July 14, 2004
Idag på ett lokal chatsite så var det en person som skrev något på "balkan" eller något liknande utländskt språk i en så kallad meddelanderemsa
när jag skriver : vad betydde det då?
får jag svaret : "tyvärr så klarar inte den svenska hjärnkapaciteten av dessa orden, det var riktat mot balkan, tyvärr"
och jag svarar : "vafan, jävla rasist, varför säger du så? jag är väl inget dummare än dig, vi är båda människor"
han svarar : "ja... säkert att jag e de... tyvärr är jag tvingad att bo här med er människor med lägre iq (svenskarna)"
jag kontaktar support under formuläret "hets mot folkgrupp" då jag anser att svenskar också är en folkgrupp, och får detta som svar:
Vi har mottagit anmälan angående trakasserier på *******. Dialogen visar dock att även du uppträtt provocerande.
Därför får du nu en officiell varning från *******. Om det inte upprepas kommer ditt konto att få vara kvar.
Observera att ******* vid upprepade fall anmäler detta till ISP (företaget som tillhandahåller internetuppkopplingen som gärningen utfördes från), för att om möjligt få ditt internetabonnemang nedstängt.
-------
var i helvete finns relevansen i detta?
var mitt brott att jag påpekade att han var en "jävla rasist" ?
Sån här skit utsätts man för dagligen i Sveriges samhälle, omvänd rasism = okej.
helt otroligt sjukt.
March 11, 2003
Det är trist att sånt där händer, och tyvärr är det ett faktum att det finns fårskallar inom alla grupper. Dock så vill jag redan nu påpeka att vi kommer att stänga även den här tråden om den utvecklas till något som går över gränsen. Och det innebär alltså att ni inte bara skall sitta och kväka ur er saker som ni inte har belägg för.
Sköt er, så är det lugnt, annars åker låsen fram.
July 14, 2004
denstore wrote: Det är trist att sånt där händer, och tyvärr är det ett faktum att det finns fårskallar inom alla grupper. Dock så vill jag redan nu påpeka att vi kommer att stänga även den här tråden om den utvecklas till något som går över gränsen. Och det innebär alltså att ni inte bara skall sitta och kväka ur er saker som ni inte har belägg för.
Sköt er, så är det lugnt, annars åker låsen fram.
Det kommer du aldrig se från min sida, jag har upplevt tillräckligt mycket för att veta att ursprung inte spelar någon roll.
Så ni rasister, ni är lika illa som denna killen, låt bli o skriv bara tack, vill försöka hålla en öppen linje med åsikter om detta här nu.
June 23, 2002
Mjo det som är sorgligt är att "omvänd" rasism (Om man nu ens kan kalla det så, varför är det omvänd? Rasism som rasism) oftast är mer okej än åt andra hållet eller vad man ska säga.
Ni vet nog vad jag syftar på.
Detta är något som jag stört mig på ett tag dock.
För att gå tillbaka till ämnet då så tycker jag det var konstigt att du fick en varning. Kanske för du just kallade honom rasist.
March 11, 2003
macrus wrote: Mjo det som är sorgligt är att "omvänd" rasism (Om man nu ens kan kalla det så, varför är det omvänd? Rasism som rasism) oftast är mer okej än åt andra hållet eller vad man ska säga.
För att gå tillbaka till ämnet då så tycker jag det var konstigt att du fick en varning. Kanske för du just kallade honom rasist.
Du har rätt i att detta egentligen inte är omvänd rasism. Detta är rasism rätt upp och ner.
Omvänd rasism brukar väl snarare vara att man t.ex. försvarar sig med att obefogat kalla den som kritiserar för rasist. Inte heller helt ovanligt, och precis lika dumt.
July 14, 2004
macrus wrote: Mjo det som är sorgligt är att "omvänd" rasism (Om man nu ens kan kalla det så, varför är det omvänd? Rasism som rasism) oftast är mer okej än åt andra hållet eller vad man ska säga.
Stört mig på detta i många år nu, vad jag inte förstår är varför det är mer okej att vara rasistisk mot svenskar än mot andra, rätt sjukt egentligen om man tänker efter, vi räknas inte ens som folkgrupp i sverige 😕 och vi är svenskarna.. det blir rätt skumt, man kan helt enkelt inte hata oss enligt lagen 🙂
sorgligt.
förövrigt så fick jag mitt konto på denna sidan bannat för att jag uttryckte mina åsikter rejält starkt rakt upp i örat på han på supportkillen, ringde supporten, eftersom det är no-reply mail... alltså man kan inte svara på den. Det var det värt, rätt ska vara rätt även ifall det betyder att man själv får betala.
July 14, 2004
denstore wrote: [quote=macrus]Mjo det som är sorgligt är att "omvänd" rasism (Om man nu ens kan kalla det så, varför är det omvänd? Rasism som rasism) oftast är mer okej än åt andra hållet eller vad man ska säga.
Du har rätt i att detta egentligen inte är omvänd rasism. Detta är rasism rätt upp och ner.
Omvänd rasism brukar väl snarare vara att man t.ex. försvarar sig med att obefogat kalla den som kritiserar för rasist. Inte heller helt ovanligt, och precis lika dumt.
