March 23, 2004
När jag gick i 8:an förra året fick jag IG i engelska för att min engelska lärare tog mamma ledigt tre veckor innan skolan slutade, hade hon inte tagit ledigt tre veckor innan hade jag kunnat lämnat in uppgiften, å andra sidan hade jag ju inte lämnat in den i tid..
Fick även IG i svenska, hade även där "missat" en uppgift, men jag är 100% säker på att jag hade lämnat in den. Min polare var med när jag lämnade in den och han kom också ihåg det, trots detta var hon fast besluten "hon kunde inte ha tappat bort den" jag hade missat att lämna in den.
Även om dom betygen inte är så viktiga så stör det mig..
Vad tycker ni? 😮
January 22, 2002
Du skyller alltså ditt IG på att din lärare tog mammaledigt? Hehe den var orginell... =)
Å uppgiften du inte lämnade in (eller lämnade in beroende på vilken sida man ska tro på). Det fick du väl knappast reda på dagen innan betygen skulle sättas, eller hur? Det enklaste hade väl varit att lämna in en ny kopia på arbetet eller? Dessutom har jag svårt att tänka mig att hela betyget faller på en enda uppgift....
March 23, 2004
Zap wrote: Du skyller alltså ditt IG på att din lärare tog mammaledigt? Hehe den var orginell... =)
Å uppgiften du inte lämnade in (eller lämnade in beroende på vilken sida man ska tro på). Det fick du väl knappast reda på dagen innan betygen skulle sättas, eller hur? Det enklaste hade väl varit att lämna in en ny kopia på arbetet eller? Dessutom har jag svårt att tänka mig att hela betyget faller på en enda uppgift....
Jag brukar inte göra kopior på mina arbeten, och jo jag fick reda på det 3 dagar innan betyget skulle sättas, och sen är inte lärarna där riktigt att lita på, dom är inte ens utbildade... svenska läraren har dyslexi...
October 22, 2002
Gueno wrote: Jag fick IG i naturkunskap.
Kunde (och kan fortfarande inte) fotosyntesen. :arg:
Lämnade in ett arbete 1 k*cking dag för sent.
Tack för det bajslars!
jag anar en viss irritation...
October 22, 2002
richardb wrote: [quote=Zap]Du skyller alltså ditt IG på att din lärare tog mammaledigt? Hehe den var orginell... =)
Jag brukar inte göra kopior på mina arbeten, och jo jag fick reda på det 3 dagar innan betyget skulle sättas, och sen är inte lärarna där riktigt att lita på, dom är inte ens utbildade... svenska läraren har dyslexi...
Brukar man inte skriva arbeten på dator?? Det brukade jag och alla i min bekantskapskrets göra. Väldigt enkelt att skriva ut ett nytt exemplar.
October 24, 2003
fisken wrote:
Brukar man inte skriva arbeten på dator?? Det brukade jag och alla i min bekantskapskrets göra. Väldigt enkelt att skriva ut ett nytt exemplar.
Jag med, förutom för religionsläraren, hon gillade inte datorer osv 😀 Så ville hon att man skulle skriva texten med olika färgpennor osv, och klistra in fina bilder med rosa kanter mm. De som hade finast arbeten fick MVG, de som hade "fulast" (datorskrivet osv) fick IG / G..
Jaja, vissa lärare borde bytas ut illa kvickt, även om jag tycker att de flesta håller en helt ok nivå 🙂
January 11, 2003
richardb wrote:
Tycker att i fortsättningen så skriver du sakerna på datorn (så kan du skriva ut 50 kopior om de slarvar bort dem...) eller iaf gå till en kopiator om du skriver sakerna för hand. Det har hänt mig med att lärarna slarvar bort saker... de är inte alltid mindre yra än eleverna.
När du kommer upp i gymnasiet eller tom högskolan så är det du som har ansvar på att allt sånt kommer in och finns. Där är ingen som säger till en på högskolan att du tex saknar "det" för betyg, det får du själv hålla koll på så att allt bokförs och är klart. Därför är det en bra vana att göra det redan nu.
När det gäller "i tid" så är gäller det att hålla dem... proven går den dagen, flyget går den tiden, arbetet har sina tider mm... De måste du lära dig hålla. Ett tips kan vara att "planera" (eller lura sig själv om det funkar bättre) att det ska vara inne 2-3 dagar minst innan den riktiga deadlinen. På så sätt så när du i sista sekund kommer på att du inte hinner klart så har du iaf 2 dagar till eller kanske mer.
March 23, 2004
fisken wrote: [quote=richardb][quote=Zap]Du skyller alltså ditt IG på att din lärare tog mammaledigt? Hehe den var orginell... =)
Brukar inte skriva på datorn, har ingen skrivare..
January 22, 2002
richardb wrote:
Du skriver dem inte på datorn alltså? Då e det kanske dags att börja med det både för din egen skull (ifall fler arbeten försvinner =)), men också för att det är det enda som accepteras när du kommer upp på högre utbildningsnivåer.
Att skylla på lärarna verkar fortfarande vara ett ganska populärt alternativt istället för att göra det man ska =)... Jag säger inte att det inte kan vara så att hon/han har slarvat bort ditt arbete. Men som jag skrev i mitt tidigare inlägg så kan inte ett enda arbete göra att du får ett IG. Det måste finnas fler anledningar.
March 23, 2004
Klart det finns flera anledningar, jag är väl inte så frammåt i skolan direkt, men det är för att jag inte bryr mig så mycket heller.
Jag nöjer mig med ett G, och jag ska bara behöva göra det alla andra gör, inte anstränga mig mer en vad jag behöver osv..
Ska gå en linje med i stort sätt bara praktiska lektioner och så, det enda teoretiska är prov och en del teoretiska lektioner. Men inga inlämingar osv..
Vet att det kanske är en dålig inställning osv, men sån är jag.
January 22, 2002
richardb wrote: Klart det finns flera anledningar, jag är väl inte så frammåt i skolan direkt, men det är för att jag inte bryr mig så mycket heller.
Jag nöjer mig med ett G, och jag ska bara behöva göra det alla andra gör, inte anstränga mig mer en vad jag behöver osv..
Ska gå en linje med i stort sätt bara praktiska lektioner och så, det enda teoretiska är prov och en del teoretiska lektioner. Men inga inlämingar osv..
Vet att det kanske är en dålig inställning osv, men sån är jag.
Du får givetvis ha vilken inställning du vill till ditt eget skolarbete.
Men du kan ju inte skylla på lärarna när de ger dig dåliga betyg efter att inte ha fullgjort alla uppgifter. Återigen så säger jag inte att dom inte kan ha slarvat bort ditt arbete i svenska. Men i engelskakursen handlade det ju inte om nått borttappat arbete, eller hur? Dessutom så säger du ju själv att det finns fler anledningar....
June 23, 2002
Det är upp till dig själv.
Skyll inte på läraren för du inte lämnar in saker i tid.
Gillar gymnasiet jag inte mycket läxor för oss inte. 🙂
Helt underbart
Se till att du skärper dig i nian bara och ta kopia på din arbeten då. Det är väldigt mycket upp till en själv.
Jag är som dig, nöjer mig med ett G.
That's it jag strävar inte efter mer.
2 Guest(s)