November 27, 2003
Nomic wrote: ja, lika dumt som att han sa j**la svenne. Idioti att en av dom anmälde från början, om båda beter sig så, så kan man inte ursäkta sitt eget beteende med att den andre var en idiot.
Men hade din kompis besvärat sig att anmäla honom tillbaks hade det inte ledit nånstans, det vet vi allihopa, men det hade styrkt hans poäng i det hela iaf.
Vill nog påstå att det var rent av mer korkat än det första uttlandet, men jag försvarar absolut inte det första. Att killen sen kanske var ute efter att provocera fram något sådant här gör ju inte att den andre framstår som mer intelligent direkt. Staten gjorde rätt här dock och att inte ens göra en motanmälan är ju verkligen att dumförklara sig ännu mer. Eftersom det var den andra som började "debatten" kan det mycket väl ha lett till att målet lagts ner. Aftonbladet rapporterade ju så objektivt om vad provokation innebär i brottsmål nyligen 😉
//Andreas
July 14, 2004
Delph1 wrote: [quote=Nomic]ja, lika dumt som att han sa j**la svenne. Idioti att en av dom anmälde från början, om båda beter sig så, så kan man inte ursäkta sitt eget beteende med att den andre var en idiot.
Men hade din kompis besvärat sig att anmäla honom tillbaks hade det inte ledit nånstans, det vet vi allihopa, men det hade styrkt hans poäng i det hela iaf.
Vill nog påstå att det var rent av mer korkat än det första uttlandet, men jag försvarar absolut inte det första. Att killen sen kanske var ute efter att provocera fram något sådant här gör ju inte att den andre framstår som mer intelligent direkt. Staten gjorde rätt här dock och att inte ens göra en motanmälan är ju verkligen att dumförklara sig ännu mer. Eftersom det var den andra som började "debatten" kan det mycket väl ha lett till att målet lagts ner. Aftonbladet rapporterade ju så objektivt om vad provokation innebär i brottsmål nyligen 😉
//Andreas
Kan tyvärr inte hålla med helt, tycker det är självklart att man inte anmäler nån för något man själv har begått.
och jag tycker att det inte spelar någon roll ifall det är en svensk,jude,afrikan,turk,alban,alger,swahilare, blir förolämpad, rasism som rasism!
Alltså är dom lika goda kålsupare båda två, och ingen har rätt att göra en anmälan från början.
Förövrigt tror jag det hjälpt föga att han motanmält, tror han förlorat ändå, just för att det var en svensk. (Ja, så svag är min tro på sveriges lagar)
men som jag påpekat innan, det hade styrkt hans poäng och sågat hans anmälan.
October 31, 2003
Delph1 wrote: [quote=Nomic]ja, lika dumt som att han sa j**la svenne. Idioti att en av dom anmälde från början, om båda beter sig så, så kan man inte ursäkta sitt eget beteende med att den andre var en idiot.
//Andreas
Lyssna på min advokats ord: "Erkänn inget! Och är du motbevisad erkänn ännu mindre." Märks ju att snuten inte kan sätta dit nån som inte erkänner, eller säg att man sa det tyst också(eller sparkade löst!!) så går man nästan fri. jaja..
November 27, 2003
Nomic wrote: [quote=Delph1][quote=Nomic]ja, lika dumt som att han sa j**la svenne. Idioti att en av dom anmälde från början, om båda beter sig så, så kan man inte ursäkta sitt eget beteende med att den andre var en idiot.
//Andreas
Kan tyvärr inte hålla med helt, tycker det är självklart att man inte anmäler nån för något man själv har begått.
och jag tycker att det inte spelar någon roll ifall det är en svensk,jude,afrikan,turk,alban,alger,swahilare, blir förolämpad, rasism som rasism!
Alltså är dom lika goda kålsupare båda två, och ingen har rätt att göra en anmälan från början.
Förövrigt tror jag det hjälpt föga att han motanmält, tror han förlorat ändå, just för att det var en svensk. (Ja, så svag är min tro på sveriges lagar)
Att inte göra en motanmälan är väl iaf inte smart. Att bara ge upp och sen tro kallt att det är fel på systemet utan att faktiskt veta något... ja vad säga...
MP: 😉
//Andreas
July 14, 2004
Delph1 wrote: [quote=Nomic][quote=Delph1][quote=Nomic]ja, lika dumt som att han sa j**la svenne. Idioti att en av dom anmälde från början, om båda beter sig så, så kan man inte ursäkta sitt eget beteende med att den andre var en idiot.
//Andreas
Att inte göra en motanmälan är väl iaf inte smart. Att bara ge upp och sen tro kallt att det är fel på systemet utan att faktiskt veta något... ja vad säga...
MP: 😉
//Andreas
Men du 🙂 det sa jag inte 🙂
March 11, 2003
Det här med anmälningar till höger och vänster är faktiskt ett jäkla otyg. Det kostar en massa pengar, och leder 99 gånger av 100 ingenstans. Att sedan man inte skall kalla någon det ena eller det andra borde vara självklart, men det har tyvärr blivit väldigt vanligt att folk gör det, och hur ofta som helst slutar det i en massa onödigt skit, som slagsmål och/eller anmälningar. Och det här med motanmälningar har också blivit ett rent förlöjligande av rättsystemet. När folk vet att de har gjort något dumt, då försöker de skyla över det hela med en motanmälan. Idioti från början till slut.
July 14, 2004
denstore wrote: Det här med anmälningar till höger och vänster är faktiskt ett jäkla otyg. Det kostar en massa pengar, och leder 99 gånger av 100 ingenstans. Att sedan man inte skall kalla någon det ena eller det andra borde vara självklart, men det har tyvärr blivit väldigt vanligt att folk gör det, och hur ofta som helst slutar det i en massa onödigt skit, som slagsmål och/eller anmälningar. Och det här med motanmälningar har också blivit ett rent förlöjligande av rättsystemet. När folk vet att de har gjort något dumt, då försöker de skyla över det hela med en motanmälan. Idioti från början till slut.
Ja, men samtidigt måste man ju ha en möjlighet att hävda sin oskuld.
March 11, 2003
Nomic wrote: Ja, men samtidigt måste man ju ha en möjlighet att hävda sin oskuld.
Alla har rätt att hävda sin oskuld. Dock så handlar det väldigt ofta om rent ut sagt fånigt och omoget beteende från båda parter. Som läget är idag, så finns det väldigt lite vilja från myndigherna att ta itu med de här problemen, då det nästan alltid visar sig att svenskfånet har varit lika snabb att sätta igång med att skrika okvädningsord.
July 14, 2004
denstore wrote: [quote=Nomic]Ja, men samtidigt måste man ju ha en möjlighet att hävda sin oskuld.
Alla har rätt att hävda sin oskuld. Dock så handlar det väldigt ofta om rent ut sagt fånigt och omoget beteende från båda parter. Som läget är idag, så finns det väldigt lite vilja från myndigherna att ta itu med de här problemen, då det nästan alltid visar sig att svenskfånet har varit lika snabb att sätta igång med att skrika okvädningsord.
öö... nu hängde jag nog inte riktigt med här, hur kommer "svenskfånet" in i denna bilden?!
Att man säger dumma grejer har inget att göra med att man är svensk eller albansk.
När jag sagt det kan jag bara säga; jag har ingen hög tro för myndigheterna, och jag förväntar mig inte att dom ska ta tag i bagatellsaker som detta, det finns MYCKET viktigare saker än detta att ta tag i.
Förövrigt vidhåller jag: man måste ha möjligheten att bevisa sin oskuld
March 11, 2003
Nomic wrote: öö... nu hängde jag nog inte riktigt med här, hur kommer "svenskfånet" in i denna bilden?!
Att man säger dumma grejer har inget att göra med att man är svensk eller albansk.
När jag sagt det kan jag bara säga; jag har ingen hög tro för myndigheterna, och jag förväntar mig inte att dom ska ta tag i bagatellsaker som detta, det finns MYCKET viktigare saker än detta att ta tag i.
