June 23, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Dehman][quote=phantom][quote=skinner]OM jag köper Longhorn och sedan låter jag en kompis ta bort DRM grejen åt mig (han är riktigt duktig på programering). Är jag olaglig då?
Kan bli lite svårt om det är inbyggt i källkoden, men om han lyckas är han mig kär. För övrigt så vill jag gärna gå över till linux, men eftersom de flesta för att inte säga alla nya spel utvecklas till windows och jag inte är insatt i emulering så...
Jag tror spelutvecklarna är styrda av marknaden, skulle många gå över till Linux tror jag nog att även spelen skulle komma till det.
Spelutvecklarna vill väl ha långhorn? Då kan ingen sno saker från dem längre? Att piratkopiera är stöld, precis som att snatta saker inne på affären, när ska ni fatta detta?
Edit: Inlägg 3400
Vilka köper spel till Windows om nu marknaden för Linux är större? Många kommer slopa Longhorn. Vilket jag tycker är rätt. Sen är det inte olagligt att ladda ner(än) dock olagligt att dela ut. Sen kan man undra om kunskapen är tillräckligt stor för att så många skulle byta till Linux. Finns gaymers som inte kan ett shit förrutom att spela spel, dom lär knappast byta. Finns måååånga såna.
Linux = the future!
January 13, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Dehman][quote=phantom][quote=skinner]OM jag köper Longhorn och sedan låter jag en kompis ta bort DRM grejen åt mig (han är riktigt duktig på programering). Är jag olaglig då?
Kan bli lite svårt om det är inbyggt i källkoden, men om han lyckas är han mig kär. För övrigt så vill jag gärna gå över till linux, men eftersom de flesta för att inte säga alla nya spel utvecklas till windows och jag inte är insatt i emulering så...
Jag tror spelutvecklarna är styrda av marknaden, skulle många gå över till Linux tror jag nog att även spelen skulle komma till det.
Spelutvecklarna vill väl ha långhorn? Då kan ingen sno saker från dem längre? Att piratkopiera är stöld, precis som att snatta saker inne på affären, när ska ni fatta detta?
Alt 1. Man gör spel till ett system där det finns spelare men en del piratkopierar.
Alt 2. Man gör spel till ett system med väldigt få spelare men ingen(?) kan piratkopiera.
(Om linux blir större än longhorn då)
August 27, 2003
Kör redan Linux så mycket jag bara förmår men vissa applikationer går inte att köra i crossover/cedega/wine så det händer ibland att jag vänstrat med Windows.
Men, var är Mac-alternativet? känner jag att jag vill ha en ny dator så blir det en xServe eller en G5:a eller varför inte en Powerbook.
Värt att notera är att viss hårdvara kommer att ha Fritz integrerat så det är inte så jävla säkert att det går att köra nått annat än Windows på viss hårdvara. Därför blir en Mac med PPC-processor nästa steg för mig.
February 12, 2002
macrus wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Dehman][quote=phantom][quote=skinner]OM jag köper Longhorn och sedan låter jag en kompis ta bort DRM grejen åt mig (han är riktigt duktig på programering). Är jag olaglig då?
Vilka köper spel till Windows om nu marknaden för Linux är större? Många kommer slopa Longhorn. Vilket jag tycker är rätt. Sen är det inte olagligt att ladda ner(än) dock olagligt att dela ut. Sen kan man undra om kunskapen är tillräckligt stor för att så många skulle byta till Linux. Finns gaymers som inte kan ett shit förrutom att spela spel, dom lär knappast byta. Finns måååånga såna.
Linux = the future!
^BeTa^ wrote:
Alt 1. Man gör spel till ett system där det finns spelare men en del piratkopierar.
Alt 2. Man gör spel till ett system med väldigt få spelare men ingen(?) kan piratkopiera.
(Om linux blir större än longhorn då)
Varför skulle de nån dag bli större utbud till linux om inte de också implementerar DRM? Som ja sa i det du citerade, speltillverkarna vill ha lön för mödan, å jag förstår dem. Hur kul det än är att folk använder och uppskattar det man gjort så föder det ingen. De vill att vi ska köpa deras spel, så varför ska de då göra spel till ett system som då så uppenbart används av massor å massor av människor som bara är ute efter att sno deras hårda arbete?
Nä, det är inte olaglit att ladda ner, men man kan väl ha lite samvete? Visst ja har laddat ner, men gillar ja det ja får ner så köper jag det. Ja vet de är fel.Men de lindrar iaf mitt samvete lite. Ja kan tänka mig att stöttar vi det här så kommer marknaden att förändras och vi kommer både få se bättre och billigare spel.
June 23, 2002
Hugge wrote: Kör redan Linux så mycket jag bara förmår men vissa applikationer går inte att köra i crossover/cedega/wine så det händer ibland att jag vänstrat med Windows.
Men, var är Mac-alternativet? känner jag att jag vill ha en ny dator så blir det en xServe eller en G5:a eller varför inte en Powerbook.
Värt att notera är att viss hårdvara kommer att ha Fritz integrerat så det är inte så j**la säkert att det går att köra nått annat än Windows på viss hårdvara. Därför blir en Mac med PPC-processor nästa steg för mig.
Sant, jag är själv sugen på en Mac. En iBook för 9-10k är ju schysst pris för en liten fin laptop. Köper jag en ny laptop blir det en iBook eller Powerbook. Dock får det nog vänta lite med stationära då det kostar några slantar att få en i klass med vad en vanlig PC presterar som man har nu. Håller med var är Mac alternativet. 🙂
September 16, 2002
Personligen så har jag stort förtroende för våra älskade hackers kunskaper, och vill tro att inget system inte går att knäcka.
Det är inte första gången som något är "säkert" från hackers.
Jag inser själv att detta ligger på en annan nivå, och är en annan sak än kopieringsskydd, men vi ska inte tro att de som inte jobbar för M$ är amatörer. 😎
June 18, 2001
SuperNova wrote: Det blir ju till att gå över till linux....
Hade det inte varit för att större delen av alla spel/programvaror görs exklusivt till Windows hade ju Linux dominerat marknaden idag.....
Njae...linux är både onödigt avancerat och relativt långsamt om det är menat att användas som OS för vanligt kontorsarbete eller spel m.m.
March 10, 2002
Jerry wrote: [quote=SuperNova]Det blir ju till att gå över till linux....
Hade det inte varit för att större delen av alla spel/programvaror görs exklusivt till Windows hade ju Linux dominerat marknaden idag.....
Njae...linux är både onödigt avancerat och relativt långsamt om det är menat att användas som OS för vanligt kontorsarbete eller spel m.m.
:bok:
June 18, 2001
Dehman wrote: [quote=Jerry][quote=SuperNova]Det blir ju till att gå över till linux....
:bok:
Ja, men också:
:z: och :banghead:
September 15, 2003
Problemet med att helt gå över till Linux är förstås dels att ms använder sin offantliga finansiella makt till att göra alla standarder och all tillverkad programvara plattformsberoende av Windows (som redan sagts), men också som spyfrog på idg anmärkte:
"Problemet är att det i USA lobbas hårt från starka branchorganisationer (läs MPAA och RIAA) att förbjuda operativsystem som INTE har stöd för DRM kontroll i hårdvara (typ Palladium).
Ett genomförande av en sådan lag skulle med andra ord innebära att alternativen blev olagliga - ännu roligare är att MS sitter med patenten som möjliggör det här, vilket skulle innebära att det inte ens blev möjligt att konkurrera med dem."
Inte så kul att upptäcka om 2-3 år att pingvinen i datorn automatiskt gör en till brottsling.
3 Guest(s)