February 16, 2004
_Danneman_ wrote: [quote=Delph1][quote=NES_Boy][quote=ren]Är linux verkligen ett alternativ till Windows Longhorn?
[quote=slashdot] The article outlines some of the new features we can expect for the 2.6.12 kernel release, including: support for trusted computing, and security enhanced Linux.
källa: http://linux.slashdot.org
I linux får man ju ganska mycket mer frihet i vad som ska installeras än i Winblows så det går nog att välja bort, och vart ska informationen sen skickas?
Linux har ju inget huvudkontor direkt
Torvalds har nog hela tiden haft en megasuperduper-server hemma i Finland där han samlat information om alla som använt Linux det senaste decenniet och han väntar bara på rätt datum då han ska göra sitt tillkännagivande och då kommer han i utbyte mot tystnad kräva total lydnad. Med hjälp av världens alla Linux-användare ska han sen störta presidenten i FInaldn och skapa sin egen republik!
//Andreas
Hehe, vill du tjäna en hacka kan du ju skicka in denna teori till Microsoft, så dyker nog den upp i nästa föredrag/reklam/"oberoende" test/etc. som MS går ut med.
Sen att han inte bor i Finland gör ju finland tills hans hem eller?
July 14, 2004
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=macrus][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Dehman][quote=phantom][quote=skinner]OM jag köper Longhorn och sedan låter jag en kompis ta bort DRM grejen åt mig (han är riktigt duktig på programering). Är jag olaglig då?
Kan bli lite svårt om det är inbyggt i källkoden, men om han lyckas är han mig kär. För övrigt så vill jag gärna gå över till linux, men eftersom de flesta för att inte säga alla nya spel utvecklas till windows och jag inte är insatt i emulering så...
Jag tror spelutvecklarna är styrda av marknaden, skulle många gå över till Linux tror jag nog att även spelen skulle komma till det.
Spelutvecklarna vill väl ha långhorn? Då kan ingen sno saker från dem längre? Att piratkopiera är stöld, precis som att snatta saker inne på affären, när ska ni fatta detta?
Edit: Inlägg 3400
Vilka köper spel till Windows om nu marknaden för Linux är större? Många kommer slopa Longhorn. Vilket jag tycker är rätt. Sen är det inte olagligt att ladda ner(än) dock olagligt att dela ut. Sen kan man undra om kunskapen är tillräckligt stor för att så många skulle byta till Linux. Finns gaymers som inte kan ett shit förrutom att spela spel, dom lär knappast byta. Finns måååånga såna.
Linux = the future!
^BeTa^ wrote:
Alt 1. Man gör spel till ett system där det finns spelare men en del piratkopierar.
Alt 2. Man gör spel till ett system med väldigt få spelare men ingen(?) kan piratkopiera.
(Om linux blir större än longhorn då)
Varför skulle de nån dag bli större utbud till linux om inte de också implementerar DRM? Som ja sa i det du citerade, speltillverkarna vill ha lön för mödan, å jag förstår dem. Hur kul det än är att folk använder och uppskattar det man gjort så föder det ingen. De vill att vi ska köpa deras spel, så varför ska de då göra spel till ett system som då så uppenbart används av massor å massor av människor som bara är ute efter att sno deras hårda arbete?
Nä, det är inte olaglit att ladda ner, men man kan väl ha lite samvete? Visst ja har laddat ner, men gillar ja det ja får ner så köper jag det. Ja vet de är fel.Men de lindrar iaf mitt samvete lite. Ja kan tänka mig att stöttar vi det här så kommer marknaden att förändras och vi kommer både få se bättre och billigare spel.
Du skämtar?
September 12, 2001
Black_light wrote: [quote=_Danneman_]Just nu är Nordics forumsmedlemmar 1,43 procentenheter intelligentare än sweclockers. Men det var väl ingen överraskning 😉
Ja, och moderatorerna här e också intelligentare! För dom kickar inte folk till höger o vänster som de görs på SWEC...
Nä men du är nära med dina inlägg på senare tid !
November 27, 2003
Pojo wrote: [quote=_Danneman_][quote=Delph1][quote=NES_Boy][quote=ren]Är linux verkligen ett alternativ till Windows Longhorn?
[quote=slashdot] The article outlines some of the new features we can expect for the 2.6.12 kernel release, including: support for trusted computing, and security enhanced Linux.
källa: http://linux.slashdot.org
I linux får man ju ganska mycket mer frihet i vad som ska installeras än i Winblows så det går nog att välja bort, och vart ska informationen sen skickas?
