September 1, 2002
SoulBurn wrote: [quote=Gamblor]Hur bygger man en tidsmaskin? <- Det skulle jag nog fråga :)
ja, eller en evighetsmaskin 🙂
Hehe. Vad för typ av evighetsmaskin menar du då? Någon som kunde användas som en outömmlig energikälla eller? Annars vet jag inte vad man direkt skulle ha för användning av en sådan.
I något Simpsonsavsnitt bygger Lisa en evighetsmaskin där det är en pendel som pendlar fram och tillbaka i all evighet när hon inte får gå till skolan (som är avstängd). Homer utbrister "Lisa, in this house we obey the laws of physics!"
November 26, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=DiDi][quote=Ogrebeast]Hur skulle vi se världen om människan kunde uppfatta alla elva dimensioner?
Vi skulle se världen i elva dimensioner... duh... 😛
Faan, och jag som trodde det skulle se annorlunda ut. :banghead:
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Ogrebeast]Hur skulle vi se världen om människan kunde uppfatta alla elva dimensioner?
Hur vet "de" att det finns 11 dimensioner?
Motfråga: Varför skulle det bara finnas fyra?
En bakterie uppfattar ju t ex bara tre. Så vi kanske är för "tröga" för att inte uppfatta de andra sju. 😛
Det är annars elva dimensioner för att strängteorin ska gå ihop.
Vilken av dom? Eller var det just den elfte som sammanförde de olika teorierna? Minns inte riktigt hur det låg till...
July 27, 2002
Massa saker i livet, mest de här om rymden osv. Går att förklara, som är naturligt för naturen så att säga, men vi har ingen chans att fatta det.
Tror också att hjärnan kan göra saker som vi inte ens är i närheten av att kunna just nu, finns ju vissa utvecklingstörda som är helt pantade men som förstår skumma saker, min skumma teori, eran hjärna kanske inte fattar detta jag skrev? :bgrin: 😕
February 21, 2003
John_lz wrote: [quote=Ogrebeast]Det är annars elva dimensioner för att strängteorin ska gå ihop.
Vilken av dom? Eller var det just den elfte som sammanförde de olika teorierna? Minns inte riktigt hur det låg till...
Det fanns tidigare några olika strängteorier. Men de är numera sammanfogade efter att "vad han nu hette" upptäckte att de i själva verket var samma teori. Så numera råder det EN teori. 🙂
Sen om den stämmer eller inte får vi (snarare våra barnbarns barnbarn) reda på kanske. 🙂
February 12, 2002
Ogrebeast wrote:
Motfråga: Varför skulle det bara finnas fyra?
En bakterie uppfattar ju t ex bara tre. Så vi kanske är för "tröga" för att inte uppfatta de andra sju. 😛Det är annars elva dimensioner för att strängteorin ska gå ihop.
Jag kan upfatta 5, en dimension som kallas "Issedimensionen",, är tydligen något jag är unik med,, iaf enligt mina "vänner"...
Vars kan man hitta lite "fakta" i ämnet? Skulle vara kul att läsa,, bara det inte är nått lång..
February 21, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Vars kan man hitta lite "fakta" i ämnet? Skulle vara kul att läsa,, bara det inte är nått lång..
http://fy.chalmers.se/tp/F1pro.....9/Strings/
Chalmers så klart!
De som har skrivit det projektet gick första året på Teknisk Fysik då det skrevs, så det är inga insnöade forskare som har skrivit om det. Lättare att förstå då kanske. 🙂
February 12, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Vars kan man hitta lite "fakta" i ämnet? Skulle vara kul att läsa,, bara det inte är nått lång..
http://fy.chalmers.se/tp/F1projekt/1999/Strings/
Chalmers så klart!
De som har skrivit det projektet gick första året på Teknisk Fysik då det skrevs, så det är inga insnöade forskare som har skrivit om det. Lättare att förstå då kanske. 🙂
Mm såg ganska basic ut så får kolla på det sen när jag har tid.. Tackar.. 😀
February 12, 2002
skiroy wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-] Mm såg ganska basic ut så får kolla på det sen när jag har tid.. Tackar.. 😀
Akta dej kråkan...
Det där kan bli för mkt ditt huvud, tämligen stor risk att den går i bitar. 🙂
Värst vad du är på mig just nu.. Hittat några nya bilder på mig liggandes nån stans? Men jag är ledsen skirre, i don't swing that way.. :hrm:
2 Guest(s)