September 20, 2001
Vart är det bäst ränta?
Skaraborgskontot på FSB har bara ynka 1,2%, alltså får man mkt mindre ränta på pengarna fast man bara kan ta ut 4 ggr/år avgiftsfritt än om man jämför med ett ungdomskonto.
Skandia har väll 2,1%... Vet ni några bra banker som har bättre deals för sparandekonton?
Mvh
Rickard
June 20, 2002
keffing wrote: eh kul o spara pengar på ett sparkonto... tjänar ju så mycket på det...
tankeställare: vi har en inflation i sverige på ca 2%... efter ett år är dina 100kr värda 98kr... sen 2% ränta på det så har du 100kr värda 99,96kr...
mmm... sen kan vi ju låta pengarna ligga hemma istället...
efter 1 år är de hundra kronorna värda 98 kr... och sen ingen ränta alls på det...
Jag väljer nog sparkontot iallafall, men det är ju bara jag... 😉
August 16, 2002
boogey wrote: [quote=keffing]eh kul o spara pengar på ett sparkonto... tjänar ju så mycket på det...
tankeställare: vi har en inflation i sverige på ca 2%... efter ett år är dina 100kr värda 98kr... sen 2% ränta på det så har du 100kr värda 99,96kr...
efter 1 år är de hundra kronorna värda 98 kr... och sen ingen ränta alls på det...
mm, fast jag investerar pengarna i en pizza och en 2 liters cola..
June 20, 2002
keffing wrote: [quote=boogey][quote=keffing]eh kul o spara pengar på ett sparkonto... tjänar ju så mycket på det...
mm, fast jag investerar pengarna i en pizza och en 2 liters cola..
Hundringen var väl iofs bara ett exempel, och den skulle jag nog också lägga på en pizza...
Men när det handlar om lite större summor så...
2 Guest(s)