January 8, 2001
On 2002-03-16 10:17, Elysion wrote:
Mitt råd: öppnaöppna:
+man hör omvärlden (folk skriker åt en vart man ska i CS)
-det låter ut ifrån dem
-man kan höra för mycket skit utifrånslutna:
+man hamnar i sin egen lilla värld
-man hamnar i sin egen lilla värld:bgrin:
det säger väl det mesta.... om man vill att musiken skall låta bäst skall man ha slutna, då man slipper mycket oväsen utifrån!
men man blir som sagt lite som i sin egna värld. ifall det nu är en nackdel...
fast tvärt emot den jag citerar så förespråkar jag de slutna... då man slipper oväsen utifrån
[ Detta Inlägg ändrades av: PaPPa den 2002-03-16 11:01 ]
June 18, 2001
Det beror på vad du ska ha dem till. Ett par öppna hörlurar har överlägset det bästa ljudet om du ser till klarhet och...ja..öppenhet. De känns mindre som lurar och mer som högtalare. Slutna ger mer bas (för mycket oftast) och skärmar av omgivningen. Det är en smaksak. Jag kör med öppna och skulle inte byta för allt smör i Småland.
May 25, 2001
En stor nackdel med Slutna lurar som jag tror alla märkt är att dom är förbannat ohälsosamma, Fakta, har man på sig hörlurar i 30min så ökar antalet bakterier i hörselgången med ca 1000%, muuums 😛 sånt sa man inte ätnka på när man suttit på lan med lurarna på i 24h i sträck :/
And just for the record, jag kör med slutna.
October 12, 2001
Mitt headset är "slutet" o det tycker jag är väldigt bra, med tanke på att priset.
Det kostade bara 300kr men ger mig ändå tillräckligt bra ljud.
Öppna hörlurar har jag aldirg gillat, tycker man får ont i öronen av dom efter man använt dom långt tid.
Men det är väl en smaksak, testa sjäv (om det går i affären) vilka du tycker är bäst.
June 30, 2001
On 2002-03-16 14:03, [[GejmZ]] wrote:
Jupp, nu har jag köppt ett par, det vart ett par öppna Koss: Porta Pro. de kostade 700pix på Expert i Umeå.EDIT: fett bra ljud 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: [[GejmZ]] den 2002-03-16 14:04 ]
Jag hade valt ett par slutna lurar. Klart mycket bättr ljud och man slipper folk som hör vad man lyssnar på.
Men det är klart, spelar man CS på LAN så kan det vara bra med ett par öppna
March 1, 2001
jag har ett par sennheiser hd 570.
Dom är toppen tycker jag, öppna, ger underbart ljud...(när man provar kompisar b-lurar så hör man hur odetaljerat ljudet blir i dom)
Dom är mjukt vadderade och släpper in luft så örat blir inte varmt eller gör ont efter långt användade. Som sagt, dom är bra tycker jag. Kostar typ mellan 1000 och 1400 eller nåt i den stilen. Rekommenderas!
August 31, 2001
On 2002-03-16 14:03, [[GejmZ]] wrote:
Jupp, nu har jag köppt ett par, det vart ett par öppna Koss: Porta Pro. de kostade 700pix på Expert i Umeå.EDIT: fett bra ljud 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: [[GejmZ]] den 2002-03-16 14:04 ]
Jag har 2 såna.. Dom e grymt sköna och bra ljud också!
March 2, 2002
KOSS PortaPRO är de enda lurarna som gäller. Fungerar även som högtalare vid höga volymer. LoL. Hur grymma som helst. Enda jag använder. Ser inte mycket ut för världen (typ som mormors gamla freestyle lurar)men de har ett helt otroligt ljud. Går inte att beskriva, måste testas. Ganksa mycket bas för att vara öppna men inte så att det blir till en nackdel. Precis lagom.
Finns inga andra...
3 Guest(s)