May 17, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=stormaz]Tar verkligen universum slut i en teggelvägg som jag alltid trott?
du har alltså också tänkt på tegelväggteorin.. trodde att jag var den enda..
Skrämmande nog så kändes den väldigt bekant å jag kan då inte minnas att jag filosoferat om en sådan... :cy:
shit, vi kanske kan starta en hel folkrörelse!
March 11, 2003
Oski wrote: Btw, vet ni att det finns en folkrörelse i skåne som heter Spettgruppen eller något. De värvar ständigt medlemmar och deras mål är att de ska hugga loss skåne med spett och bli en självständig stat.
Har för mig att de finns i Stockholm och åker ner till skånska gränsen för att spetta loss skåne lite då och då. Har faktiskt själv funderat på att gå med. Men just från andra sidan då....
May 17, 2002
denstore wrote: [quote=Oski]Btw, vet ni att det finns en folkrörelse i skåne som heter Spettgruppen eller något. De värvar ständigt medlemmar och deras mål är att de ska hugga loss skåne med spett och bli en självständig stat.
Har för mig att de finns i Stockholm och åker ner till skånska gränsen för att spetta loss skåne lite då och då. Har faktiskt själv funderat på att gå med. Men just från andra sidan då....
Har hört att de kallar sig SLS (Spetta loss Skåne). Lite smårlolig ide, men kanske lite elak mot alla som bor i skåne.
March 11, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=denstore][quote=Oski]Btw, vet ni att det finns en folkrörelse i skåne som heter Spettgruppen eller något. De värvar ständigt medlemmar och deras mål är att de ska hugga loss skåne med spett och bli en självständig stat.
Har hört att de kallar sig SLS (Spetta loss Skåne). Lite smårlolig ide, men kanske lite elak mot alla som bor i skåne.
Elakt? Vi hade klarat oss bättre utan er andra! Behåll ni tassemarkerna om ni vill!
May 17, 2002
denstore wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=denstore][quote=Oski]Btw, vet ni att det finns en folkrörelse i skåne som heter Spettgruppen eller något. De värvar ständigt medlemmar och deras mål är att de ska hugga loss skåne med spett och bli en självständig stat.
Elakt? Vi hade klarat oss bättre utan er andra! Behåll ni tassemarkerna om ni vill!
ok.. alltså jag menade inget illa så set alltså.. men om man inte vill ha en viss folkgrupp i ett land brukar det kallas rasism.. om man vill bli av med skåne så verkar man sammtidigt vilja bli av med skåningarna och då blir de en folgrupp som några vill bli av med = rasism.. en tanke bara
March 11, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=denstore][quote=Krqagyzzz]Har hört att de kallar sig SLS (Spetta loss Skåne). Lite smårlolig ide, men kanske lite elak mot alla som bor i skåne.
ok.. alltså jag menade inget illa så set alltså.. men om man inte vill ha en viss folkgrupp i ett land brukar det kallas rasism.. om man vill bli av med skåne så verkar man sammtidigt vilja bli av med skåningarna och då blir de en folgrupp som några vill bli av med = rasism.. en tanke bara
Rasism blir det först när man tycker att den andra gruppen är mindre värd, baserat på en den andra gruppens härkomst eller hudfärg. Att man vill separera landpartier från varandra har knappast något med rasism att göra. Regionalism eller kanske till och med nationalism, men dock inte rasism. Fall inte i politikerjargongen. Allt är inte rasism, bara för att det inte innefattar integrering.
Jag ogillar inte Stockholmare bara för att jag inte finner det någon god idé att allt skall bestämmas från Stockholm. Så fram med spetten gubbar, jag vill ha frihet!
January 28, 2003
chrippaz wrote: Och vi vill slippa betala för andra delar av landet.
Trots att vi placerat massa statliga organ i andra delar av sverige än stockholm... För att skapa jobb på andra ställen så att de kan klara sig själva.
Men snälla lilla du, vill NI slippa oss, som producerar HÄLFTEN av alla livsmedel i Sverige och vi är 1/9 av befolkningen, för att spara pengar? 😛
November 4, 2001
MrWeizel wrote: [quote=chrippaz]Och vi vill slippa betala för andra delar av landet.
Trots att vi placerat massa statliga organ i andra delar av sverige än stockholm... För att skapa jobb på andra ställen så att de kan klara sig själva.
Men snälla lilla du, vill NI slippa oss, som producerar HÄLFTEN av alla livsmedel i Sverige och vi är 1/9 av befolkningen, för att spara pengar? 😛
Importera ifrån öststater, så hjälper vi dem att komma igång med sin produktion 🙂
Nej jag vill inte slippa er bara slippa betala för er.
July 26, 2003
Timmy wrote: Varför får aldrig jag någon tjej???!!
Mina klasskompisar/lärare/taxichaufförer har aldrig lyckats svara.
Jag vet hur det känns, men mitt enda tips är att du inte skall tänka på det helt enkelt.
Skaffa inte en tjej för att du "måste" skaffa dig en, skaffa dig en för att du hittat en du verkligen vill "skaffa".
Över till topic nu (gäller er skånediskussion också :)).
Jag vill veta vad meningen med livet är. Den har man grubblat på många nätter, utan något rimligt svar.
Om någon vet svaret, säg det gärna...
January 28, 2003
chrippaz wrote: Importera ifrån öststater, så hjälper vi dem att komma igång med sin produktion 🙂
Nej jag vill inte slippa er bara slippa betala för er.
Du verkar förknippa Skåne med Norrländska glesbygden, hit ner kommer bara pengarna för all mat vi producerar till er Stockholmsjävlar, Sthlm är för fasen den del av landet som klarat sig sämst om det varit självständigt :wide:
Enough said
1 Guest(s)