, bara ringa och säga hej, de var mej du ringt några gånger och sen fråga vart han/hon (blev förbannad sist när ja sa att jag inte var bög) hittat mitt nummer. Skulle vara kul. 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 276
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL