October 22, 2002
chippen wrote: oj oj vad alla tjatar om pengar pengar och åter pengar...
Jag skulle helt klart nöja mig med en fult fungerande global anarkism (det innefattar förståss grön anarkism)
Om inte världen gick under då så vore det konstigt. Försök att få alla att rätta sig efter detta. Det finns alltid dom som vill ha mer och bestämma. Det finns ju anledningar att kommunismen föll. Är jättebra ide i teorin men fungerar inte i praktiken.
Från susning:
Ordet anarkism härstammar från grekiskans "an archos" vilket betyder ungefär "utan härskare, utan herre". Grunden för den anarkistiska ideologin är att människan organiserar sig själv bäst utan hierarkiska institutioner såsom staten, näringslivet och liknande. Anarkismen förkastar exempelvis parlamentarismen.
June 23, 2002
Dehman wrote: [quote=macrus][quote=Dehman][quote=macrus]*Några miljoner miljarder dollar.
*Frisk livet ut
*Att nära och kära skulle leva så länge jag lever.
Jag hade hellre tagit brittiska pund. 😉
Nej nej nej.
Dollar är mycket tuffare!
Jo dollar är häftigt. 😛 Men så kass kurs nu. =/
Man klarar sig nog ändå ska du se.
July 18, 2003
BelGarath wrote: [quote=copulator]1 bra hälsa för mig och nära o kära
2 evigt liv
3 9999miljarder britiska pund
4 värds fred
5 ingen svält i värden
Vem fan vill ha evigt liv? :cy:
fan vad jobbigt att se alla sina nära och kära dö för en
Instämmer!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
April 1, 2001
Känns som att hela världens ekonomiska system skulle fallera om någon hade obegränsat med pengar. Varför vill alla FÅ en massa pengar? Testa att tjäna ihop pengar på ett hederligt sätt (läs: arbeta) och köp något du verkligen vill ha. Det är roligt! Det skulle säkert vara skitballt att bygga ett hus för femtio miljoner spänn, förutsatt att man har gjort något bra för att förtjäna det.
För övrigt så är det inte så mycket som jag skulle vilja ha för tillfället. Det mesta blir ju bra per automatik just nu, typ antagen till högskolan o sånt 🙂 Sen blir ju aldrig allting perfekt, det får man ju lov att leva med. Det kommer alltid finnas saker som kunde varit bättre.
Fast det är klart, lite bättre pli på medlemmarna i detta forumet hade nog inte skadat 😉
July 27, 2002
Iceman wrote: Känns som att hela världens ekonomiska system skulle fallera om en enda människa hade obegränsat med pengar. Varför vill alla FÅ en massa pengar? Testa att tjäna ihop pengar på ett hederligt sätt (läs: arbeta) och köp något du verkligen vill ha. Det är roligt! Det skulle säkert vara skitballt att bygga ett hus för femtio miljoner spänn, förutsatt att man har gjort något bra för att förtjäna det.
För övrigt så är det inte så mycket som jag skulle vilja ha för tillfället. Det mesta blir ju bra per automatik just nu, typ antagen till högskolan o sånt 🙂 Sen blir ju aldrig allting perfekt, det får man ju lov att leva med. Det kommer alltid finnas saker som kunde varit bättre.
Fast det är klart, lite bättre pli på medlemmarna i detta forumet hade nog inte skadat 😉
Man kan väl nästan säga att Bill Gates har oändligt med pengar. 🙂
Fast det finns ju vissa tokskallar här som skrivit typ 100000 miljarder, det är överdrivet och skulle nog påverka ekonomin, kanske. Man skulle bli en sån jävla snobb alltså. :cy:
August 21, 2001
Mathias wrote: Jag vill kunna trolla. Då kan man fixa fram allt man vill och göra vad man vill.
Om det bara är materiella ting så vore några miljoner på kontot inte helt fel.
trolla. det är ju det absolut ultimata. Om man hade riktiga krafter, så som det bara finns i fantasier, dagdrömmar och i sagor. Det hade ju varit så extreemt häftigt. vad ska man ha pengar till om man kan trolla?
1 Guest(s)