April 29, 2004
March 23, 2004
Dehman wrote: [quote=richardb][quote=Death On Wings]Om det är den samma teknik som fanns som val på vår skola som vår kära moderator coore lästa så innehåller det en hel j**la del med svåra ämnen och är ingen dans på rosor.
Matte = A,B,C,D
Fysik = A tillval B
Kemi= Adär ar du ju lite att leka med i alla fall. vet ej om matte D är tillval eller ej.
Plus att det är många fler goa ämnen att sitta med efter skoldagarnas slut 😀
Dåär det inte den 😉
För dom sa att dom hade haft 2 prov sammanlagt och inga läxor under förra terminen..
Jo men vill du inte lära dig något? Vill du inte få någon utbildning? Vill du inte ha ett ordentligt jobb?
Första terminen ja, men sen kommer alla kursprov...
Tullängsskolan är bland dom bästa skolorn i örebro, så jag tror nog man får en bra utbildning.
Det är liksom datorer det handlar om, inte mycket annat, man lär sig att programera eller liknande..
T.ex om vi nu säger att det vore photoshop, så kansek man får i uppgift att göra en 3d bild av något slag.. (bara ett exempel)
Sådana saker tror jag dom syftar på, och sen har dom inte mycket teoretiskt, på stuide besöket hade dom arrangerat olika stationer för alla linjer och det var dom som gick 3dje året där, och dom sa själva att det inte var mer teoretiskt än proven, och någon annan lektion i veckan.. matte eller vad det var..
December 31, 2001
richardb wrote: [quote=Dehman][quote=richardb][quote=Death On Wings]Om det är den samma teknik som fanns som val på vår skola som vår kära moderator coore lästa så innehåller det en hel j**la del med svåra ämnen och är ingen dans på rosor.
Matte = A,B,C,D
Fysik = A tillval B
Kemi= Adär ar du ju lite att leka med i alla fall. vet ej om matte D är tillval eller ej.
Plus att det är många fler goa ämnen att sitta med efter skoldagarnas slut 😀
Dåär det inte den 😉
För dom sa att dom hade haft 2 prov sammanlagt och inga läxor under förra terminen..
Jo men vill du inte lära dig något? Vill du inte få någon utbildning? Vill du inte ha ett ordentligt jobb?
Första terminen ja, men sen kommer alla kursprov...
Tullängsskolan är bland dom bästa skolorn i örebro, så jag tror nog man får en bra utbildning.
Det är liksom datorer det handlar om, inte mycket annat, man lär sig att programera eller liknande..
T.ex om vi nu säger att det vore photoshop, så kansek man får i uppgift att göra en 3d bild av något slag.. (bara ett exempel)
Sådana saker tror jag dom syftar på, och sen har dom inte mycket teoretiskt, på stuide besöket hade dom arrangerat olika stationer för alla linjer och det var dom som gick 3dje året där, och dom sa själva att det inte var mer teoretiskt än proven, och någon annan lektion i veckan.. matte eller vad det var..
Matte A
Engelska A
Svenska A
Naturkunskap A
Religion A
Idrot A
Är sådana ämnen alla läser.
February 1, 2002
johan_lojan wrote: [quote=richardb][quote=Death On Wings]..
Det där verkar väldigt slött, då kan man ju lika gärna stanna hemma och självlära 😛
Jag har läst första året på NV nu och jag tycker det var lättare än högstadiet, fast det kan bero på att jag tokpluggade i sjuan och början på åttan, och sen kom på att det var onödigt, och nu gör jag bara det jag behöver (för att få det betyget jag vill ha i respektive kurs).
Matte A: I stort sett repetition av det du redan kan (förhoppningsvis)
Matte B: Ganska likt Matte A + lite lite nytt.
Fysik A: Inte så krångligt om man lyssnar på läraren på lektioner, gör labbarna och läser 2 timmar innan man ska ha prov.
Kemi A: Piece of Cake, samma som fysiken ovan.
D var väl rätt likt C som var rätt likt B som inte var så stor skillnad från A =)
October 25, 2003
Bogus^ wrote: hm... jag fick 190p i nian.. inte så bra kanske..
men en sak är jag jävligt nöjd med: jag fick MVG i teknik.. och min lärare hade aldrig satt ett ända MVG i teknik innan.. och han har varit lärare ett tag 🙂
Hehe, min tekniklärare gav en tjej som hade 39% frånvaro MVG.
Hon hade VÄLDIGT urringade tröjor.
han slutade efter div. anklagelser...
December 7, 2001
Gueno wrote: Jag fick IG i naturkunskap.
Kunde (och kan fortfarande inte) fotosyntesen. :arg:
Lämnade in ett arbete 1 k*cking dag för sent.
Tack för det bajslars!
på hösten i 9'an fick ja IG i teknik för att ja inte lämade in ett arbete som gick ut på att man skulle rita upp ett rum och möblera osv.
Grejen skulle va inlämnad typ 30 augusti, Jag lämna in de i maj nån gång :bgrin: dvs en hel termin försent och gick G i teknik sen 😀
January 5, 2002
richardb wrote: När jag gick i 8:an förra året fick jag IG i engelska för att min engelska lärare tog mamma ledigt tre veckor innan skolan slutade, hade hon inte tagit ledigt tre veckor innan hade jag kunnat lämnat in uppgiften, å andra sidan hade jag ju inte lämnat in den i tid..
Lämna in grejerna i tid nästa gång.
Fick även IG i svenska, hade även där "missat" en uppgift, men jag är 100% säker på att jag hade lämnat in den. Min polare var med när jag lämnade in den och han kom också ihåg det, trots detta var hon fast besluten "hon kunde inte ha tappat bort den" jag hade missat att lämna in den.
Skriv ut uppgiften igen och skicka in. Går inte det är det tråkigt, då tycker jag att du ska se till att hon hittar pappret.
July 27, 2002
Tullängsskolan är bland dom bästa skolorn i örebro
Då lär det kräva mer poäng än du kommer få i din takt.
8:ans betyg spelar faktiskt stor roll, det är svårt att höja IG till VG, jämfört med G till VG/MVG osv.
Mitt teknik betyg grundades från 8.ans, lärarna har rätt att döma lika mkt från 8:ans läsår. Jag slappade igenom hela skiten och fick 245 poäng, och som jag skrivit tidigare, jag är inte direkt smart. Det viktigaste är att få bra kontakt med lärarna, var trevlig, och smöra gärna. 🙂
Slöjden i 9.an, jag var på 3 lektioner (jobba iofs bra) och fick VG, polare som gått alla lektioner fick G, även fast han enligt mig var mer kreativ (Gjorde egna saker osv). Jag fick betyget bara för min morsa typ snacka med läraren mycket på utvecklingssamtalen. 😛 Hade också bra kontakt med läraren, sen är han styvfar till en polare också. :bok:
March 23, 2004
Callister wrote: Tullängsskolan är bland dom bästa skolorn i örebro
8:ans betyg spelar faktiskt stor roll, det är svårt att höja IG till VG, jämfört med G till VG/MVG osv.
Mitt teknik betyg grundades från 8.ans, lärarna har rätt att döma lika mkt från 8:ans läsår. Jag slappade igenom hela skiten och fick 245 poäng, och som jag skrivit tidigare, jag är inte direkt smart. Det viktigaste är att få bra kontakt med lärarna, var trevlig, och smöra gärna. 🙂Slöjden i 9.an, jag var på 3 lektioner (jobba iofs bra) och fick VG, polare som gått alla lektioner fick G, även fast han enligt mig var mer kreativ (Gjorde egna saker osv). Jag fick betyget bara för min morsa typ snacka med läraren mycket på utvecklingssamtalen. 😛 Hade också bra kontakt med läraren, sen är han styvfar till en polare också. :bok:
Får jag G i dom flesta ämnena så kommer jag nog in på tullängskolan.
Det beror ju på vilken linje man ska in på...
Fast sen kan man ju räkna ut idrott och musik, för där får jag garanterat inte G, har inte varit på en enda av dom lektionerna sedan i början av 7an..
December 31, 2001
richardb wrote: [quote=Callister]Tullängsskolan är bland dom bästa skolorn i örebro
Mitt teknik betyg grundades från 8.ans, lärarna har rätt att döma lika mkt från 8:ans läsår. Jag slappade igenom hela skiten och fick 245 poäng, och som jag skrivit tidigare, jag är inte direkt smart. Det viktigaste är att få bra kontakt med lärarna, var trevlig, och smöra gärna. 🙂Slöjden i 9.an, jag var på 3 lektioner (jobba iofs bra) och fick VG, polare som gått alla lektioner fick G, även fast han enligt mig var mer kreativ (Gjorde egna saker osv). Jag fick betyget bara för min morsa typ snacka med läraren mycket på utvecklingssamtalen. 😛 Hade också bra kontakt med läraren, sen är han styvfar till en polare också. :bok:
Fast sen kan man ju räkna ut idrott och musik, för där får jag garanterat inte G, har inte varit på en enda av dom lektionerna sedan i början av 7an..
Du verkar va en klyftig grabb.
