February 3, 2003
fisken wrote: [quote=Dehman][quote=sweclockers]hmmm låt mig funderar lite, jo jåste vill har :
tidsmaskin
money(honey)
förmågan att kunna läsa andras tankar
big-dick
that is!!!
Haha den var bra. 8)
Men det kan man också köpa för pengar. 😛
Det är svårt att förlänga den så mycket. Däremot kan göra den tjockare lite lättare.
Tänk att kunna läsa andras tankar..FY FAN...
Vad jag vill ha just nu?.. Jag vet inte.. Är ganska nöjd med hur det är.
March 1, 2001
tjaaa..utöver det vanliga: lyxvillor, stekiga bilar, yachter med mera så skulle jag köpt en gammal volvo 740 och flugit in 20 meckarkillar som kittar upp den så mkt som bara går.
sen åker man runt där med sin diplomatskyltade container och varvar lite jämte alla lyxåk. taskigt å bli frånåkt i sin fina ferrari av en 740..höhö
flickvän, hälsa å sånt har jag redan så d behövs inte. sen hade jag önskat mig ett litet fräckt rymdskepp som kunde ta mig ut i världsrymden i överljusfart när jag var sugen på nya intryck.
självklart ska jag ha en bas i rymden där jag hyser in en massa "galna professorer" som forskar om allt tabubelagt.
efter 20 års forskning bygger vi en stor raket med en liten cockpit på. där kan man sätta en person man inte tycker om. den stora raketen ska drämma in i solen med en antimateria-bomb
som utplånar allt! mohahahha
nej nu flummar jag bara
October 26, 2002
fisken wrote: [quote=chippen][quote=fisken][quote=chippen]oj oj vad alla tjatar om pengar pengar och åter pengar...
Jag skulle helt klart nöja mig med en fult fungerande global anarkism (det innefattar förståss grön anarkism)
Om inte världen gick under då så vore det konstigt. Försök att få alla att rätta sig efter detta. Det finns alltid dom som vill ha mer och bestämma. Det finns ju anledningar att kommunismen föll. Är jättebra ide i teorin men fungerar inte i praktiken.
Från susning:
Ordet anarkism härstammar från grekiskans "an archos" vilket betyder ungefär "utan härskare, utan herre". Grunden för den anarkistiska ideologin är att människan organiserar sig själv bäst utan hierarkiska institutioner såsom staten, näringslivet och liknande. Anarkismen förkastar exempelvis parlamentarismen.
Slog det dig aldrig varför jag skrev "FULLFUNGERANDE"
Du förstår en fungerande anarki skulle kräva att alla visar den respekt och vördnad för sin näste att det omöjligt skulle kunna finns några krig, svält eller kriminalitet. och om som i mitt fall man även har en fungerande Grön anarki så skulle detta även gälla gentemot naturen och djuren vilket skulle innebära att vi slutade förslava och tortera djur och all typ av exploatering av moder jord skulle upphöra...
Då blir du tvungen att ta kol på alla som vill ha makt, vara mer än andra. Sen om man ska sluta exploateringen av jorden så skulle ju inte det kunna leva lika många människor på jorden som idag. Om vi inte skulle skjuta av djur för att äta så skulle stammarna bli förstora. Ska alla människor vara vegitariaer enligt dig om vi inte ska äta djur, antar att du är en sån som tycker att det är att tortera djur om man slaktar dom?!?!
Jag är vegan ja... och jag tycker det som idag kallas för modern djurhållning är tortyr, och jag kan garantera att vi ite skulle ha några problem med stora stammar om vi bara slutade ha ihjäl de stora rovdjuren...
dessutom så behöver man inte ha någon typ av plan till hur man vil genomföra sin önskan i denna tråd... så därför kan jag önska mig vad jag vill precis som du önskade dig några miljoner eller vad du nu vill ha...
July 13, 2002
chippen wrote:
dessutom så behöver man inte ha någon typ av plan till hur man vil genomföra sin önskan i denna tråd... så därför kan jag önska mig vad jag vill precis som du önskade dig några miljoner eller vad du nu vill ha...
Precis... chippens önskan var ju knappast den mest orealistiska. Dessutom såg jag ingen hacka ned på alla "fred på jorden" önskningar :bok:.
BTW: Nej jag är ingenting nära anarkist... tänker väl lite som fisken där. Men alla anarkister jag träffat är jäkligt sköna människor, inte träffat nån anarkist som vill ha anarki för att kunna utnyttja chaoset och göra sig mäktigare på nått sätt... vilket jag förmodligen skulle 😀
October 26, 2002
Elias667 wrote: [quote=chippen] dessutom så behöver man inte ha någon typ av plan till hur man vil genomföra sin önskan i denna tråd... så därför kan jag önska mig vad jag vill precis som du önskade dig några miljoner eller vad du nu vill ha...
Precis... chippens önskan var ju knappast den mest orealistiska. Dessutom såg jag ingen hacka ned på alla "fred på jorden" önskningar :bok:.
BTW: Nej jag är ingenting nära anarkist... tänker väl lite som fisken där. Men alla anarkister jag träffat är jäkligt sköna människor, inte träffat nån anarkist som vill ha anarki för att kunna utnyttja chaoset och göra sig mäktigare på nått sätt... vilket jag förmodligen skulle 😀
Tack för ditt stöd 🙄
October 22, 2002
chippen wrote:
Jag är vegan ja... och jag tycker det som idag kallas för modern djurhållning är tortyr, och jag kan garantera att vi ite skulle ha några problem med stora stammar om vi bara slutade ha ihjäl de stora rovdjuren...
