March 14, 2001
Söker bilder på on/off samt eject-knapp, allstå knapp för att mata ut skivor ut dvd-spelaren.
On/off-knappen blir liknande denna med dess runda former:
Eject-knappen har jag dock svårt att hitta någon passar in med ovanstående. Den enda knapp man förstår vad den gör är en form som denna:
Ritade en liknade fast med runda former så den passar on/off-knappen men det såg inte alls bra ut.
Är det någon som har förslag på passande bilder till ovanstående?
Kanske finns bättre eject-knapp som man ändå förstår vad den gör utan att vara insatt i det hela?
Lite luddigt kanske men ni förstår nog vad jag är ute efter, hoppas jag. 🙂
March 14, 2001
Nej inte jag heller vad jag sett.
Den jag ritade lite snabbt såg inte alls bra ut, kan nog bero på att de rundade hörnen var lite väl stor, likt on/off-knappen ovan.
Minskar man lite på rudningarna blir det kanske bättre, dock lite svårt på strecket under eftersom man fortfarande vill ha samma trocklek på den.
/edit, kom ju på att man inte behöver ha två halvcirklar på strecket utan fyra rundade hörn istället, då kan ju stecken vara större utan att avrundningarna blir jätte stor. 🙂
Du har inget förslag på annan eject-knapp som man gärna förstår vad den gör, eller iaf förstår det när någon nämner det, liten aha-upplevelse och inte någon "öhh.. jaha"?
August 2, 2001
Jag försökte rita en eject-knapp i samma stil som on/off-knappen. Det blev så här:
http://snigel.no-ip.com/~nxsty...../knapp.pdf
1 Guest(s)