January 8, 2003
Tycker vi ska gå ur skiten så fort som möjligt så vi får behålla våra pengar själva å slipper dra ner på kostnader på alla områden inte minst på vården. Vart tar alla våra miljarder som vi betalar till EU vägen? Å varför betala ännu mera miljarder för att ändra valutan?
February 13, 2003
June 3, 2001
Ett stort fett NEJ..
Röstade mot EU oxå.
Vad har blivigt bättre sen vi gick med i EU?
Jajo.. gurkorna e ju rakare och jordgubbarna lite större men annars då?
Jag har då inte märkt nått annat än elände.
Vet ni att det kommer kosta skattebetalarna 8 miljarder att bygga om alla system om vi inför euron?
January 6, 2003
Gueno wrote: Ett stort fett NEJ..
Röstade mot EU oxå.Vad har blivigt bättre sen vi gick med i EU?
Jajo.. gurkorna e ju rakare och jordgubbarna lite större men annars då?
Jag har då inte märkt nått annat än elände.Vet ni att det kommer kosta skattebetalarna 8 miljarder att bygga om alla system om vi inför euron?
Du vet ju fan inte vad du snakar om. Handeln har mellan EU länderna har blivit mycket bättre sen vi gick med i EU och kommer bara att bli bättre om vi röstar JA på söndag. Och de där 8 miljarderna är småpotatis för den enskilde individen eftersom idag går skattepengarna uppemot
100 miljarder kr (Är inte riktigt säker på denna siffra man det ligger runt där nånstans).
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
October 27, 2002
När vi gick med i EU var ett av kraven att vi skulle gå med i EMU, frågan är när. Om vi går med nu hänger vi med i utvecklingen från början, men om vi inte går med nu kommer vi inte hänga med i utvecklingen. Sverige kommer bli ett undanpetat land inom EU. Blir det ett JA nu så får vi vänta med att gå med i EMU om vi vill. Röstar vi NEJ nu kommer det ta hur lång tid som helst till vi får en chans till.
Men men sverige är som det är. Vi var det land som lämnade runskriften sist också. Sverige är helt enkelt lite efter när det gäller framtida viktiga frågor.
June 2, 2003
Danmark sa NEJ.... o det var ett klokt val !
Fransmännen som inte kan hålla sin budget vill att deras militära utgifter ska hållas utanför EU's ekonomiska regelsystem.....o inte faen tänker dom betala nån straffavgift heller...likaså Tyskarna som lider av sammanslagningen med DDR .
Utvecklingen som någon fint sade har gått dåligt hittills.....Danmark som sa nej har det dock gått bättre för. Rösta Nej !
February 24, 2003
Självklart röstar jag ja!!!
Har länge undrat varför inte hela världen har en gemensam valuta??Vore ju det ultimata.
Sen att det finns en del patetiska filurer här som röstar nej det gör ju inget för dem e ju inte ens 18 år??Så ni får ju inte rösta ändå hahahahahahahah
February 24, 2003
Zym wrote: fråga vilken finne eller tysk som helst va dom tycker om EMU, dom kommer be dig stoppa upp en par euro nånstans där solen inte skiner. alla som jag frågat som redan är med säger att det va det sämsta dom gjort, så jag tvekar inte på att rösta NEJ
Oj du verkar inte veta vad du snackar om, jag var i Finland för en månad sedan och hälsade på massa släktingar och alla tyckte Euro funkade jättebra.
Tillochmed gamlingarna som brukar vara konservativa var jättenöjda...
Sen hur det e med Tyskarna vet jag inte...Det kanske du vet...
March 15, 2002
Nice wrote: Danmark sa NEJ.... o det var ett klokt val !
Fransmännen som inte kan hålla sin budget vill att deras militära utgifter ska hållas utanför EU's ekonomiska regelsystem.....o inte faen tänker dom betala nån straffavgift heller...likaså Tyskarna som lider av sammanslagningen med DDR .
Utvecklingen som någon fint sade har gått dåligt hittills.....Danmark som sa nej har det dock gått bättre för. Rösta Nej !
Hehe, Frankrike hade knappast gått med om det hade varit en folkomröstning där 😀
July 2, 2001
JA
* Sveriges företag behöver en stabil valuta att handla med.
* Fred, Frihet och gemenskap är inte GRATIS. Vi ska faan också dra vårt strå till stacken.
* Vi kan inte devalvera oss ur alla ekonomiska kriser. Vi måste ta tag i hornen på tjuren och skapa en vettigt företagskultur.
August 21, 2001
Jag har inte koll på emu faktiskt..
Min röst lutar åt nej sidan.. då det känns som om de rika tjänar på det och de fattiga får betala..
Men samtidigt blir jag skrajsen av att se en halvgalen liten nynazze skrika att sverige är starkt och att vi inte behöver emu..
Kan jag någonsin tycka likadant som en SverigeDemokrat? Det rubbar ju hela min existens..
Det e fan lögn i helvete att få reda på fakta om emu..
Politikerföraktet stiger..
Jag får dra ner det till en låg nivå.. hitta någon som jag inte tycker om.. ta reda på vad denne röstar, och rösta tvärtemot..
5 Guest(s)