April 22, 2007
Hej!
Jag har haft till och från anspänningar kring muskulaturen just i området kring hjärtat men de är liksom svårt att sätta ord men ska göra ett försök. De känns som stickningar, kryper, pulserar så de känns obehagligt givetvis och de uppkom rätt så nyligen även om jag har kunna känna av de förut men de har aldrig varit så jag var tvungen till att söka hjälp. Dock nu idag när jag var nere på gymmet så la jag mig på bänken och lasta på följt efter när jag var klar så fick jag sån smärta just till vänster om hjärtat som kan bero på vad som helst så blev jag livrädd och var inte långt ifrån att ringa efter ambulans. Jag tog de lugnt och gick till vårdcentralen så dom fick ta EKG men de visade inget konstigt alls. Blodtrycket var som de ska, ungefär 140-45/90 tror jag hon sa iaf så de är väl bara vänta. De kan ju röra sig om någon sträckning bara och vad jag vet bär jag inte på någon form av förkylning, infektion, virus som påverkar de hela. De känns då rätt så lugnt nu ändå men man jagar ju upp sig så mycket så de är inte undra på om de slår bakut heller.
Vad tror ni? Tacksam för svar så man kan lugna ner sig.
Mvh,
Andreas
April 22, 2007
Absolut. Det får ta den tid de tar tills de läkt ihop!
De här var vad jag fick till svar av en från ett annat forumet som jag känner;
Jag har haft precis det du syftar på! Hos mig var det en ansträngning i några muskler kring
hjärttrakten som spökade. Detta var oerhört äckligt och var på akuten 2 ggr samt hjärtläkare
1 gång. Det har dock gått över (tog ca 2 månader) och nu känns allt bra.Jag gjorde:
* EKG
* Arbets-EKG
* Blodtester
* Lyssna efter blåsljudSlutligen efter många besök hit och dit kunde vi iallafall vara eniga om att det inte var hjärtat som
spökade utan området 'runt' hjärtat och dess muskler.Lider med dig, det är en hemsk upplevelse när man tror man skall trilla av pinnen. Mkt av detta
sitter i huvudet och kan sätta sig ordentligt. Om det återkommer t.ex när du slappnar av, jag fick t.ex
svårt att andas och man stresade upp sig, försök få tag på en hjärtläkare som kan ge dig de lugnande
orden, de är grymt viktiga för att kunna släppa det.
April 22, 2007
Json_81 wrote: Min sambo råkade ut för liknande nyligen. Det var inflammation i bröstmuskulaturen. Hon fick diklofenak (stava?) att käka i 10 dagar o det har blivit bättre.
Jaha okej, men de räcker säkert med att vänta ut de bara och hålla sig borta från träningen för jag har legat i som en galning nu under en månads tid så de förefaller ju inte konstigt om de är överansträngning tror jag.
De som väger emot med Deflofenak är ju om man får biverkningar av det som retningar på magens slemhinna och/eller magsår.
February 17, 2004
Marcan- wrote: Jag är verkligen ingen doktor men låter lite som diabetes?
Och vad grundar du det på :roll:??? Jag har själv diabetes och känner inte igen symptomen för 5 öre. Ganska korkad slutsats.
Själv har jag haft väldans ont vid hjärtat ett flertal gånger, men då har det varit i samband med överansträngning. Verkar finnas en massa muskler runt hjärtat, nåt man glömmer bort :P.
Däremot har jag haft stickningar i armen vid nåt tillfälle, ganska kraftiga sådana. Jag satt på bussen dessutom. Det var mindre kul.
OBS Snart byter jag loggo, då jag om ca 3v lämnar Volvo PV för ConDesign och Volvo Bussar
March 14, 2001
Dani wrote: Och vad grundar du det på :roll:??? Jag har själv diabetes och känner inte igen symptomen för 5 öre. Ganska korkad slutsats.
Det är ett skämt. För länge sen här på forumet så drogs slutsatsen att man hade diabetes oavsett vad för krämpor man hade, det började dock som ganska vettiga slutsatser men gick lite överstyr med tiden. Du är lite för "ung" för att sett det och det var väldigt länge sen jag såg det där, aja ganska kul om man vet vad det handlar om. 🙂
February 17, 2004
Snorch wrote: Det är ett skämt. För länge sen här på forumet så drogs slutsatsen att man hade diabetes oavsett vad för krämpor man hade, det började dock som ganska vettiga slutsatser men gick lite överstyr med tiden. Du är lite för "ung" för att sett det och det var väldigt länge sen jag såg det där, aja ganska kul om man vet vad det handlar om. 🙂
aha ett skämt alltså, då ber jag om ursäkt för min kommentar
1 Guest(s)