Förövrigt vidhåller jag: man måste ha möjligheten att bevisa sin oskuld
Det pratades anmälningar och motanmälningar. Du sade att man skulle få hävda sin oskuld. Jag svarade att det skulle man självklart få göra, men att det inte alltid handlar om att den ena parten är oskyldig som ett lamm, som du verkar påstå, utan att det faktiskt visar sig att båda är minst lika stora idioter i de flesta av de här fallen. Vi kan ju ta dig själv som exempel. Bara för att den andra killen var en idiot i den där chatten, varför var du tvungen att säga "vafan, j**la rasist,". Du kunde lika gärna bara ha sagt: "nu beter du dig som en idiot, och jag tänker anmäla det här till admin". Hade du gjort det, så hade antagligen du inte fått den där varningen, och du hade inte behövt tala om för supportkillen "rejält starkt rakt upp i örat" vad du tyckte om saken, och hade då alltså sluppit blivit bannad från den där chatten.
June 5, 2003
Nomic wrote: Idag på ett lokal chatsite så var det en person som skrev något på "balkan" eller något liknande utländskt språk i en så kallad meddelanderemsa
när jag skriver : vad betydde det då?
får jag svaret : "tyvärr så klarar inte den svenska hjärnkapaciteten av dessa orden, det var riktat mot balkan, tyvärr"
och jag svarar : "vafan, j**la rasist, varför säger du så? jag är väl inget dummare än dig, vi är båda människor"
han svarar : "ja... säkert att jag e de... tyvärr är jag tvingad att bo här med er människor med lägre iq (svenskarna)"
jag kontaktar support under formuläret "hets mot folkgrupp" då jag anser att svenskar också är en folkgrupp, och får detta som svar:
Vi har mottagit anmälan angående trakasserier på *******. Dialogen visar dock att även du uppträtt provocerande.
Därför får du nu en officiell varning från *******. Om det inte upprepas kommer ditt konto att få vara kvar.
Observera att ******* vid upprepade fall anmäler detta till ISP (företaget som tillhandahåller internetuppkopplingen som gärningen utfördes från), för att om möjligt få ditt internetabonnemang nedstängt.
-------
var i h*****e finns relevansen i detta?
var mitt brott att jag påpekade att han var en "j**la rasist" ?
Sån här skit utsätts man för dagligen i Sveriges samhälle, omvänd rasism = okej.
helt otroligt sjukt.
Jag måste få säga några ord i den här debatten. Kanske en parentes men ändock.
Jag vet precis vilken sida du pratar om och måste säga att deras arbete är föredömligt, troligtvis det bästa inom den gruppen av internetsidor. Deras arbete utgår från de lagar som finns och hanterar ärenden därefter. Inget ont kan falla över deras arbete så länge de gör något vilket inte är fallet med flera andra sidor inom samma område..
HMF gäller inte svenskar, då vi inte är en minoritet i detta land. HMF-lagen kommer alltid tas hårdare än trakasserier som det blir (?) om från minoritetsgrupperna säger nedvärderande saker om oss. Dock är alla situationer olika och och hanteras därefter. En invandrare kan inte säga vad som helst utan att åka dit..
Sympatiserar något med din ilska för det du blivit utsatt för men det befogar inte ditt utbrott på något sätt. Försök att ta det lugnare nästa gång, det kommer underlätta för dig i fortsättningen. Onda spiraler är till för att brytas.
Nästa gång någon säger något elakt till dig, se till att anmäla det eller ignorera det. Ingen mår bra av att du hugger tillbaka.
December 28, 2004
Har inte orkat läsa vad folk har skrivit så jag säger bara vad jag tycker.
Omvänd rasism fungerar inte så brab tycker jag.
Dom "mörka" gillar inte dom vita och dom får säga saker till dom som är vita men om dom som är vita säger något till dom "mörka" så blir denne en rasist.
WTF, vad är inte den mörka om han yttrar sig på ett sådant sätt då...?
Jag är inte rasist men jag sa bara vad jag tycker.
July 14, 2004
Collateral wrote: Har inte orkat läsa vad folk har skrivit så jag säger bara vad jag tycker.
Dom "mörka" gillar inte dom vita och dom får säga saker till dom som är vita men om dom som är vita säger något till dom "mörka" så blir denne en rasist.
WTF, vad är inte den mörka om han yttrar sig på ett sådant sätt då...?Jag är inte rasist men jag sa bara vad jag tycker.
Han är rasist, men enligt dagens samhälle tolererad rasist för han är ju minoritet.
Ni idioter som skriver att det "kommer alltid vara mer tolererat med trakasserier från minoritetsgrupper" är ju bara idioter, självklart ska svenskar också räknas som folkgrupp, inte som minoritet, för de är vi inte, ÄN, om 25 år är vi ifall invandringen fortsätter i samma takt(offtopic, men nu vet du det)
Och jo, jag skrev hela sanningen, ser ingen poäng i att dra upp detta i en tråd om jag inte skulle säga hela sanningen, det skulle ju bara verka barnsligt och omoget, och nej, jag tycker inte denna sida är "exemplarisk" i detta fallet, jag har varit med om ett antal såna här grejer på den sidan nu och detta vara bara toppen på isberget och är enligt mig en skitsida på detta ämnet.
Och jag måste ännu en gång påpeka att den som skrev att det kommer alltid vara mer tolererat med "utländska rasister" är ju bara en trähatt, varför i helvete skulle det vara mer tolererat, rasist rasist, dom kan ta varandra i handen och springa utför en klippa tycker jag.
November 29, 2003
Det här får mig att tänka på när jag var på Skara sommarland för några årsen. Åkte radiobilarna typ hela dagrna, en "turk" lackar ur totalt när jag krockar med honom. "ey din jävla rasist sluta krocka med mig". Öh man ska krocka med alla tänker jag, så jag krockar vidare med allt och alla. Stötte ihop med honom några ggr till. Sedan när jag står i kön så står han där med 2-3 tjejer ála fjortis och 5-7 polare, självklart hammnar vi sammtidigt på "banan", så där sitter jag med ca 10 pers emot mig. Tänker en tanke, "fega jävlar, on one".
En radiobil åker även upp en bit på min, aldrig sett sånt förr. Så här är jag jävligt lack. Jag har inget emot utlänningar, men här kläcker jag ur mig ett och annat. Ena turken ställer sig upp i radiobilen, och säger med såndär "nysvenska röst" "komigen då".
Jag tittar bort och krockar med vanligt folk.
Där stod "barnfamiljer" vad ska dom tro? Satt även personal där men ingen brydde sig. Senare under dagen var jag tvungen att lägga benen på ryggen när dom ville slåss.
Så visst förstår er en hel del, ibland lackar man ur på dessa människor.
March 23, 2004
Om några år kanske det inte är lika "accepterat" med "omvänd rasism". Just nu är det nog mer tolerarat efterssom minoritetsgrupperna är mer utsatta för rasism än vad svenskarna är. Vi svenskar är ju trots allt flest i sverige.
Jag tror många tänker "äh, det är inte så farligt", när de hör en invandrare kalla en svensk något rasistiskt. Folk kanske tänker att det är på grund av all rasism dem fått utstå och därför sympatiserar lite med invandrarna.
Om några år kanske rasism mot svenskar ger samma konsekvenser som rasism mot invandrare idag. För 10-15 år sedan var nog rasismen mot invandrare mer "accepterad" än vad den är idag.
Sen har jag också vart med om dessa jävla ghetto invandrare som spelar tuffa och ska slåss och ha sig. Skulle kunna gå in på min teori om varför det är så men det är lite offtopic.
March 21, 2003
Nomic wrote: [quote=Collateral]Har inte orkat läsa vad folk har skrivit så jag säger bara vad jag tycker.
WTF, vad är inte den mörka om han yttrar sig på ett sådant sätt då...?Jag är inte rasist men jag sa bara vad jag tycker.
Han är rasist, men enligt dagens samhälle tolererad rasist för han är ju minoritet.
Ni idioter som skriver att det "kommer alltid vara mer tolererat med trakasserier från minoritetsgrupper" är ju bara idioter, självklart ska svenskar också räknas som folkgrupp, inte som minoritet, för de är vi inte, ÄN, om 25 år är vi ifall invandringen fortsätter i samma takt(offtopic, men nu vet du det)
Och jo, jag skrev hela sanningen, ser ingen poäng i att dra upp detta i en tråd om jag inte skulle säga hela sanningen, det skulle ju bara verka barnsligt och omoget, och nej, jag tycker inte denna sida är "exemplarisk" i detta fallet, jag har varit med om ett antal såna här grejer på den sidan nu och detta vara bara toppen på isberget och är enligt mig en skitsida på detta ämnet.
