January 12, 2004
Mind wrote: [quote=obelix]När man lägger någon i framstupa-sidoläge så ska man inte lägga den understa armen bakom kroppen.
Det kan orsaka nervskador.Den understa armen ska vara framåt.
Jag vaknar upp ganska ofta i den felaktiga ställningen, mina armar har somnat och jag försöker sätta mig upp och bara väntar på att det ska släppa, känns som dom är dött kött, bara hänger där.
och nu säger du att det kan orsaka nervskador !
Det är när du är medvetslös, jag misstänker att kroppen inte tillåter det att hända under sömn.
May 17, 2004
kroppens celler sönderfaller bara tills en viss gränns. grännsen varijerar från person till person. Sönderfallningen börjar såfort puberteten tagit slut och man har blivit man/kvinna.
knappt någon lever tills de nått den gränsen då när cellerna fallit sönder tillräckligt mycket så dör man bara av minsta sjukdom/skada. kroppen orkar inte fixa till det. ytterst få når dit då de slipper sjukdommar som dödar dem.
February 16, 2004
Mind wrote: [quote=obelix]Pubertet=Övergången från barndom till könsmogen ålder.
Den infaller under perioden 9-16 år.
Det är då killar får sin första Pollution, dvs ofrivillig sädesuttömning :bgrin:
jag kan inte minnas att jag fått en orfrivillig sädesuttömning.
Den kommer väl när du sover eller liknande...
December 28, 2004
Inte direkt om kroppen men ändå något "du inte visste"
June 28, 2001
Pojo wrote: [quote=Mind][quote=obelix]Pubertet=Övergången från barndom till könsmogen ålder.
Det är då killar får sin första Pollution, dvs ofrivillig sädesuttömning :bgrin:
men man märker la fan det när man vaknar eller.
February 4, 2005
Collateral wrote: Inte direkt om kroppen men ändå något "du inte visste"
"29 DNA kan överföras från en person till en annan så enkelt som genom en handskakning. Vilket gör att man kan hitta en persons DNA på en brotts-
plats trots att han eller hon aldrig befunnit sig
där. "
Den va överraskande....
February 16, 2004
Mind wrote: [quote=Pojo][quote=Mind][quote=obelix]Pubertet=Övergången från barndom till könsmogen ålder.
men man märker la fan det när man vaknar eller.
Nja om du söker med lite uv ljus så ser du kanske fläcken bättre.
Rigor Mortis betyder likstelhet..Vill man inte drabbas av....än på ett tag..
😕
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
4 Guest(s)