Också ett väldigt undvikt ämne i dagens samhälle, som behöver lyftas fram i ljuset, för folk skriker "rasist" på tok för mycket idag tror jag.
Jag skrev så i topic för att förtydliga att det handlade om rasism mot svenskar, för annars blir det lätt så att folk tar för givet att det är mot andra etniska grupper.
March 11, 2003
Nomic wrote:
förövrigt så fick jag mitt konto på denna sidan bannat för att jag uttryckte mina åsikter rejält starkt rakt upp i örat på han på supportkillen, ringde supporten, eftersom det är no-reply mail... alltså man kan inte svara på den. Det var det värt, rätt ska vara rätt även ifall det betyder att man själv får betala.
Du har inte funderat över att det kanske är just det beteendet som du visade på mot supportkillen, som gör att man blir mer kritisk mot svenskar som inte vet bättre?
July 14, 2004
denstore wrote: [quote=Nomic] förövrigt så fick jag mitt konto på denna sidan bannat för att jag uttryckte mina åsikter rejält starkt rakt upp i örat på han på supportkillen, ringde supporten, eftersom det är no-reply mail... alltså man kan inte svara på den. Det var det värt, rätt ska vara rätt även ifall det betyder att man själv får betala.
Du har inte funderat över att det kanske är just det beteendet som du visade på mot supportkillen, som gör att man blir mer kritisk mot svenskar som inte vet bättre?
att jag påpekade att jag blev utsatt för rasism, och fick det i ansiktet att jag är svensk och kan inte bli utsatt för rasism, det menar du? antingen ser jag den inte eller så finns det ingen logik i ditt inlägg.
förövrigt sa jag inga glåpord till han, jag uttryckte klart och tydligt vad jag tyckte och förklarade för att han minsann kunde banna mig ifall han inte tog tag i det för jag inte ville vara del av en community som försvarar rasism, OAVSETT offret.
March 11, 2003
Nomic wrote:
förövrigt sa jag inga glåpord till han, jag uttryckte klart och tydligt vad jag tyckte och förklarade för att han minsann kunde banna mig ifall han inte tog tag i det för jag inte ville vara del av en community som försvarar rasism, OAVSETT offret.
Du skrev tidigare att du "uttryckte mina åsikter rejält starkt rakt upp i örat på han".
I allmänhet brukar inte det vara ett bra sätt att föra fram sina åsikter.
Edit: Glåpord är inte nödvändigt för att man skall ses som besvärlig. Det är oftare attityd som gör att man tröttnar på folk.
July 14, 2004
denstore wrote: [quote=Nomic]
Du skrev tidigare att du "uttryckte mina åsikter rejält starkt rakt upp i örat på han".
I allmänhet brukar inte det vara ett bra sätt att föra fram sina åsikter.
Det är en smaksak, jag går rakt på sak istället för att leka runt ämnet. Sen får folk tycka vad dom vill om det, sån är jag. Även om det inte är bästa sättet att få som man vill, är det bättre än att sitta och vara halvdan i luren med han istället för att säga vad man vill ha fram.
edit: tyvärr är jag nog född med för mycket attityd för dom flesta människor att klara av, det är jag medveten om. Men det är också Saker som hänt INNAN som bestämmer vad jag har för attityd, men nu blev jag ju bara fly förbannad, killen anklagade mig för trakasserier när jag blivit utsatt för hets mot folkgrupp, ett brott som SVENSKAR har fått Fängelsetid för. Då är det något som är allvarligt fel ifall det är mitt fel. Det är ungefär som när dom säger att tjejer vill bli våldtagna för att dom har så kort kjol.
March 11, 2003
Nomic wrote: Det är en smaksak, jag går rakt på sak istället för att leka runt ämnet. Sen får folk tycka vad dom vill om det, sån är jag. Även om det inte är bästa sättet att få som man vill, är det bättre än att sitta och vara halvdan i luren med han istället för att säga vad man vill ha fram.
Då skall du nog inte beklaga dig över att du blir bannad, eller att folk inte tar dessa problemen på allvar. Har man dåligt humör, och visar på attitydproblem, då får man sällan fram sina åsikter.
July 14, 2004
denstore wrote: [quote=Nomic]Det är en smaksak, jag går rakt på sak istället för att leka runt ämnet. Sen får folk tycka vad dom vill om det, sån är jag. Även om det inte är bästa sättet att få som man vill, är det bättre än att sitta och vara halvdan i luren med han istället för att säga vad man vill ha fram.
Då skall du nog inte beklaga dig över att du blir bannad, eller att folk inte tar dessa problemen på allvar. Har man dåligt humör, och visar på attitydproblem, då får man sällan fram sina åsikter.
jag klagar inte över att bli bannad, jag klagar över att sånt här får hända, min attityd ska inte spela någon roll, eftersom han aldrig fått ta del av den ifall han gjort rätt från första början.
edit: formuläret på sidan innehöll _inte_ egna ord, alltså du kan bara citera inlägg.
