September 16, 2002
Rönkade käften idag. Tandnissen sa att det vore en idé att operera bort mina visdomständer.
Tydligen dras de inte ut, man får någon bedövning och sedan skär de upp tandköttet, tar bort nå ben och sen får bort dem på något sätt.
Aj! Eller? Det är det jag undrar?
Han sa att jag inte var tvungen och att jag borde fundera på det.
Jag menar, visst, det är väl lika bra, och kommer förmodligen göra det.
Men det låter fan inge kul!
Någon som gjort det?
January 12, 2004
Kizo wrote: Mina ligger vågrätt ungefär. 😛
Tror inte jag får bli sövd heller, det lär ju vara lokalbedövning.
Och icke, jag ska äta knäcke direkt efteråt!
Det gör/gjorde mina med.
Min tandläkare var väldigt psykologisk och förklarade att om jag inte gjorde nåt åt det så skulle mina tänder se ut som en ankkäft, dvs att dom skulle trycka fram tänderna.
Löste det hela med att ta bort tänderna innan visdomständerna, enkelt, men inte en snabb lösning.
Mind wrote: insektsnycklar ? vadå, jag fattar inte.
ibland måste dom klyva visdomständerna för att få loss dom, har även hört talas att dom måste bryta tandroten med en liten hävmojeng, det måste göra ont.
Nu heter det väl ändå insexnycklar..
Eller finns det även insektsnycklar??
Vad gör man med dom isf?? Drar åt flugan?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2002
Ja har inte läst igenom andra inlägg för de hade ja inte tid me just nu, men ja har iaf gjort exakt de ja tror du ska göra.. Just när de gör det känns de inte så mycket, mest obehagligt me de där sticket före (fast de går dämpa å göra roligare me två små vita piller ;)) som alltid är åsså att man "känner" å hör va de gör men att de inte gör ont så man vet aldrig va de hittar på där. Smärtan komme timmen efter när bedövningen släpte, då rekomenderar ja att du köper vinergum eller likande att gnaga på, de lindrar. 🙂 (Eller sånna där barn/hundleksaker som de gnager på) Åsså rekomenderar ja att du har en del värktabletter buffrat me, ja hade inga första vändan.. Inte bra.. :cy: Sen så sväller kinderna upp en hel del, mina kindben blev större än brad pitts någonsin varit 😀 ( 🙄 ).. Bara sagt som de var för mig nu, hoppas de inte avskräkt dig.. Tänk ändå så här, gör du de inte nu å måste göra det om några år så koster det dig skjortan, dubbel smärta. 😉 Dessutom så har du det gjort å slipper tänka på vad visdomständerna kan ställa till med där inne i käften. Ändå en engångs grej som kan spara så mycket kommande smärta. 🙂
Lycka till!
October 31, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Mind]insektsnycklar ? vadå, jag fattar inte.
ibland måste dom klyva visdomständerna för att få loss dom, har även hört talas att dom måste bryta tandroten med en liten hävmojeng, det måste göra ont.
Nu heter det väl ändå insexnycklar..
Eller finns det även insektsnycklar??
Vad gör man med dom isf?? Drar åt flugan?
Dom funkar bara på VW BEETLE :)R :)R :)R hmm jag måste nog sova nu
1 Guest(s)