Och jag måste ännu en gång påpeka att den som skrev att det kommer alltid vara mer tolererat med "utländska rasister" är ju bara en trähatt, varför i h*****e skulle det vara mer tolererat, rasist rasist, dom kan ta varandra i handen och springa utför en klippa tycker jag.
Offtopic:
Men snälla !! Nomic jag trodde du hade slutat med dessa påhopp på alla som skriver något som möjligen kan tolkas som motsägande av vad du säger/tycker... det är alltid idiot hit och idiot dit med dej... men du säger ju själv att du har en attityd... Men det är detta som är felet ! om du skulle kunna lunga ner dej som denstore säger och lära dej att kontrollera din ilska så kanske man skulle kunna få ut mer än idiot av dina meninga... tänk lite mer innan du utrycker dej .... som nu tex... att om 25 år skulle svenskarna vara en minoritet om invandringen fortsätter är ju taget ur luften... hur skulle det gå till ?? Och att alla som säger att det är ok för dom är en minoritet är idioter?? Det har bara skrivits i form av en förklarning av den svenska lagen!!
OT: Att invandrare är lika dåliga som alla andra på att respektera andra är ju klart ... = dom ska straffas lika hårt för samma brott som en som inte är invandrare... rasism är rasism
Off igen: 🙄
Min drömm och många med mej är nog att alla ska vara lika inför lagen men detta är svårt att uppnå pga människans ego och rädsla för saker de inte kännerigen eller vet något om.. att det ska kvitta om mannen som körde över en 64åring hade 100mille i bakfickan och spelade golf med hela regeringen eller om han var en invandrare .....
// Jag har säkert skrivit fel 100ggr nu men iaf 🙄
July 14, 2004
Farbror wrote: [quote=Nomic][quote=Collateral]Har inte orkat läsa vad folk har skrivit så jag säger bara vad jag tycker.
Och jag måste ännu en gång påpeka att den som skrev att det kommer alltid vara mer tolererat med "utländska rasister" är ju bara en trähatt, varför i h*****e skulle det vara mer tolererat, rasist rasist, dom kan ta varandra i handen och springa utför en klippa tycker jag.
Offtopic:
Men snälla !! Nomic jag trodde du hade slutat med dessa påhopp på alla som skriver något som möjligen kan tolkas som motsägande av vad du säger/tycker... det är alltid idiot hit och idiot dit med dej... men du säger ju själv att du har en attityd... Men det är detta som är felet ! om du skulle kunna lunga ner dej som denstore säger och lära dej att kontrollera din ilska så kanske man skulle kunna få ut mer än idiot av dina meninga... tänk lite mer innan du utrycker dej .... som nu tex... att om 25 år skulle svenskarna vara en minoritet om invandringen fortsätter är ju taget ur luften... hur skulle det gå till ?? Och att alla som säger att det är ok för dom är en minoritet är idioter?? Det har bara skrivits i form av en förklarning av den svenska lagen!!
OT: Att invandrare är lika dåliga som alla andra på att respektera andra är ju klart ... = dom ska straffas lika hårt för samma brott som en som inte är invandrare... rasism är rasism
Off igen: 🙄
Min drömm och många med mej är nog att alla ska vara lika inför lagen men detta är svårt att uppnå pga människans ego och rädsla för saker de inte kännerigen eller vet något om.. att det ska kvitta om mannen som körde över en 64åring hade 100mille i bakfickan och spelade golf med hela regeringen eller om han var en invandrare .....
// Jag har säkert skrivit fel 100ggr nu men iaf 🙄
jag tycker det jag nämnde är _idiotism_ att tycka att det SKA vara mer "tolererat" att vara rasistisk mot svenskar , det ÄR IDIOTI. Inget snack om saken. Det sa du för fan själv i ditt inlägg, så vad dillar du om?
🙄
August 1, 2005
håller med dig Nomic du har helt rätt du borde anmält honom för fan.. *all rasim är fel*
i7 950 4,0GHz | MSI Big Bang-XPower | Corsair Vengeance 12GB | Corsair F3 120GB | Sapphire HD6970 2GB CF | CM 690 II | CM Silent Pro 850W
Apple LED Cinema Display 27" | MBP 13,3" 2011 | Di Novo Edge | MX518 | G35 | DFGT | WD 1TB
1 Guest(s)