December 29, 2004
Det som är synd idag är att omvänd rassism är iprincip axepterat i vårat samhälle. För ett tag sedan (3 år) så bråkade en halvkompis till mig med en invandrare. Båda var halft fulla och skrek slagord till varandra, invandraren skriker jävla svenne och min polare svara med jävla neger. Invandraren anmäler detta till polisen och min halvkompis blir dömd till dagsböter för hets mot folkgrupp. Klart att man förstår att han tappar allt förtroende för hela mångkulturgrejen.
Anledningen till att "svenskar" börjar gilla invandrare allt mindre är ljust sånna hära grejer. Problemet med dagens samhälle är att Svenskarna ska anpassa sig efter invandrarna och inte tvärt om. När dessutom idiot lagar som ljust den hets mot folkgrupp införs så förstår jag nästan varför vissa helt har tappat förtroendet för "mångkulturgrejen".
Hets mot folkgrupp vore en ok lag om den skulle gälle alla, eller det gör den men den tillämpas bara till fördel för homosexuella och invandrare och det upprör mig något så jävulskt.
March 11, 2003
Nomic wrote: jag klagar inte över att bli bannad, jag klagar över att sånt här får hända, min attityd ska inte spela någon roll, eftersom han aldrig fått ta del av den ifall han gjort rätt från första början.
Det är klart att din attityd påverkar, och spelar roll. Och det är inget konstigt med det. Om du visar på aggresivitet och attitydproblem, då förskjuts problemen till ditt håll. Lugna ner dig nästa gång, så kanske du får fram din åsikt till slut i alla fall. Men visst, det kan kännas som att prata med en vägg ibland. Det är jag fullständigt medveten om.....
July 14, 2004
dåren wrote: Det som är synd idag är att omvänd rassism är iprincip axepterat i vårat samhälle. För ett tag sedan (3 år) så bråkade en halvkompis till mig med en invandrare. Båda var halft fulla och skrek slagord till varandra, invandraren skriker j**la svenne och min polare svara med j**la neger. Invandraren anmäler detta till polisen och min halvkompis blir dömd till dagsböter för hets mot folkgrupp. Klart att man förstår att han tappar allt förtroende för hela mångkulturgrejen.
Anledningen till att "svenskar" börjar gilla invandrare allt mindre är ljust sånna hära grejer. Problemet med dagens samhälle är att Svenskarna ska anpassa sig efter invandrarna och inte tvärt om. När dessutom idiot lagar som ljust den hets mot folkgrupp införs så förstår jag nästan varför vissa helt har tappat förtroendet för "mångkulturgrejen".
Hets mot folkgrupp vore en ok lag om den skulle gälle alla, eller det gör den men den tillämpas bara till fördel för homosexuella och invandrare och det upprör mig något så jävulskt.
Så länge inte bråket startade på grund av att han var invandrare, eller att han var svenne så kan jag inte påstå att jag har en åsikt i det, båda var lika goda kålsupare.
men vad du sa om HMF-lagen stämmer fullständigt.
November 27, 2003
dåren wrote: Det som är synd idag är att omvänd rassism är iprincip axepterat i vårat samhälle. För ett tag sedan (3 år) så bråkade en halvkompis till mig med en invandrare. Båda var halft fulla och skrek slagord till varandra, invandraren skriker j**la svenne och min polare svara med j**la neger. Invandraren anmäler detta till polisen och min halvkompis blir dömd till dagsböter för hets mot folkgrupp. Klart att man förstår att han tappar allt förtroende för hela mångkulturgrejen.
Måste dock säga att din halvkompis är ett satans nöt som slänger ur sig en sådan sak. Vore väl bättre han ifrågasatte killens intelligens än hudfärg? Det han gjorde var ju hets mot folkgrupp, hur kan detta få dig att tappa fötroendet? Dom gjorde ju rätt och han fel. Bevärade han sig ens med en motanmälan?
//Andreas
July 14, 2004
Delph1 wrote: [quote=dåren]Det som är synd idag är att omvänd rassism är iprincip axepterat i vårat samhälle. För ett tag sedan (3 år) så bråkade en halvkompis till mig med en invandrare. Båda var halft fulla och skrek slagord till varandra, invandraren skriker j**la svenne och min polare svara med j**la neger. Invandraren anmäler detta till polisen och min halvkompis blir dömd till dagsböter för hets mot folkgrupp. Klart att man förstår att han tappar allt förtroende för hela mångkulturgrejen.
Måste dock säga att din halvkompis är ett satans nöt som slänger ur sig en sådan sak. Vore väl bättre han ifrågasatte killens intelligens än hudfärg? Det han gjorde var ju hets mot folkgrupp, hur kan detta få dig att tappa fötroendet? Dom gjorde ju rätt och han fel. Bevärade han sig ens med en motanmälan?
//Andreas
ja, lika dumt som att han sa jävla svenne. Idioti att en av dom anmälde från början, om båda beter sig så, så kan man inte ursäkta sitt eget beteende med att den andre var en idiot.
Men hade din kompis besvärat sig att anmäla honom tillbaks hade det inte ledit nånstans, det vet vi allihopa, men det hade styrkt hans poäng i det hela iaf.
1 Guest(s)