February 1, 2002
Får extremt ont när jag anstränger händer och fingrar, känns som benen skulle vara ihåliga..
Kalkbrist lider jag inte av, slukar minst 4-5 liter mjölk i veckan iaf..
Skulle hugga ved för några dagar sen och efter 30min fick jag inte av mig handskarna för det inte gick att böja ut fingrarna 😕
Har haft det ett tag men får för mig det är värre nu, reumatisk?
Men hur sunkigt vore inte det, är ju bara 22 :arg:
Någon doktor här? 🙂
Träningsvärk??
Otränad i händerna?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
BloodMan wrote: där har du problemet hur gammal är du ? vem fan dricker så mycket mjölk det är väldigt onyttigt ska du veta och en vuxen människa behöver inte mjölk, små barn behöver.
Mjölk är nyttigt att dricka hela livet, inte bara när man är barn.
Och den mängden han dricker var inte mycket.
Själv ligger jag på ca 1½l per dag utan problem.
February 16, 2005
BloodMan wrote: där har du problemet hur gammal är du ? vem fan dricker så mycket mjölk det är väldigt onyttigt ska du veta och en vuxen människa behöver inte mjölk, små barn behöver.
det är inte sant.. min morfar (när han levde) älskade mjölk och drack enorma mängdr och det tyckte hans läkare var jätte bra, lite pga hans sjukdom (diabetes) fråga mig inte varför men så sa läkaren.. så där har du fel, så länge grabben rör på sig så att han förbrukar alla kolhydrater mjölken innehåller så är det ingen fara, märker han sen att magen blir konstig får han gå över till laktos fri mjölk.. på den tiden jag tränade drog jag lätt i mig 4 liter mjölk om dagen...
ang. din händer, använder du händerna mycket? till tyngre arbete vardaglien asså? det säkraste du kan göra om problemen kvarstår är att snacka med en sköterska/läkare på din vårdcentral
February 16, 2004
.ToL wrote: Man ska ju inte dricka för mycket mjölk heller som ni kanske vet. Vad jag har hört så kan man få åderförkalkning eller nått sånt om man dricker för mycket.
Allt är onyttigt i allför stora mängder.
Men varför heter det åderförkalkning då det är åderförfettning?
October 31, 2003
Starscream wrote: Nä, det är nog reumatiskt 🙁 farsan har tydligen likadant..
4 liter mjölk på en vecka är inte särskilt mkt 🙂
Använder händerna normalmkt tror jag, sitter ju mestadels vid en dator men försöker hålla igång fysiskt med på fritiden..
Håller med, varför yrar alla om mjölk??? Puckon, kan i inge sa i inget säja. Gå till läkaren och be om Orudis Retard och se om det blir bättre.
November 26, 2002
Pojo wrote: [quote=.ToL]Man ska ju inte dricka för mycket mjölk heller som ni kanske vet. Vad jag har hört så kan man få åderförkalkning eller nått sånt om man dricker för mycket.
Allt är onyttigt i allför stora mängder.
Men varför heter det åderförkalkning då det är åderförfettning?
Därför att kalken (från t.ex. mjölk) lägger sig som en hinna utanpå enkelomättade fetter som fastnar på väggarna i ådrorna.
September 15, 2003
Sjukvården är ju fucked-up nu för tiden (de försöker ju skapa oppinion för privata sjukhus, så vad är bättre än att tillhandahålla undermålig offentlig vård och ta livet av massa folk), så har du otur så får du en läkare som vägrar gå med på att du lider av något, och då får du inget recept.
Under tiden kan du isf testa ett naturmedel som heter Lyprinol. Antiinflammatoriskt för hela kroppen (funkar även en del mot astma), allmänt nyttigt (massor med fettsyror), och milt mot magen (vilket andra antiinflammatoriska medel ju sällan är).
Jaja, låter hippie-flummigt, och tro mig, ingen är mer skeptisk när det gäller naturläkemedel än mig. Vilket förstås är en indikation på att det verkligen funkar och inte är ett sockerpiller. Gjorde iaf mig jävligt förvånad.
February 1, 2002
_Danneman_ wrote: Sjukvården är ju fucked-up nu för tiden (de försöker ju skapa oppinion för privata sjukhus, så vad är bättre än att tillhandahålla undermålig offentlig vård och ta livet av massa folk), så har du otur så får du en läkare som vägrar gå med på att du lider av något, och då får du inget recept.
Under tiden kan du isf testa ett naturmedel som heter Lyprinol. Antiinflammatoriskt för hela kroppen (funkar även en del mot astma), allmänt nyttigt (massor med fettsyror), och milt mot magen (vilket andra antiinflammatoriska medel ju sällan är).
Jaja, låter hippie-flummigt, och tro mig, ingen är mer skeptisk när det gäller naturläkemedel än mig. Vilket förstås är en indikation på att det verkligen funkar och inte är ett sockerpiller. Gjorde iaf mig jävligt förvånad.
Ah, tackar! ska testa det !!
Fått tid på sjukan nu också, men jag tvivlar på att de kommer se något 🙁
1 Guest(s)