October 26, 2002
fisken wrote: [quote=chippen]oj oj vad alla tjatar om pengar pengar och åter pengar...
Jag skulle helt klart nöja mig med en fult fungerande global anarkism (det innefattar förståss grön anarkism)
Om inte världen gick under då så vore det konstigt. Försök att få alla att rätta sig efter detta. Det finns alltid dom som vill ha mer och bestämma. Det finns ju anledningar att kommunismen föll. Är jättebra ide i teorin men fungerar inte i praktiken.
Från susning:
Ordet anarkism härstammar från grekiskans "an archos" vilket betyder ungefär "utan härskare, utan herre". Grunden för den anarkistiska ideologin är att människan organiserar sig själv bäst utan hierarkiska institutioner såsom staten, näringslivet och liknande. Anarkismen förkastar exempelvis parlamentarismen.
Slog det dig aldrig varför jag skrev "FULLFUNGERANDE"
Du förstår en fungerande anarki skulle kräva att alla visar den respekt och vördnad för sin näste att det omöjligt skulle kunna finns några krig, svält eller kriminalitet. och om som i mitt fall man även har en fungerande Grön anarki så skulle detta även gälla gentemot naturen och djuren vilket skulle innebära att vi slutade förslava och tortera djur och all typ av exploatering av moder jord skulle upphöra...
May 17, 2002
macrus wrote: Jag kom på en till, när jag har blivit 25 så vill jag inte bli äldre. Då finns det ju inget roligt att se fram emot sen. 😛
pension! Att pensionär innebär en massa bra saker:
Inkomst utan arbete
Boule med gubbarna i parken
Schack med gubbarna i parken
Fika med gubbarna i parken
samt att du kan äntligen bli medlem i PRO (http://www.pro.se för den intresserade)
June 23, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=macrus]Jag kom på en till, när jag har blivit 25 så vill jag inte bli äldre. Då finns det ju inget roligt att se fram emot sen. 😛
pension! Att pensionär innebär en massa bra saker:
Inkomst utan arbete
Boule med gubbarna i parken
Schack med gubbarna i parken
Fika med gubbarna i parken
samt att du kan äntligen bli medlem i PRO (http://www.pro.se för den intresserade)
Nej fyfan vad tråkigt.
Men om du läser mitt förra inlägg så tror jag inte att jag behöver jobba ändå. 😛
Klarar sig nog på några miljoner miljarder dollar livet ut.
December 15, 2003
Håller inte med där, jag är 33 år nu och tycker bara livet blir bättre och bättre. Dels så slipper man visa legitimation överallt, expediter frågar om dom kan hjälpa till och verkligen mena det, basprylarna är redan inköpta så framtida inkomster går till konsumption etc dels att man är lite visare om hur livet ligger till och bla kan berätta hur det var DEN sommaren förra århundradet...
Jo jag bara svamlar men ni yngre får uppleva det senare och förmodligen skratta åt er själva och era åsikter ni hade som unga.
July 13, 2002
Skulle nog just nu önska att jag blev frisk och att mina jävla visdomständer kom ut nån ggn så jag slapp tugga mig själv på kinden, gör så jävla cp ont.
Men annars skulle det väl bli att ha diverse magiska egenskaper (skulle säkert hitta på nått roligt :bok: )
Hälsa för nu och all framtid för mig och mina nära. Och att jag aldrig skulle bli i sämre fysik än jag är idag... (Vettefaen med det där med evigt liv men det skulle vara skoj att kunna röra på sig tills man kolade)
En hälsosam summa pengar, typ ett par miljarder. (Man kanske inte kan köpa lycka, men jag gråter hellre i en mercedes än i en fiat)
Det jag inte skulle önska mig skulle vara flickvän och sånt... faen va falskt det skulle kännas att leva med någon man önskat skulle falla en rakt i händerna. Jakten som är det roliga 8).
Juste höll på att glömma, skulle önska bort grynet 👿 God i hate that bitch. Såg en 10s av hennes program, och jag har faen fortfarande de hemska minnesbilderna kvar.
October 25, 2003
Elias667 wrote: Skulle nog just nu önska att jag blev frisk och att mina j**la visdomständer kom ut nån ggn så jag slapp tugga mig själv på kinden, gör så j**la cp ont.
Men annars skulle det väl bli att ha diverse magiska egenskaper (skulle säkert hitta på nått roligt :bok: )
Hälsa för nu och all framtid för mig och mina nära. Och att jag aldrig skulle bli i sämre fysik än jag är idag... (Vettefaen med det där med evigt liv men det skulle vara skoj att kunna röra på sig tills man kolade)
En hälsosam summa pengar, typ ett par miljarder. (Man kanske inte kan köpa lycka, men jag gråter hellre i en mercedes än i en fiat)
Det jag inte skulle önska mig skulle vara flickvän och sånt... faen va falskt det skulle kännas att leva med någon man önskat skulle falla en rakt i händerna. Jakten som är det roliga 8).
Juste höll på att glömma, skulle önska bort grynet 👿 God i hate that bitch. Såg en 10s av hennes program, och jag har faen fortfarande de hemska minnesbilderna kvar.
WORD!
Quote of the Week!!!!!!
October 22, 2002
chippen wrote: [quote=fisken][quote=chippen]oj oj vad alla tjatar om pengar pengar och åter pengar...
Jag skulle helt klart nöja mig med en fult fungerande global anarkism (det innefattar förståss grön anarkism)
Om inte världen gick under då så vore det konstigt. Försök att få alla att rätta sig efter detta. Det finns alltid dom som vill ha mer och bestämma. Det finns ju anledningar att kommunismen föll. Är jättebra ide i teorin men fungerar inte i praktiken.
Från susning:
Ordet anarkism härstammar från grekiskans "an archos" vilket betyder ungefär "utan härskare, utan herre". Grunden för den anarkistiska ideologin är att människan organiserar sig själv bäst utan hierarkiska institutioner såsom staten, näringslivet och liknande. Anarkismen förkastar exempelvis parlamentarismen.
Slog det dig aldrig varför jag skrev "FULLFUNGERANDE"
Du förstår en fungerande anarki skulle kräva att alla visar den respekt och vördnad för sin näste att det omöjligt skulle kunna finns några krig, svält eller kriminalitet. och om som i mitt fall man även har en fungerande Grön anarki så skulle detta även gälla gentemot naturen och djuren vilket skulle innebära att vi slutade förslava och tortera djur och all typ av exploatering av moder jord skulle upphöra...
Då blir du tvungen att ta kol på alla som vill ha makt, vara mer än andra. Sen om man ska sluta exploateringen av jorden så skulle ju inte det kunna leva lika många människor på jorden som idag. Om vi inte skulle skjuta av djur för att äta så skulle stammarna bli förstora. Ska alla människor vara vegitariaer enligt dig om vi inte ska äta djur, antar att du är en sån som tycker att det är att tortera djur om man slaktar dom?!?!
July 13, 2002
Tindy wrote: [quote=Elias667]
WORD!
Quote of the Week!!!!!!
Måste erkänna att det inte är mitt egna citat, min farsa sa det till mig nån ggn... det är visst ganska känt.
October 22, 2002
Dehman wrote: [quote=sweclockers]hmmm låt mig funderar lite, jo jåste vill har :
tidsmaskin
money(honey)
förmågan att kunna läsa andras tankar
big-dick
that is!!!
Haha den var bra. 8)
Men det kan man också köpa för pengar. 😛
Det är svårt att förlänga den så mycket. Däremot kan göra den tjockare lite lättare.
4 Guest(s)