December 31, 2001
När jag dricker kallt eller varmt så ilar det som inåthelvete i just en tand, det ilar i dem andra oxå men det är aningen mer i en.
Jag har haft baratandhalsar för att jag borstat förhårt förr men aldrig så jag kännt av det såhär mycket det gör liksom ont, som att bita i is med framtänderna.
Dock har jag inte ont när jag äter eller något sånt, känner inte ens av det då utan det är bara när jag får ner något kallt så som mjölk eller kall cola.
Har aldrig haft ett hål i hela mitt liv utan bara början till hål som har fyllts i just i den tanden det ilar och det var för 2-3 månader sedan , jag har svårt att tro att det kan bli ett hål på den tiden när man inte haft något innan på 19 år.
Är det någon som har liknande erfarenhet eller kan beskriva hru det känns att ha ett hål, vill inte punga ut med undersöknings pengar i onödan.
September 28, 2002
Death On Wings wrote: [quote=Snorch]Är du 19år är det väl gratis att gå till tandläkaren?
Om inte jag minns fel så är det tills det året man fyller 19 år. Detta år fyller jag 20.
Har du gjort lumpen??
Det är gratis under den tiden iaf..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 28, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Death On Wings][quote=Snorch]Är du 19år är det väl gratis att gå till tandläkaren?
Om inte jag minns fel så är det tills det året man fyller 19 år. Detta år fyller jag 20.
Har du gjort lumpen??
Jaså?
Då kör vi på de, skaffar mig ett Hollywood smile med jätte vita, raka, snygga tänder.
Gött, staten betalar för mina tänder, sådant gillar vi!
January 12, 2004
Collateral wrote: [quote=ilg@dd][quote=Death On Wings][quote=Snorch]Är du 19år är det väl gratis att gå till tandläkaren?
Har du gjort lumpen??
Jaså?
Då kör vi på de, skaffar mig ett Hollywood smile med jätte vita, raka, snygga tänder.
Sicken otur att dom bara betalar för undersökning och lagning då.
Collateral wrote: [quote=ilg@dd][quote=Death On Wings][quote=Snorch]Är du 19år är det väl gratis att gå till tandläkaren?
Har du gjort lumpen??
Jaså?
Fri tandvård, inte skönhetsoperationer.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 28, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Collateral][quote=ilg@dd][quote=Death On Wings][quote=Snorch]Är du 19år är det väl gratis att gå till tandläkaren?
Har du gjort lumpen??
Jaså?
Fri tandvård, inte skönhetsoperationer.
Nästan samma sak 8)
1 Guest(s)