March 14, 2004
obelix wrote: [quote=dokkan]Jag har själv inte gjort värnplikten men jag rekommenderar alla ändå att göra den. Mest för den personliga utvecklingen.
Hur kan du rekomendera något du inte vet vad det är?
Kanske är påläst/har hört mycket från kompisar.
Bevakningssoldat, Kan bli jävligt kul. Kanske du får gå högvakten också.
June 5, 2003
Obelix: Så mycket historier som jag hört på i princip varje fest så tyder det ju på att många såhär i efterhand uppskattat "utbildningen". Sen är det ju i en period i livet när man utvecklas och är på väg att blir vuxen och då är jag helt övertygad att det är en bra erfarenhet. Det är min personliga åsikt. Hoppas du förstår vad jag menar 🙂
July 29, 2003
skinner wrote: [quote=obelix][quote=dokkan]Jag har själv inte gjort värnplikten men jag rekommenderar alla ändå att göra den. Mest för den personliga utvecklingen.
netack..ska försöka låta bli högvakten ;D
March 14, 2004
FonzzziE wrote: [quote=skinner][quote=obelix][quote=dokkan]Jag har själv inte gjort värnplikten men jag rekommenderar alla ändå att göra den. Mest för den personliga utvecklingen.
Ditt val. PÅ I19 så får dom ta väktarlicens under lumpen helt gratis, kanske ni får det också?
July 29, 2003
skinner wrote: [quote=FonzzziE][quote=skinner][quote=obelix][quote=dokkan]Jag har själv inte gjort värnplikten men jag rekommenderar alla ändå att göra den. Mest för den personliga utvecklingen.
Ditt val. PÅ I19 så får dom ta väktarlicens under lumpen helt gratis, kanske ni får det också?
jag snacka me förättaren o han sa att man får inte ut licens. men du får ut bevis på att du gjort bevakningstjänst. samma sak me lastbilschaffis, de ger dig inte lastbils kort om inte befältet anser att de har tid att låta dig köra upp ..
July 29, 2003
Krqagyzzz wrote: OOO, du skall vakta de 4 bevakningsbåtarna som skall skydda GBG vid ev. krig. Grattis ;).
vakta o vakta.. ngn som vill hämta fanskapen o sälja ebay? så splittar vi 50/50 ;P nej fan jag ska vakta de "pjääsiga trytarna" (malmöitisk slang för snygga tjejer)
December 10, 2001
FonzzziE wrote:
jag snacka me förättaren o han sa att man får inte ut licens. men du får ut bevis på att du gjort bevakningstjänst. samma sak me lastbilschaffis, de ger dig inte lastbils kort om inte befältet anser att de har tid att låta dig köra upp ..
Jag ligger inne på T2 nu som förare stridsfordonstransport, och vi ska få CE kort är det sagt. Dom kör den civila uppkörningen direkt, om man klarar det civila kortet får man även det militära förarbeviset.
Tycker ju dom borde kunna göra något liknande med väktarlicensen för dom som vill ha den. Vet ej om det är något prov eller vad man gör för att få den licensen men borde ju gå att kombinera med utbildningen för det militära.
1 Guest(s)