June 20, 2002
Intressant att resultatet var uppe på TV4.se innan omröstningen var klar i TV. 😕
Går att se på s. 196 i tråden på Flashback forum för den som vill.
20:30 postar någon texten från TV4 och 1 minut senare är det någon som postar att det är 10 sekunder kvar av omröstningen.
Hauk wrote: Sådär, bara börja starta nästa kampanj; "Tv4 myglar" etc.
Japp, helt klart..
En redovisning av röstsiffror eller så betala tillbaks pengarna till dom som röstat..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 2, 2001
Vaniljflickan wrote: [quote=dreamweaver]Jahopp. Då vet man att mängden fjortisar i Sverige är oroväckande kraftfull!!! :cy:
Ja, och att man kan få människor att lägga massa pengar på nästan vilken idiotgrej som helst! :)R
Idiotgrej? :burn: Det är faktiskt Jens vi pratar om här.
Protestera:
http://visasiffrorna.trafikpumpen.se/
Man kan även maila [email]tittarombudsmannen@tv4.se[/email]
Mall:
Hejsan, jag kontaktar dig med anledning av senaste sändningen av IDOL.
Jag har några frågor jag vill ha svar på:
1. Vem vänder jag mig till för att få statistik angående röstningen?
2. Hur vet jag att röstningen inte är manipulerad?
3. Varför gick det inte att sms:a till Jens fördel under hela programmet?
4. Varför kom man bara vartannat samtal (i bästa fall) fram när man röstade till Jens favör?
5. Varför blev resultaten kända på nätet innan TV4 framförde det i TV?
5. Kan jag anmäla er till lotteriinspektionen, eller vilka ska jag vända mig till?
6. Om redovisning av röster ej är möjlig, vem vänder jag mej till för krav på återbetalning av X antal SMS och telefonsamtal?
MVH:
XXXXXXX XXXXXXX
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 27, 2002
3. Varför gick det inte att sms:a till Jens fördel under hela programmet?
Om ni är lite uppmärksamma så var det samma problem för de andra idolerna.
4. Varför kom man bara vartannat samtal (i bästa fall) fram när man röstade till Jens favör?
Om ni är lite uppmärksamma så var det samma problem för de andra idolerna.
6. Varför blev resultaten kända på nätet innan TV4 framförde det i TV?
Tv4 strävar efter att vara så snabba som möjligt, att resultat lades fram på sidan xx sekunder innan är inte så konstigt.
5. Kan jag anmäla er till lotteriinspektionen, eller vilka ska jag vända mig till?
Ni behöver nog en jävla massa tid + någon miljon i advokatkostnad för att få tillbaka era 20 spänn.
Seriöst, lägg ner, ni förlorade en jävla massa stålar och nu försöker ni hoppa på tv4 på annat håll, handla inte detta om Sony BMG? Sluta spela dåliga förlorade som vaniljflickan säger..
Edit: Skiroy sa att detta var för att det var kul och underhållande, vet ni vad? Jag håller med honom, det är MYCKET roligt att se några tusen datornissar bli fly förbannade för att de förlorat pengar på denna misslyckade kup. 😀
1 Guest(s)