Linux har ju inget huvudkontor direkt
Torvalds har nog hela tiden haft en megasuperduper-server hemma i Finland där han samlat information om alla som använt Linux det senaste decenniet och han väntar bara på rätt datum då han ska göra sitt tillkännagivande och då kommer han i utbyte mot tystnad kräva total lydnad. Med hjälp av världens alla Linux-användare ska han sen störta presidenten i FInaldn och skapa sin egen republik!
//Andreas
Hehe, vill du tjäna en hacka kan du ju skicka in denna teori till Microsoft, så dyker nog den upp i nästa föredrag/reklam/"oberoende" test/etc. som MS går ut med.
Sen att han inte bor i Finland gör ju finland tills hans hem eller?
Det är ju hans hemland ffs ... Kan du inte vara snäll och dra till Uzbekistan och testa min teori?
//Andreas
January 4, 2001
Jag förstår inte hur folk kan välja "Är låst av Windows, då allt utvecklas till det. Kör därför med Window."
Du är ju låst till windows för att det är så många som tänker så. Ju fler som övegår till linux, desto mer utvecklas till linux.
Om mer utvecklas till linux, så går flera över.
November 29, 2003
Coore wrote: Jag förstår inte hur folk kan välja "Är låst av Windows, då allt utvecklas till det. Kör därför med Window."
Du är ju låst till windows för att det är så många som tänker så. Ju fler som övegår till linux, desto mer utvecklas till linux.
Jag anser att det är "bara" spelen som är "låsta" till windos.
Resten finns det andra alternativ till.
Xmms - winamp
Firefox - Internet explorer
dcgui - dc
irssi - mirc
gaim - msn
Sedan kan man ju köra crossover office, wine, winex eller liknande för att kunna köra exe filer. Samt att openoffice finns om man behöver ordbehandling. Ftp klienter, "mediaspelare" osv
March 21, 2003
whak wrote: [quote=Coore]Jag förstår inte hur folk kan välja "Är låst av Windows, då allt utvecklas till det. Kör därför med Window."
Jag anser att det är "bara" spelen som är "låsta" till windos.
Resten finns det andra alternativ till.
Xmms - winamp
Firefox - Internet explorer
dcgui - dc
irssi - mirc
gaim - msn
Sedan kan man ju köra crossover office, wine, winex eller liknande för att kunna köra exe filer. Samt att openoffice finns om man behöver ordbehandling. Ftp klienter, "mediaspelare" osv
Exakt ! Enda anledningen jag valde båda är föratt jag spelar en del spel och att emulera går ju men klarar inte alla spel... (nån som vet vart man kan ladda ner cedega ? eller är det inte gpl ? )
Så jag kommer nog köra win2k (det kommer väl inte bli uppdaterat med palladium shiten) 🙄
May 1, 2005
skiroy wrote: [quote=Black_light][quote=_Danneman_]Just nu är Nordics forumsmedlemmar 1,43 procentenheter intelligentare än sweclockers. Men det var väl ingen överraskning 😉
Ja, och moderatorerna här e också intelligentare! För dom kickar inte folk till höger o vänster som de görs på SWEC...
Nä men du är nära med dina inlägg på senare tid !
Som vilka då? ge mig lite exempel i ett PM, så ska jag fixa mina fel och skriva bättre inlägg hädanefter.
February 16, 2004
Delph1 wrote:
Det är ju hans hemland ffs ... Kan du inte vara snäll och dra till Uzbekistan och testa min teori?//Andreas
Efter vad jag vet så har han bott väldigt länge i USA. Men rätta mig gärna om jag har fel.
Sen att jag bor en sisådär 100 km ifrån hans hemtrakter. Gör väl att jag inget vet.
Där man bor blir väl ens hemland eller? Men han är från Finland.
Eftersom jag vet var hans megasuperdatorkluster är gömt här i finland så behöver jag väl inte åka till Uzbekikakkastan för att testa det som inte är en teori.
November 27, 2003
Pojo wrote: [quote=Delph1] Det är ju hans hemland ffs ... Kan du inte vara snäll och dra till Uzbekistan och testa min teori?
//Andreas
Efter vad jag vet så har han bott väldigt länge i USA. Men rätta mig gärna om jag har fel.
Sen att jag bor en sisådär 100 km ifrån hans hemtrakter. Gör väl att jag inget vet.
