önska sig i jul klapp|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
önska sig i jul klapp
Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
sp_UserOfflineSmall Offline
794048
December 12, 2004 - 1:46 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte önskat mig ett smack, har inte gjort det på många år för dom sakerna jag vill ha just nu är Bil och Feting stereoanläggning, det är inget som mina päron kan fixa åt mig.

så denna julen blir lika meningslös som alla andra, jag lägger ner massa energi på att köpa saker till familj och får några fjuttiga kuvär med lite kosing.

jättekul

rippz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 347
794166
December 12, 2004 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print

En ny cykel, bussarna är så satans dyra nuförtiden!

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
794307
December 12, 2004 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

har aldrig påståt att att jag inte är nöjd. är mer än nöjd, men får ju facktist julklappar av alla andra i släkten ochså. alla frågar vad jag vill ha i julklapp men vet ej vad jag vill ha. känner att jag har allt jag behöver.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
794348
December 12, 2004 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

När man blir äldre funderar man över om man får nån julklapp alls.
Fast grabbens julpysslegrejjer från skolan smäller ganska högt också.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Dimension Zero
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 362
794497
December 12, 2004 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

gå in på http://www.webhallen.com

Där hittar man alltid en massa gobitar :va: O:)

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
794547
December 12, 2004 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=skiroy]6-8 backar öl kostar trots allt en slant. 😉

Jo, men det är ju trots allt jul... :pidu:

Coore: NH's ölpimplare #1...;) :pidu:
Har nog allt en trevlig logg på det, ska du se...:)

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
794734
December 12, 2004 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv har jag haft nu en lång diskussion med min gamle moder om passande present till mig (jag fyller även år på julafton) och då det enda jag typ har önskat mig de senaste 15-20 åren har varit strumpor och kalsingar så tycker hon att jag borde ha en riktig grej och avslutningsvist så kom vi överrens om nya gardiner där hon får bestämma färg och form helt själv (Givetsvist har jag varnat henne att blir det rosa med volanger så skall jag hålla masken och tacka men förmodligen tappa bort det på vägen hem)

Annars så är det bara mina brorsöner som får datorer av mig (3st a64 m 1 gig ramminne + 6800LE, snäll jag är va?) fyra kusiner (yngre tonåren = presentkort på HM) vi vuxna ger annars inte nåt speciellt till varann, utom min särbo som valt ut ett halsband jag skall ge henne...

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
794737
December 12, 2004 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

EN
DVico TViX med en HDD då också
önskar jag mig
kan garantera att den kommer i tomtens säck då jag är den ända som kan välja det på nätbutiken.
Men lika spännade ändå.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
794742
December 12, 2004 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: Själv har jag haft nu en lång diskussion med min gamle moder om passande present till mig (jag fyller även år på julafton) och då det enda jag typ har önskat mig de senaste 15-20 åren har varit strumpor och kalsingar så tycker hon att jag borde ha en riktig grej och avslutningsvist så kom vi överrens om nya gardiner där hon får bestämma färg och form helt själv (Givetsvist har jag varnat henne att blir det rosa med volanger så skall jag hålla masken och tacka men förmodligen tappa bort det på vägen hem)

Annars så är det bara mina brorsöner som får datorer av mig (3st a64 m 1 gig ramminne + 6800LE, snäll jag är va?) fyra kusiner (yngre tonåren = presentkort på HM) vi vuxna ger annars inte nåt speciellt till varann, utom min särbo som valt ut ett halsband jag skall ge henne...

Det var rätt generöst. 😀

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
794752
December 12, 2004 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: Själv har jag haft nu en lång diskussion med min gamle moder om passande present till mig (jag fyller även år på julafton) och då det enda jag typ har önskat mig de senaste 15-20 åren har varit strumpor och kalsingar så tycker hon att jag borde ha en riktig grej och avslutningsvist så kom vi överrens om nya gardiner där hon får bestämma färg och form helt själv (Givetsvist har jag varnat henne att blir det rosa med volanger så skall jag hålla masken och tacka men förmodligen tappa bort det på vägen hem)

Men den stora frågan är vad får du av din särbo?

1. Ett frikort till Venus grottan gällande till 31.12.2004
2. Ett frikort till Venus grottan gällande till 31.12.200x (Där x motsvarar lämplig siffra)

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
794764
December 12, 2004 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Angående datorerna så kan jag säga att hälften har min broder pröjsat så det är endast ca 10k från mig. Och angående min särbo så kikar hon just nu över axeln och säger att det är jäkla snuskhummrar här 😉

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
794766
December 12, 2004 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: Angående datorerna så kan jag säga att hälften har min broder pröjsat så det är endast ca 10k från mig. Och angående min särbo så kikar hon just nu över axeln och säger att det är jäkla snuskhummrar här 😉

Ja det är en väldans massa snuskhummrar här..
edit:
Satans malmöare btw:P

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
794798
December 12, 2004 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Många som önskar sig dyra saker, å räknar med att få dom oxo 😮

Själv önskar jag mig väll ett squash rackett, kläder och saker till mitt rum.
Allt annat jag vill ha är för dyrt, sen har jag ju fått ett årskort på gymet redan, men det är mest eftersom att jag inte håller på med nån sport längre :bgrin:

Tycker ändå att det är roligare att ge bort saker, man känner sig så trevlig då 😛

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
794985
December 13, 2004 - 9:47 am
sp_Permalink sp_Print

För mig är det ganska bra, letar oftast upp mina julklappar själv. Idag beställs det en ny dvd-brännare 🙂

"Småsaker" som jag önskat är vattenkokare, brödrost, knivset, dvd-hylla, duschdraperi, nya elvis the comic boken...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 92
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL