August 7, 2001
Bush har det inte roligt efter orkanen.
Han har blivit anklagad för att inte ha brytt sig, för att vara rasist och även blivit anklagad för att hålla inne på militärhelikoptrar.
Jag har inte själv sett några klara belägg för det.
Michael Moore gör ju inte saken bättre heller.
Jag har även hört folk säga att USA behöver ingen hjälp från omvärlden dom klarar sig själva.
Om dom inte klarar av det själva så ska dom ha hjälp tycker jag.
Jag trodde Sverige var ensamma om att vara så dumma nog att leta efter syndabockar mitt i katastrofen. Varför kan man inte göra det efteråt?
January 12, 2004
För den som vill läsa vad Moore skrev.
November 4, 2001
Handlar ju om kaoset och hur denna situation sköts till skillnad mot USAs insatts under tsunamikatastrofen.
I staterna är det ju rena kriget nu, folk plundrar, spöar och rånar varandra. Dom har varken mat/vatten eller mediciner. Under tsunamikatastrofen var USA på plats efter någon dag med mat/vatten/medicin.
Bush kritiseras för att ha satsat för mycket på bortaplan och sparkar bollen åt fel håll på hemmaplan.
September 16, 2002
obelix wrote: För den som vill läsa vad Moore skrev.
Ganska kul, om man tar det som unerhållning.
August 7, 2001
Nu har hjälpen kommit iallafall.
http://www.aftonbladet.se/vss/.....55,00.html
September 5, 2001
dree wrote: Nu har hjälpen kommit iallafall.
http://www.aftonbladet.se/vss/.....55,00.html
"Enligt en uppgift till nyhetsbyrån AFP talar om att minst 14 människor dött på konferenscentret, bland dem en 14-årig flicka som våldtagits och mördats."
Normalt.
November 10, 2003
Delph1 wrote: Moore är en satans mediahora.
//Andreas
Kan bara instämma..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 19, 2002
Jag får ändå en liten "hmmmmm-känsla" när jag tittar på bilderna i tidningar för de flesta (om inte alla) som jag har sett visar svarta människor.
Sedan oavsett vem som anklagas så kommer Bush att ha högsta ansvaret för han kommer inte att ha någon att peka på när alla börjar peka på varandra. 😀
September 30, 2004
January 28, 2004
June 18, 2001
Hedjohn_znark wrote: Tycker att USA med dess ofantliga tillgångar skulle kunna orda upp detta problem själva
Det handlar inte om hur mycket pengar staten har utan att hjälpa de som behöver hjälp. Klarar de inte det själva är det klart vi ska bidra i den mån vi kan.
Förövrigt håller jag med Multiface.
August 2, 2001
Multiface wrote: Ska väl passa på o klaga lite men allt som är fel med staterna visar sej verkligen nu. Dom stora klyftorna mellan rika o fattiga, den stora mängden av diverse vapen o oviljan att skriva under kyoto.
Amerikanerna skjuter sig väll i foten med sin miljöpolitik. Det skulle inte förvåna mig om det här helt eller delvis beror på deras extrema miljöpåverkan.
April 15, 2001
En sak är säker, det kommer flera orkaner. Andrew, 1992, inträffade under samma tidpunkt på året. Det var den första orkanen för året (av totalt sex), Katrina är den elfte orkanen för detta året (den 13:e har redan börjat). Om USA fortsätter med samma energi- och miljöpolitik kombinerat med en massa resurser till krig, kommer det bli väldigt tungt för USA, inte minst för Bush, men han behöver iofs inte bry sig om nästa presidentval. Och en fråga till mer kunniga, kommer detta påverka värdet på dollarn?
2 Guest(s)