Orättvisa betyg?|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Orättvisa betyg?
Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
sp_UserOfflineSmall Offline
671443
July 18, 2004 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du nu inte gillar och läsa så är programmering inget för dig. Man måste läsa väldigt mycket. Så länge det inte är VB eller något sådant konstigt. 😛

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
671462
July 18, 2004 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad är det här för tragisk jävla unge egentligen? Först skiter han i skolan och sen gnäller han över att han får dåliga betyg! Vad är det här för jävla mentalitet, vart har järnviljan och stoltheten tagit vägen?!

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
671467
July 18, 2004 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: Du kan ju alltid överklaga.

Jag förstår inte riktigt vad du försöker säga med detta:
"engelska för att min engelska lärare tog mamma ledigt tre veckor innan skolan slutade"

Du har också rätt att tänta upp ämnena.

Sista terminen i 9'an så tog jag igen 9 IG'n . 8)

HAHAHAHAHA skojar du? 😛

men (trådskaparen) cvarför säger du att svenska och engelska inte är viktiga? :O dte är liksom de viktigaste (+matte)

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
671515
July 18, 2004 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

"men (trådskaparen) cvarför säger du att svenska och engelska inte är viktiga? :O dte är liksom de viktigaste (+matte)"

VA? när sa jag det?.. jag sa att musik och idrott inte är dom viktigaste, och att mina betyg i 8:an inte gör så mycket..

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
671518
July 18, 2004 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: "men (trådskaparen) cvarför säger du att svenska och engelska inte är viktiga? :O dte är liksom de viktigaste (+matte)"

VA? när sa jag det?.. jag sa att musik och idrott inte är dom viktigaste, och att mina betyg i 8:an inte gör så mycket..

Men du behöver ändå bara gå på de lektionerna för att få G i dem så varför inte gå på dem ? I betygskriterierna står det att du endast behöver kunna spela ett instrument om du vill ha MVG och för G så behöver du bara göra små simpla prov.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
671526
July 18, 2004 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings, så här är det: jag skrev fel, Musiken har jag varit på dom flesta gångerna, men jag missade ett par gånger (dom vikigaste lektionerna) men det var egentligen inte pga skolk, utan jag hittade faktiskt inte dit, jag är ny på den skolan jag går i nu.. och vi hade haft musik i klassrummet tidigare.. Men man kan ändå räkna bort musiken för jag pallar inte alla larviga uppgifter man får, till exempel att spela in en musik video från tv och sedan redovisa varför man tycker den är bra, ärligt talat så kan jag inte sånt. Jag tycker en låt är bra, men inte fan kan jag säga varför..

Det är bara jumpan jag inte är med på, jag går dit men jag är inte med på jumpan.. det kanske är dumt, jag vet.. men nu är det så, få se nu tills 9:an om jag börjar vara med.

Death On Wings
Member
Medlem
671529
July 18, 2004 - 6:45 pm
sp_Permalink sp_Print

OK, ditt beslut.
Tycker bara det är onödigt att slänga bort poäng, när du söker till gymnasiet så tittar de inte på separata ämnen utan de tittar ENBART på ditt samanlaggda resultat.
Större chans att komma in om du har 2 ämnen till med G i.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
671534
July 18, 2004 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Vad är det här för tragisk jävla unge egentligen? Först skiter han i skolan och sen gnäller han över att han får dåliga betyg! Vad är det här för jävla mentalitet, vart har järnviljan och stoltheten tagit vägen?!

Jag har inte klagat på att jag får dåliga betyg, jag har klagat på att jag fått orättvis behandling. Hade min lärare inte tagit mamma ledigt hade jag fått G.

Som Izomatic skrev:

"Enligt läroplanen har inte inlämningsdatum någon betydelse för betyget. Sålänge du lämnat in allting innan betyget ska sättas ska det inte betygsättas olika. Men de e klart, lärare är också människor som påverkas vare sig man vill det eller ej. Men du kan ju iaf poängtera det."

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
671537
July 18, 2004 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: OK, ditt beslut.
Tycker bara det är onödigt att slänga bort poäng, när du söker till gymnasiet så tittar de inte på separata ämnen utan de tittar ENBART på ditt samanlaggda resultat.

Ja, det har du rätt i.. har fan fått mig en tankeställare nu, trodde inte det spelade större roll om man hoppade över dom 2 ämnena..

Death On Wings
Member
Medlem
671544
July 18, 2004 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: [quote=Death On Wings]OK, ditt beslut.

Ja, det har du rätt i.. har fan fått mig en tankeställare nu, trodde inte det spelade större roll om man hoppade över dom 2 ämnena..

Bra det. Nu när skolan börjar så ser du till att gå till alla lektionerna. Det kan bli förbannat jobbigt att gå på sådant som man tidigare skippat men håller du ut så kan jag lova dig att du kommer tacka digsjälv när du kommit in på den linjen du ville.

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
671602
July 18, 2004 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Många tänker inte på hur stor roll ens högstadiebetyg kan få för ens framtida liv. För det första kan man inte tenta upp dem, men det är inte det jag menar. Utan hur de kan bestämma vilket gymnasie man kommer in på, vilka ovänner/vänner man får, vilken inspiration man får som bestämmer ens framtida karriär och liv i allmänhet tills man en dag hittar en (eller flera olika dagar hittar olika) människa man bestämmer sig för att bo/gifta/yngla sig med. Tänk sen lite längre och försök sätta er in i hur man kommer påverka olika folks liv på olika sätt beroende på hur ens liv utformar sig från den dagen man antingen börjar i skola A eller B. Ens framtida skola A fru kanske blir våldtagen och styckmördad om man börjar skola B...

Ganska läskigt egentligen.

"Something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world."

-Chaos Theory

Säger inte på nått sätta att högre högskolebetyg är garanterad bättre framtida väg... but why risk it.

ps: Sry om jag skriver lite osammanhängande men jag har haft feber till och från i typ 2-3 dagar nu och börjar lessna lite.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
671663
July 18, 2004 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: [quote=Death On Wings]OK, ditt beslut.

Du kan resonera så här. Läser du ett tredje språk kan du hoppa över ett ämne. 😉 (Inte svenska, matematik eller engelska).

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
671988
July 19, 2004 - 12:44 am
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: "men (trådskaparen) cvarför säger du att svenska och engelska inte är viktiga? :O dte är liksom de viktigaste (+matte)"

Aha ursäkta du.. trött efter festivalen 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 54
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL