March 11, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Vars kan man hitta lite "fakta" i ämnet? Skulle vara kul att läsa,, bara det inte är nått lång..
http://fy.chalmers.se/tp/F1projekt/1999/Strings/
Chalmers så klart!
De som har skrivit det projektet gick första året på Teknisk Fysik då det skrevs, så det är inga insnöade forskare som har skrivit om det. Lättare att förstå då kanske. 🙂
Men har man inte gått över till en membran-teori nu de sista åren? Bara något jag har hört...
För övrigt vill jag säga till kråkan att vissa av oss gillar dina kvasi-filosofiska trådar. Det är dessa som gör sena nätter eller tidiga eftermiddagar genomlidliga.
Frågan? Ja, man hade väl velat veta om man kommer att ha ett bra liv. Det hade räckt för mig. Alla de andra frågorna kan jag nog lista ut själv, förr eller senare.
Sen finns det ju faktiskt frågor som inte har något svar. Som "hur fungerar kvinnor?". Den är så svarslös att man kan fråga sig om det inte borde vara förbud att ha frågetecken efter den meningen....:)
Edit: Jag hittade hänvisningarna till supersträngarna, eller branes. Sorry Ogre.
November 13, 2003
Sorry för OT men det är ganska intressant med strängteorin och olika dimensioner.
Hur man uppfattar saker egentligen.
Hörde en illustration en gång.
En myra som gick på en kabel över en väg. Myrans värld var kabeln och att komma över medans de som åkte nere på vägen hade en annan "värld".
Man kan väll egentligen säga att det är olika dimensioner man upplever.
5 Guest(s)