November 16, 2002
Visste ni att man kan komma in i Erikssons service meny på det flesta Eriksson mobiler om man trycker:
-> * <- <- * <- * Där kan man: om man har mobil med lucka se hur många ggr man har öppnat den, lr varför inte testa belysningen i telefonen då allt börjar blinka OSV Allt detta e tillför att mobil meckarna ska kunna kolla snabbt vad som e fel Om koden inte funkar testa den spegelvänd minns inte riktigt 🙄 OBS: jag vet inte om man kan förstöra nåt i telefonon så va försiktiga 😮
November 6, 2001
Rsastin, har du en sån gammal telefon??!!! Jag slutade använda min 380e för en månad sen, när jag fick min P800. Koden funkar inte på den, eftersom knappsatsen på luckan inte har några pilknappar. Men om man viker ut luckan hittar man en (ganska)stor peksärm i färg som styrs av en liten pinne som sitter på sidan av telefonen. Och på baksidan av telefonen sitter en digitalkamera så man kan ta (mörka och oskarpa) bilder och maila iväg dom via GPRS. Bra va? Hoppas ni insett att jag tycker den här telefonen är bäst.
May 9, 2001
shlumpen wrote: Rsastin, har du en sån gammal telefon??!!! Jag slutade använda min 380e för en månad sen, när jag fick min P800. Koden funkar inte på den, eftersom knappsatsen på luckan inte har några pilknappar. Men om man viker ut luckan hittar man en (ganska)stor peksärm i färg som styrs av en liten pinne som sitter på sidan av telefonen. Och på baksidan av telefonen sitter en digitalkamera så man kan ta (mörka och oskarpa) bilder och maila iväg dom via GPRS. Bra va? Hoppas ni insett att jag tycker den här telefonen är bäst.
Tog över den från pappa. Jag använder telefonen för att ringa med. Inget annat.
Händer väl ibland att man skickar ett SMS och lägger in något möte i kalendern men mer än så använder jag den inte.
Jag är av den typen som anser att en telefon ska man ringa med, inget annat.
Jag har dock piltangenter på knappsatsen. Höger, vänster, upp och ner. Dessutom en speciell knapp som går direkt till adressboken.
Trycker jag på den så kommer adressboken upp direkt. Då slipper man gå via menyn.
September 13, 2002
men om man ska skryta om sin telefon så kan inte jag skryta om min 8210,, DEN E KASS, för ja kan inte prata i den, samtalen bryts efter ~30sekunder men ibland har man tur och kan prata i 2 minuter... :banghead:
har haft inne den på lagning pga att displayen lade av också 👿
för det var inte så kul att ta bort skalet varje gång man skulle kolla vad som stog i sms en
November 6, 2001
Äh, det är såna som du som gör att Sony Ericsson går dåligt... :arg:
BTW, testade koden på morsans T65. Kom in i feta service menyn där man kunde testa en massa olika saker.
Fick min 380 från farsans jobb, för dom hade en massa över, och P800'n är en prototyp som är upp-flashad med senaste mjukvaran. Min farsa jobbar förresten på Sony Ericsson. 😛
May 9, 2001
shlumpen wrote: Äh, det är såna som du som gör att Sony Ericsson går dåligt... :arg:
BTW, testade koden på morsans T65. Kom in i feta service menyn där man kunde testa en massa olika saker.
Fick min 380 från farsans jobb, för dom hade en massa över, och P800'n är en prototyp som är upp-flashad med senaste mjukvaran. Min farsa jobbar förresten på Sony Ericsson. 😛
Jobbar också på Ericsson fast på systemsidan. Jobbar på ett så kallat Repair Center som reparerar gamla GSM prylar till basstationer.
Jag är gods administratör för detta Repair Center och har kundkontakt med USA, Holland, Malaysia och Japan dagligen.
Ser till att allt inkomande och utgående gods funkar till de olika länderna och tar hand om alla tullpapper.
Allt måste ju tulldeklareras både här i Sverige och utomlands.
September 12, 2001
shlumpen wrote: [quote=skiroy]Tja...
jag kör själv med Nokia 9110i communicator...den har varit en riktigt klippa.
Du menar väl tegelsten? 9110 är ju fan större än mitt första Gameboy...
Tegelsten eller inte...
Jag gillar den och den passar mig bra på grund av en liten speciell orsak.
kunde jag byta ut den skulle jag göra det...så var det med den saken.
November 16, 2002
DaLook wrote: På min T18s fick jag bara fram detta:
CXC125112
prg
010503 1733Sedan om jag trycker åt nått håll står det:
n-row texts?
Ingenting om hur många ggr luckan är öppnad, men T18s är kommen till åren nu också så. 🙂
Det du fick va antagligen version av mjukvaran i telefonen
koden ska funka på T28(haft en själv) och T68(polare har en sån)
October 7, 2002
shlumpen wrote: [quote=skiroy]Tja...
jag kör själv med Nokia 9110i communicator...den har varit en riktigt klippa.
Du menar väl tegelsten? 9110 är ju fan större än mitt första Gameboy...
Tegelsten? Det skulle isåfall vara Ericsson GH198 som morsan har. Den var liten på sin tid. Typ när den första TV-reklamen för mobiler dök upp i rutan. Ganska säker på att det var mer än 5 år sen... Funkar fint och ringa med, tyvärr är det ganska uselt med SMS, går bara att ta emot, och tyvärr bara från vissa gratistjänster på nätet...
1 Guest(s)