March 14, 2004
Om jag och en kompis skulle skaffa några bössor (sånna som röda korset har) och märka dom med Konradhjälpen. Sedan skulle vi stå på stan och berätta om att vi bidrar till arbeten mot svält i Afrika. Men när vi har fått ihop pengarna så skänker vi 2% till rödakorset och rästen behåller vi i administrationsavgift (självklart berättar vi inte detta för personerna som skänker pengar).
Utför jag en olaglig handling om jag gör detta? och nej alla NH:are jag ska inte gå runt med en bössa och lura folk på pengar har bara funderat över om detta är olagligt eller inte.
December 25, 2000
Antagligen bedrägeri om ni påstår att pengarna går oavkortet till svältande i Afrika eller ni utger er för att vara någon ni inte är. Dock skulle jag aldrig ge pengar till någon med en börs om de inte kan svara utförligt på mina frågor om hur pengarna kommer att användas eller tillhör en känd organisation som Röda korset.
Bra att veta är också att pengarna du ger till Röda Korset oftast inte går till bara det du betalar in pengar för (t.ex. pakistans offer) utan pengarna kan lika gärna gå till Svältande i Afrika, så har det varit iaf kanske de ändrat på det sedan det blev rabalder om det.
2 Guest(s)