March 23, 2004
Death On Wings wrote: [quote=richardb][quote=Callister]Tullängsskolan är bland dom bästa skolorn i örebro
Du verkar va en klyftig grabb.
Får jag fråga vad du menar med det? Musik och idrott är inte precis dom klyftigaste ämnena, Musik är jag usel på, det är ingen mening att ens försöka, idrott likaså. Långt ifrån dom viktigaste ämnena enligt mig..
December 31, 2001
Du fattar nog inte vad jag menar, jag syftade inte på att du var ointeligent utan att du bara var rent av dum.
Gympa går inte att misslyckas i om man går på lektionerna och likaså musik. Man behöver ingen somhelst musikalisk begåvning för att få G i musik.
Du verkar rent av vara förbannat slö och lat. Vilken idiot somhelst kan få G i alla ämnen om man går på lektionerna och lyssnar vad lärarna har att säga. Jag vet eftersom jag har inte pluggat något större sen jag gick i 6an och har överlevt på genomgångar och sådant på lektioner.
Och varför skippa vissa lektioner när man ändå har fler lektioner efter den ? Det är totalt meningslöst att sitta och vänta på att en lektion ska ta slut när man inte gick på den för att invänta nästa.
Ta tag i ditt liv för annars kommer du säkerligen få gå IV och det är inget att sattsa på.
July 27, 2002
Håller med förgående.
Har några kompisar som skiter i allt totalt, de måste ta tag i sina liv också.
Det märks bara inte i skolan, de blir oansvariga och sådant också. Det hör ihop. Blir ingen självdisiplin, erfarenhet, eller något av såna! Förstår inte varför man ska ta det "for granted" när man bor i ett land som vi gör, och har möjligheten till att plugga till VAD vi vill.
Nej fan, sluta dalta med ungarna, om de inte pluggar så kasta ut dom så får de jobba som städare resten av livet. 🙄
March 23, 2004
Death On Wings wrote: Du fattar nog inte vad jag menar, jag syftade inte på att du var ointeligent utan att du bara var rent av dum.
Gympa går inte att misslyckas i om man går på lektionerna och likaså musik. Man behöver ingen somhelst musikalisk begåvning för att få G i musik.Du verkar rent av vara förbannat slö och lat. Vilken idiot somhelst kan få G i alla ämnen om man går på lektionerna och lyssnar vad lärarna har att säga. Jag vet eftersom jag har inte pluggat något större sen jag gick i 6an och har överlevt på genomgångar och sådant på lektioner.
Och varför skippa vissa lektioner när man ändå har fler lektioner efter den ? Det är totalt meningslöst att sitta och vänta på att en lektion ska ta slut när man inte gick på den för att invänta nästa.
Ta tag i ditt liv för annars kommer du säkerligen få gå IV och det är inget att sattsa på.
Det är inte så jävla lätt som du tror, du har väl fan ingen aning om varför inte jag går på gympan eller musiken? uttala dig inte om saker du inte vet ett skit om.
July 27, 2002
richardb wrote: [quote=Death On Wings]Du fattar nog inte vad jag menar, jag syftade inte på att du var ointeligent utan att du bara var rent av dum.
Gympa går inte att misslyckas i om man går på lektionerna och likaså musik. Man behöver ingen somhelst musikalisk begåvning för att få G i musik.Du verkar rent av vara förbannat slö och lat. Vilken idiot somhelst kan få G i alla ämnen om man går på lektionerna och lyssnar vad lärarna har att säga. Jag vet eftersom jag har inte pluggat något större sen jag gick i 6an och har överlevt på genomgångar och sådant på lektioner.
Det är inte så j**la lätt som du tror, du har väl fan ingen aning om varför inte jag går på gympan eller musiken? uttala dig inte om saker du inte vet ett skit om.
Idrotten kan jag förstå om du skäms över din kropp eller något, inget illa menat om det är så. Men musiken, det måste väl vara för att du tycker det är tråkigt eller något?
Jag har inte gått på en idrotts lektion på hela 9:an, men jag fick en muskelinflammation vid revbenet. 🙂 Fick IG.
December 31, 2001
richardb wrote: [quote=Death On Wings]Du fattar nog inte vad jag menar, jag syftade inte på att du var ointeligent utan att du bara var rent av dum.
Det är inte så j**la lätt som du tror, du har väl fan ingen aning om varför inte jag går på gympan eller musiken? uttala dig inte om saker du inte vet ett skit om.
Inte så jävla lätt säger du ?
Men var då så snäll och upplys mig om varför du inte kan gå på dessa 2 lektioner då så att jag kan förstå ditt problem.
3 Guest(s)