Har du NÅGONSIN varit inne i en modern anläggning för djuruppfödning? Tror du att din sallad är nyttigt odlad? Är väl MINST lika tortyraktigt att ha en liten söt salladsplanta i kruka i ett växthus som är inställt så att det går 3-4 dygnscykler på ett vanligt dygn för att den stackars salladen ska växa snabbt. Sen så skulle våran älgstam bli tokstor om vi inte sköt av den årligen eftersom älgen inte har något rovdjur i sverige som kan ta en äld och äta upp, möjligen skulle 1 stor vargflock kunna plocka ner ett fåtal älgar.
Men nog diskuterat om denna sak. Dessutom har jag inte skrivit någon önska här så där hade du åtminstone fel 😀
May 17, 2002
keffing wrote: ärligt, världens största armé skulle ju sitta fint... o sen hela kanada också... sen skulle jag kunna invadera USA o döda alla j**lar som jag inte gillar... fan va nice...
Sedan skulle låten "Blame Canada" gå upp på alla hitlistor världen över och alla skulle glömma dig. Smart drag.
October 26, 2002
fisken wrote: [quote=chippen]
Men nog diskuterat om denna sak. Dessutom har jag inte skrivit någon önska här så där hade du åtminstone fel 😀
JO jag såg det så jag gissade bara...
Men jag tycker nog också att vi ska sluta diskutera detta nu eftersom det för med en allmänt dålig stämning...
Ha det bra
May 17, 2002
chippen wrote: [quote=keffing]ärligt, världens största armé skulle ju sitta fint... o sen hela kanada också... sen skulle jag kunna invadera USA o döda alla j**lar som jag inte gillar... fan va nice...
Här har vi en kille med IQ
Men med tanke på att inte lär känna så många i Amerika så borde det inte bli något större blodbad :bgrin:.
April 10, 2003
Tillräkligt med egonomiska resurser för att klara mig.
En egen ö där jag deklarerar mitt eget land och skappa mina egna lagar.
Införskaffa mig på kärnvapen och anspella på att jag var tillräkligt psykopatisk för att använda dom (vilket jag säkert skulle va.) så man blir av med gnäll och försök av ovälkomande inlägg från främande makter som alltid måste lägga sig i.
Ett eget flygbolag.
En gång om året skappa värdens största Metal Festival med fri resa och Sprit :bgrin: så att ingen Metal skalle skulle kunna gnäll att det kostar för mycket pengar då det ända som skulle kosta var mat och tält (samt ledighet.)
Leva för evigt i min fysiska top eller tills jag väljer och dö.
Eller om inte den önskan funkar att utrota männskligheten.
October 26, 2002
Tyrfing wrote: Tillräkligt med egonomiska resurser för att klara mig.
En egen ö där jag deklarerar mitt eget land och skappa mina egna lagar.
Införskaffa mig på kärnvapen och anspella på att jag var tillräkligt psykopatisk för att använda dom (vilket jag säkert skulle va.) så man blir av med gnäll och försök av ovälkomande inlägg från främande makter som alltid måste lägga sig i.
Ett eget flygbolag.
En gång om året skappa värdens största Metal Festival med fri resa och Sprit :bgrin: så att ingen Metal skalle skulle kunna gnäll att det kostar för mycket pengar då det ända som skulle kosta var mat och tält (samt ledighet.)
Leva för evigt i min fysiska top eller tills jag väljer och dö.Eller om inte den önskan funkar att utrota männskligheten.
Jag tar tillbaka min önskning föresten... min önskning blir att din första önskning inte går i uppfyllelse
July 13, 2002
fisken wrote:
Har du NÅGONSIN varit inne i en modern anläggning för djuruppfödning? Tror du att din sallad är nyttigt odlad? Är väl MINST lika tortyraktigt att ha en liten söt salladsplanta i kruka i ett växthus som är inställt så att det går 3-4 dygnscykler på ett vanligt dygn för att den stackars salladen ska växa snabbt. Sen så skulle våran älgstam bli tokstor om vi inte sköt av den årligen eftersom älgen inte har något rovdjur i sverige som kan ta en äld och äta upp, möjligen skulle 1 stor vargflock kunna plocka ner ett fåtal älgar.
HAHAHA!!! Faen va jag garvade när jag läste det där 😀
Antar att det var ett skämt? Eller jämför du verkligen djurplågeri med "plantplågeri"? Det skulle faen vara ännu roligare :bok:
October 26, 2002
Elias667 wrote: [quote=fisken] Har du NÅGONSIN varit inne i en modern anläggning för djuruppfödning? Tror du att din sallad är nyttigt odlad? Är väl MINST lika tortyraktigt att ha en liten söt salladsplanta i kruka i ett växthus som är inställt så att det går 3-4 dygnscykler på ett vanligt dygn för att den stackars salladen ska växa snabbt. Sen så skulle våran älgstam bli tokstor om vi inte sköt av den årligen eftersom älgen inte har något rovdjur i sverige som kan ta en äld och äta upp, möjligen skulle 1 stor vargflock kunna plocka ner ett fåtal älgar.
HAHAHA!!! Faen va jag garvade när jag läste det där 😀
Antar att det var ett skämt? Eller jämför du verkligen djurplågeri med "plantplågeri"? Det skulle faen vara ännu roligare :bok:
jag hoppas att det var ett skämt, annars blir jag mörkrädd
1 Guest(s)