April 22, 2007
Svenn3SaataN wrote: Jag får också det ibland och jag går inget på gym. Har också gjort EKG men det var helt OK.
Okej men i mitt fall rör de sig om vad jag är rätt säker på en överansträngning för de liksom känns konstigt hela tiden nu just till höger om min vänstra bröstvårta, innanför kring revbenen nånstans. De liksom känns som någon knut eller skit 😛
December 6, 2006
Fangtastic wrote: De som väger emot med Deflofenak är ju om man får biverkningar av det som retningar på magens slemhinna och/eller magsår.
Diklofenak som de heter är rena rama drogen.. blev hög som ett hus av en tablett för mina knäproblem så dom tabletterna äter jag inte igen =)
Och som du säger är biverkningar magsår och det hade jag samtidigt av något slag så min mage blev inte direkt bättre.. samtidigt som jag åt tabletter emot magsår men inte hjälpte det. =P
Sedan säger du att du tar kosttillskott ( vad jag förstått ? ) och då är min fråga går du på kreatin ?
Jag körde det med ett tag och fick en jäkla höjning av prestationsnivån men samtidigt så tror jag att jag förstörde min mage samtidigt som något med levern ( njurarna ? ) möjligen tog skada samtidigt..
..och jag fick en stickande känsla som du i sidan och när du säger hjärtat men du tror inte det är så att det kan vara levern som spökar ? Levern och hjärtat sitter ganska snarlikt nära varann och även fast du känner smärta kring hjärtat kanske det är några cm ovan / under och på så sätt levern ?
Levern renar som säkert alla vet blodet och har du höga halter kreatin, proteiner och allt möjligt i blodet samtidigt kanske det är levern som börjar ta skada då den inte klarar av all den mängd kosttillskott du proppar i dig ?
När jag styrketränade som max gick jag på alla möjliga kosttillskotts-"droger".. allt från proteintillskott, kolhydratstillskott, ZMA, kreatin och ja allt möjligt och jag fick känslan så som du då beskrev en stickande känsla i bröstet.
Kanske kan vara kosttillskotten som är felet i kontentan av mitt inlägg ? Har du tagit upp det med läkaren du gick till ?
April 22, 2007
Jag tar inte alls kosttillskott i den omfattningen och är helt övertygad om att de inte är det. Levern dessutom är ju inte placerad vad jag vet i de området alls och sen har jag inget som tyder på det heller men de liksom känns mer kring revbenen och musklerna så de tror jag ligger bakom i form av överansträngning när jag tränat i snitt 5ggr/vecka i drygt 2 månader och även annat också. :bok:
November 27, 2003
opA87 wrote: Diklofenak som de heter är rena rama drogen.. blev hög som ett hus av en tablett för mina knäproblem så dom tabletterna äter jag inte igen =)
Lustigt för det är ingen större skillnad på det och Ipren eller Treo 😉
Och som du säger är biverkningar magsår och det hade jag samtidigt av något slag så min mage blev inte direkt bättre.. samtidigt som jag åt tabletter emot magsår men inte hjälpte det. =P
Det är något alla NSAIDs tyvärr har. Ipren, Treo, Magnecyl, Voltaren och allt vad de heter. 😉
//Andreas
December 6, 2006
Delph1 wrote: Lustigt för det är ingen större skillnad på det och Ipren eller Treo 😉
Tror du jag äter klenismediciner som liknar Ipren & Treo som är receptfria ?
Nehe du.. jag kör på receptbelagd Diklofenak som är lite kraftfullare 😉
2 x 50mg så snurrar du iväg ganska fort..
November 22, 2001
opA87 wrote: Tror du jag äter klenismediciner som liknar Ipren & Treo som är receptfria ?
Nehe du.. jag kör på receptbelagd Diklofenak som är lite kraftfullare 😉
2 x 50mg så snurrar du iväg ganska fort..
Jag har käkat den flera gånger, kan inte påstå att man märker något mer än en vanlig panodil.
December 6, 2006
Json_81 wrote: Jag har käkat den flera gånger, kan inte påstå att man märker något mer än en vanlig panodil.
