February 12, 2002
Har en kille som har bjudit att jag ska lägga 13k i mellan om jag byter min Arctic cat zrt 800 -95 mot hans Yamaha yzf 600 -97. Gått 2200 och välservad säger han.
Nu är det bara så att jag hört så mycket bra om Hondas cbr 600 så var som en sånn jag var ute efter. Men den här är ju snyggare. Och Yamaha brukar ju veta vad de pysslar med..
Är de nån som har nån erfarenhet av dessa två hojjar eller nått annat som kan hjälpa mig att bestämma mig?
När jag liks är igång.. Nån som vill köpa en nissan primera gt kombicupe -92 för 26?
February 12, 2003
Jag är helt såld på Honda, har en NSR själv...:)
Men hursomhelst, Honda har legat före i teknikutveckling för det mesta, och enligt mig har de skönaste hojarna att köra. Jag skulle då lätt ta en Honda, men jag har inga egentliga argument för det, bara det att jag älskar Honda. 😛
February 12, 2002
Glömde tillägga att jag körde en Tzr 125 när jag var i den åldern då man körde lättisar.. Så har en viss kärlek till Yamaha. Men som sagt Cbr verkar enligt de flesta vara det bättre valet.
Tack för de bra svaren. Låt dem forsätta att stömma in. Gjärna en liten diskution mellan Yamaha folket och Honda folket. 😉
October 31, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=CoLiC]Jaha, dags att starta en begravningsfond för kråkan hör jag
CBR f.ö
Cbr'en går ju slöare än skotern. Och jag kör vorslösare på skoter för där tror jag ja är oövervinnerlig.. Så borde leva ett tag till på en sån där.. Hoppas jag iaf. 🙂
Bristen på bilar talar väl för att scoter är lite säkrare. (eller det skiter väl jag i, har varken scoter eller MC 😀 )
December 29, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=CoLiC]Jaha, dags att starta en begravningsfond för kråkan hör jag
CBR f.ö
Cbr'en går ju slöare än skotern. Och jag kör vorslösare på skoter för där tror jag ja är oövervinnerlig.. Så borde leva ett tag till på en sån där.. Hoppas jag iaf. 🙂
Den går slöare upp till 100 kanske....och skotern går inte i närheten av lika snabbt. Betydligt lättare att dö på hoj, har själv kört och på en hoj blir man odödlig....tror man.....
Men kör på FZR:en.....hade en yzf750r själv, och den är ju rätt lik fzr:en tycker jag. Den var härlig att köra, tror dock den har lite extremare körställning än cbr:en....men en schysst hoj, skulle dock råda dig att inte köpa mindre än 900cc...jag ångrade mig efter en vecka....då var det för lite att åka med....
February 12, 2002
MoparPower wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=CoLiC]Jaha, dags att starta en begravningsfond för kråkan hör jag
CBR f.ö
Bristen på bilar talar väl för att scoter är lite säkrare. (eller det skiter väl jag i, har varken scoter eller MC 😀 )
Jo, men kör du riktigt fort (70 km/h ;)) efter en 2-3 meter bred led och har träd på var sida och ibland idioter man möter som inte vet att man vejjar höger inräknat så.. 😉
February 12, 2002
Spinnjonte wrote:
Den går slöare upp till 100 kanske....och skotern går inte i närheten av lika snabbt. Betydligt lättare att dö på hoj, har själv kört och på en hoj blir man odödlig....tror man.....
Zrt'n går 230, går mc 600 mycket mer? Den är lättad och har 155 hk.
Å hur man känner kan jag kanske gå med på att de beror från person till person. 🙂 Men jag har kört skoter sen ja var 5 så där känner jag mig hemma. Cross och sport har jag bara kört sen jag var 14 resp 16.
February 1, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Starscream]utan att tveka en sekund, cbr.
Motivera dig. 🙂
cbr är jäkligt balanserad och man sitter hyffsat skönt faktiskt... men yamman är allt annat är värdelös!
Köp den du känner för bara men tror någon sa att du borde köpa något större...
Jag håller med.
November 26, 2002
Hittade ett test på just 97-or: http://www.motorcycle.com/mo/m.....p600s.html
men det är iofs YZF600 de jämför med, själv hade jag valt Suzuki p.g.a deras trevliga vxllåda och kurvegenskaper.
December 29, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Spinnjonte] Den går slöare upp till 100 kanske....och skotern går inte i närheten av lika snabbt. Betydligt lättare att dö på hoj, har själv kört och på en hoj blir man odödlig....tror man.....
Å hur man känner kan jag kanske gå med på att de beror från person till person. 🙂 Men jag har kört skoter sen ja var 5 så där känner jag mig hemma. Cross och sport har jag bara kört sen jag var 14 resp 16.
Hur har du kollat att den går 230?
May 19, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Spinnjonte] Den går slöare upp till 100 kanske....och skotern går inte i närheten av lika snabbt. Betydligt lättare att dö på hoj, har själv kört och på en hoj blir man odödlig....tror man.....
Hehe, körde förrut sent på kvällen på nån halvtaskig skogsled med min kusin där bak. Kör väldigt sällan skoter, kanske är 1 gång per 3:e år eller nåt, men det gick fint att köra ca 80-90km/h på den leden med hjälp av bara lyset på skotern :D. Iofs har jag kört/tävlat i cross några år så man är väl van så, men blev förvånad över hur lätt det var med skotern.
1 Guest(s)