July 16, 2001
Är det nån som kollat reklambladet från OnOff, det kanske skiljer sig lite från ställe till ställe men här var det ett erbjudande om en regionsfri DVD från LG som var prissänkt med 1200 kr, den kostade alltså ca: 1500 kr efter sänkningen, schysst som fan!! Det var bara det att när man kom till butiken så sa dom att de inte hade den på lager och inte skulle få den heller... den finns inte att beställa på deras nätbutik heller, jävligt dåligt tycker jag. :arg:
Så borde man fan inte få göra.
January 21, 2002
Klassiskt grej dom (läs OnOff och liknande kedjor) kör med. Har 'dom' t.ex några få ex kvar av en vara så sätter de ner priset och annonserar ut. Och när man kommer till butiken är det förmodligen slut. Och de har fått en till butiken så en skicklig försäljare kan pracka på en nåt annat man antagligen inte behöver....
June 17, 2001
Måste försvara "kedjorna" lite.
Det blir så ibland att reklamavdelningen och inköpsavdelningen har lite taskig komunitkation ibland, och då ställer det till för säljarna i butiken och framför allt för dom som sitter på kundtjänsten!
Jag har jobbat på Sibas kundtjänst och vet hur det kan vara med varor som inte har kommit in, eller som det bara fanns ett fåtal av inför rean.
Tjohej vilka utskällningar man kunde få 🙁
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
August 7, 2001
Wigger, du får betalt för att säga sådär. ellar så har dom hotat att döda dig om du avslöjar sanningen som alla redan känner till 🙂 själv så skulle jag inte bli det minsa förvånad om hälften av varorna som dom "säljer" jättebilligt aldrig ens har funnits i lagret. det är bara ett fult knep för att locka kunder. Thorn hade ju nån grej med att om man gick naken till thorn så skulle man minsann få en gratis playstation lr något. minns att det var lite liv i tidningarna när någon nudist stod å hängde på låset när dom öppnade å inte fick sitt ps. eftersom att dom inte hade räknat med att någon skulle göra så. nej det är dålig stil av dom stora elektronik/vitvarukedjorna. man borde sluta handla där. inte för att jag har handlat något annat än en cd-skiva på siba en gång. men ändå.
July 25, 2001
Slim_Shady wrote: Roverman, vilket Onoff var du på? Jag jobbar nämligen på Onoff som lagerchef i Farsta Centrum...så om du bor i närheten av Farsta så kan jag fixa en sån till dig för de priset! 🙂
Detta är ungefär vad man kan förvänta sig. Först lite lockpriser så folk kommer och besöker butiken. Sen påstås det att varan är slut. Sen får man höra från personalen inom OnOff att den finns. VAd jag skulel gjort är att gå till den OnOff som var närmast där du bor och referera till lagerchefen i Farsta och säga att den visst finns. Om du fprtfarande är intresserad förståss. Annars kanske Slim Shady är så snäll att han vill återgälda den dåliga reklamen OnOff fått genom denna tråd och hjälpa dig med transport till din OnOff butik. Då släpper jag det negativa jag nyss brusade upp mig för då jag läste vad som skrivits. 😀
January 21, 2002
Kom på att Plus (ni vet programmet med Sverker Olofsson som skäller ut företagare som gjort bort sig) haft ett program om det här. Har för mig att OnOff fick rätt mycket stryk i programmet och att de vägrade ställa upp på intervju.
http://www.svt.se/umea/plus/pl.....varor.html
Vad konsumentverket tycker om det hela:
http://www.svt.se/umea/plus/pl.....ensen.html
December 2, 2001
daggerr wrote: Wigger, du får betalt för att säga sådär. ellar så har dom hotat att döda dig om du avslöjar sanningen som alla redan känner till 🙂 själv så skulle jag inte bli det minsa förvånad om hälften av varorna som dom "säljer" jättebilligt aldrig ens har funnits i lagret. det är bara ett fult knep för att locka kunder. Thorn hade ju nån grej med att om man gick naken till thorn så skulle man minsann få en gratis playstation lr något. minns att det var lite liv i tidningarna när någon nudist stod å hängde på låset när dom öppnade å inte fick sitt ps. eftersom att dom inte hade räknat med att någon skulle göra så. nej det är dålig stil av dom stora elektronik/vitvarukedjorna. man borde sluta handla där. inte för att jag har handlat något annat än en cd-skiva på siba en gång. men ändå.
Jovisst stämmer det där med att gå in naken till Thorn... här i borlänge var det ju någon som gick in naken och jag har för mig att han fick nått presentkort på runt 3000:-
August 31, 2001
daggerr wrote: Wigger, du får betalt för att säga sådär. ellar så har dom hotat att döda dig om du avslöjar sanningen som alla redan känner till 🙂 själv så skulle jag inte bli det minsa förvånad om hälften av varorna som dom "säljer" jättebilligt aldrig ens har funnits i lagret. det är bara ett fult knep för att locka kunder. Thorn hade ju nån grej med att om man gick naken till thorn så skulle man minsann få en gratis playstation lr något. minns att det var lite liv i tidningarna när någon nudist stod å hängde på låset när dom öppnade å inte fick sitt ps. eftersom att dom inte hade räknat med att någon skulle göra så. nej det är dålig stil av dom stora elektronik/vitvarukedjorna. man borde sluta handla där. inte för att jag har handlat något annat än en cd-skiva på siba en gång. men ändå.
en kompis till mig gjorde det i Hässleholm! Han fick ett PS och fick även hyra räntefritt i ett år eller vad det nu var......
1 Guest(s)