Jag tål inte kåvepenin
Jag är allergisk mot pollen
Jag tål inte kyckling
Jag kan inte ha på mig glasögon utan att få huvudvärk
Jag har ont i mina knän
Jag har uppkommande inflammationer i mina ögon
Jag kan dricka en flaska jäger utan att bli flummig som vissa andra
Med detta vill jag säga att vi är alla olika och om jag nu säger att jag blev snurrig av diklofenak och ni andra börjar med gnället att "Jag kan äta en hel ask med diklofenak utan problem" så vill jag återigen bara säga att:
Vi är alla olika från grund och botten och tål inte alla samma saker lika mycket 🙂
November 27, 2003
opA87 wrote: Jag tål inte kåvepenin
Jag är allergisk mot pollen
Jag tål inte kyckling
Jag kan inte ha på mig glasögon utan att få huvudvärk
Jag har ont i mina knän
Jag har uppkommande inflammationer i mina ögon
Jag kan dricka en flaska jäger utan att bli flummig som vissa andraMed detta vill jag säga att vi är alla olika och om jag nu säger att jag blev snurrig av diklofenak och ni andra börjar med gnället att "Jag kan äta en hel ask med diklofenak utan problem" så vill jag återigen bara säga att:
Vi är alla olika från grund och botten och tål inte alla samma saker lika mycket 🙂
Det är extremt ovanligt att man drabbas av yrsel eller rus från diklofenak, oavsett dosering, men visst händer det.
De flesta som upplever det, gör det för att de läst att man kan uppleva det. Diklofenak är som sagt en NSAID som vilken annan, det handlar mer om vad läkaren föredrar att skriva ut 😉
//Andreas
December 6, 2006
Delph1 wrote: Det är extremt ovanligt att man drabbas av yrsel eller rus från diklofenak, oavsett dosering, men visst händer det.
För skojs skull frågade jag min mor samt tittade på FASS, då jag slängt papperslappen med samma information som kommer med medcinen, och kollade över biverkningar:
Vanliga (fler än 1 av 100 användare): Huvudvärk, yrsel, svindel, magsmärta, illamående, kräkningar, rapningar, diarré, mag-tarmblödning eller sår i magslemhinnan, leverpåverkan, hudutslag.
Så du kallar "fler än 1 av 100" som extremt ovanligt ?
Nu vet jag inte om du har läkarutbildning eller liknande men du behöver inte uttala dig inte om sådant du inte vet om du inte har t.ex läkarutbildning, farmaceut eller liknande, jag vet då mor min har den utbildningen samt att det nu då fanns att läsa på FASS 🙂 😉
November 27, 2003
opA87 wrote: Så du kallar "fler än 1 av 100" som extremt ovanligt ?
Japp. Det är i klassen extremt ovanligt, men jag sade även att det händer. Om du har de besvären som du beskriver ovan är det inte alls omöjligt att du får besvär av diklofenak. Jag menade inte att beskylla dig för att vara hypokondriker. Bara visa att det är ovanligt och att andra inte behöver oroa sig över att uppleva liknande besvär.
Nu vet jag inte om du har läkarutbildning eller liknande men du behöver inte uttala dig inte om sådant du inte vet om du inte har t.ex läkarutbildning, farmaceut eller liknande, jag vet då mor min har den utbildningen samt att det nu då fanns att läsa på FASS 🙂 😉
Jag har den utbildningen (4 år biomedicinsk kemi) Läser parallellt med just farmaceuter, biomedicinska analytiker, m.fl. men längre och betydligt mer 😉
//Andreas
December 6, 2006
Delph1 wrote: Jag har den utbildningen (4 år biomedicinsk kemi) Läser parallellt med just farmaceuter, biomedicinska analytiker, m.fl. men längre och betydligt mer 😉
:va: O:) :bgrin:
OFFTOPIC:
Något som strular med forumet nu för när jag klickar på "Quote" får jag inte med hela inlägget.. det jag quote:ade dig på precis var det enda jag fick med i det inlägget du skrev. :arg:
March 14, 2001
opA87 wrote: :va: O:) :bgrin:
OFFTOPIC:
Något som strular med forumet nu för när jag klickar på "Quote" får jag inte med hela inlägget.. det jag quote:ade dig på precis var det enda jag fick med i det inlägget du skrev. :arg:
Det är meningen, https://www.nordichardware.se/.....64881.html
edit. Aha, det vart bara en del av Delph1 inlägg.
November 27, 2003
opA87 wrote: OFFTOPIC:
Jag har märkt att skriptet klipper lite för mycket av citatet innan ibland, speciellt vid multicitat. Ska se om det går att lösa på något sätt, men det är meningen att man bara ska citera den föregående 😉
//Andreas
1 Guest(s)