Där man bor blir väl ens hemland eller? Men han är från Finland.
Eftersom jag vet var hans megasuperdatorkluster är gömt här i finland så behöver jag väl inte åka till Uzbekikakkastan för att testa det som inte är en teori.
Passar "moderland" bättre då? Tyckte det var en fruktansvärd onödig sak att påpeka för övrigt...
//Andreas
March 21, 2003
optimuz wrote: Vissa måste verkligen tjaffsa om allt, när jag läste Delph1's inlägg så garva man bara lite åt den roliga teorin, inte fan går man till botten med om den stämmer till punkt och pricka inte...eller? : :-k
Nej det gör man inte 😛 man instämmer och säger att det är en bra konspirations teori 😎
February 12, 2002
Nomic wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=macrus][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Dehman][quote=phantom][quote=skinner]OM jag köper Longhorn och sedan låter jag en kompis ta bort DRM grejen åt mig (han är riktigt duktig på programering). Är jag olaglig då?
Kan bli lite svårt om det är inbyggt i källkoden, men om han lyckas är han mig kär. För övrigt så vill jag gärna gå över till linux, men eftersom de flesta för att inte säga alla nya spel utvecklas till windows och jag inte är insatt i emulering så...
Jag tror spelutvecklarna är styrda av marknaden, skulle många gå över till Linux tror jag nog att även spelen skulle komma till det.
Spelutvecklarna vill väl ha långhorn? Då kan ingen sno saker från dem längre? Att piratkopiera är stöld, precis som att snatta saker inne på affären, när ska ni fatta detta?
Vilka köper spel till Windows om nu marknaden för Linux är större? Många kommer slopa Longhorn. Vilket jag tycker är rätt. Sen är det inte olagligt att ladda ner(än) dock olagligt att dela ut. Sen kan man undra om kunskapen är tillräckligt stor för att så många skulle byta till Linux. Finns gaymers som inte kan ett shit förrutom att spela spel, dom lär knappast byta. Finns måååånga såna.
Linux = the future!
^BeTa^ wrote:
Alt 1. Man gör spel till ett system där det finns spelare men en del piratkopierar.
Alt 2. Man gör spel till ett system med väldigt få spelare men ingen(?) kan piratkopiera.
Varför skulle de nån dag bli större utbud till linux om inte de också implementerar DRM? Som ja sa i det du citerade, speltillverkarna vill ha lön för mödan, å jag förstår dem. Hur kul det än är att folk använder och uppskattar det man gjort så föder det ingen. De vill att vi ska köpa deras spel, så varför ska de då göra spel till ett system som då så uppenbart används av massor å massor av människor som bara är ute efter att sno deras hårda arbete?
Nä, det är inte olaglit att ladda ner, men man kan väl ha lite samvete? Visst ja har laddat ner, men gillar ja det ja får ner så köper jag det. Ja vet de är fel.Men de lindrar iaf mitt samvete lite. Ja kan tänka mig att stöttar vi det här så kommer marknaden att förändras och vi kommer både få se bättre och billigare spel.
Du skämtar?
Nä...
De är vad ja tror. Har du nån vettig logisk förklaring som pekar på motsatsen så är jag mer än nyfiken att höra den. 🙂
April 10, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Nomic][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=macrus][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Dehman][quote=phantom][quote=skinner]OM jag köper Longhorn och sedan låter jag en kompis ta bort DRM grejen åt mig (han är riktigt duktig på programering). Är jag olaglig då?
Linux = the future!
^BeTa^ wrote:
Du skämtar?
Nä...
De är vad ja tror. Har du nån vettig logisk förklaring som pekar på motsatsen så är jag mer än nyfiken att höra den. 🙂
Spel tillverkarna gör spel till platformarna dom kan käna mest pengar på, med din logik så skulle alla tv-spel göras till gamecube då det är det mest svåra att piratkopiera.
Hans mening är att om linux tar den största andelen av OS marknaden (låt oss säga 70% linux 15%mac 15% windows)kommer speltillvärkarna börja produsera spel till linux istället för windows. Detta av den enkla anledningen att det finns mer potensiella kunder hos linux användarna en hos dom andra OS:en. Det är irrelevant för speltilverkarna vilket OS som är säkrast det som är relevant är hos vilket OS dom kan göra störst vinster med. Smat så lämnar inte tillverkarna säkerhetsfrågorna till OS tillvärkarna utan dom fixar egna anti-kopieringsskyd till sina spel.
4 Guest(s)