March 29, 2003
Guldet har redan kommit genom sprintherrarna och damerna.
Annars så är det okej såhär långt, hoppas dom "gyllene 73:orna" vinner en sista gång, men som vanligt är det knallhårt om hockeyguldet.
whak wrote: Det var lite snack om os när jag frågade vad ni såg fram emot under 2006.
Vad tycker ni om os hittils?
Själv tycker jag det har gått sådär 3brons och 2 silver, man går och väntar på guldet.
January 6, 2003
whak wrote: Det var lite snack om os när jag frågade vad ni såg fram emot under 2006.
Vad tycker ni om os hittils?
Själv tycker jag det har gått sådär 3brons och 2 silver, man går och väntar på guldet.
Vet inte riktigt vilket land du kommer ifrån men som jag ser det så har vi i Sverige fått 2 guld i Sprint (längdskidor) Damer & Herrar, silver i skidskytte och 2 brons av Anja i Störtlopp och Kombination.
EDIT: Ok såg inte ditt inlägg innan jag börja skriva mitt inlägg
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
January 20, 2003
Starscream wrote: [quote=pompougnac]Hockeyn som är det enda intressanta går det ju sådääääär bra i.. jag syftar då på herrarna.
Det är det enda som går ann att se..
Läste precis på aftonbladet om sveriges vinst över lettland... jag tycker det är lite löjligt att de prisar foppa bara för att han gör en bra insats mot ett sånt skitlag som lettland... klart det är lättare att spela bra mot dåliga lag.
November 29, 2003
Starscream wrote:
Backhoppning, skidskytte, alpint, längdskidor, finns att göra om man har tråkigt.
Tror Finland's kommentator i Fin - Cze matchen var sklnast hittils.
När Ruutu tacklade ner jag så sa han typ " vi får se vad som händer nu ajabaja" sen när finnarna gör 2-1 så hör man "hallelulja det blir 2-1 till Finland". Bara det är en upplevelse. :)R
November 29, 2003
pompougnac wrote:
Läste precis på aftonbladet om sveriges vinst över lettland... jag tycker det är lite löjligt att de prisar foppa bara för att han gör en bra insats mot ett sånt skitlag som lettland... klart det är lättare att spela bra mot dåliga lag.
Jo det lät ju typ som att Sverige skulle haft problem mot Lettland om inte Foppa var med.
June 23, 2002
pompougnac wrote: [quote=Starscream][quote=pompougnac]Hockeyn som är det enda intressanta går det ju sådääääär bra i.. jag syftar då på herrarna.
Lettland är i grund och botten inget skitlag. Faktiskt ett ganska duktigt lag, men håller inte riktigt samma klass än som de riktigt topplagen.
Hockeyn verkar gå sådär, visar sig i slutspelet. Det är då det gäller.
June 5, 2003
För mig har sveriges medaljskörd varit mycket över förväntan hittils. Media brukar ju vara duktiga på att haussa upp våra chanser men jag brukar vara mer modest i mina förhoppningar.
Det viktigaste som hänt under detta OS för sveriges del var sprintstafettgulden som vi tog med korta mellanrum. Det har fått fart på resten av "laget" och de har fått ett bra go samt bra stämning.
Största svenskfavorit hittils måste ju vara damkronorna och Britt Norgren. De senaste åren har tjejerna tagit över för att dominera totalt, ta Klûft & Kajsa, Anja osv som är de stora kelgrisarna bland det svenska folket. Innan dem var det Magdalena Forsberg. Det är tjejerna som ska göra det 😉
Just det som damkronorna gjorde var bland det svettigaste jag sett, väl i klass med bronset i fotbolls-vm & OS-guldet i hockey. I hockeysammanhang troligen det största som hänt på damsidan och det största efter USA:s guld 1980.
Sport är mycket stor underhållning och jag vet mycket få saker som får fram så mycket glädje och tårar som just detta. Sport är det största i kulturväg jag kan titta på och njuta av, mycket större än film och teater.
MER SPORT I TV! 😀
December 5, 2001
whak wrote: [quote=Arny]Vinter-OS känns lite avslaget men visst är det kul när det går bra för Sverige.
Som "sportnörd" så tar os upp större delen av dagarna nu för tiden. 🙂
Indeed 🙂
Dadde wrote: På tal om Hockeyn så undrar jag vad som hänt med Schweiz som börjat spela riktig hockey nu plötsligt. Don brukar ju ligga bra i B gruppen innan med Danmark och Österrike som värsta motståndare. Hur de kunde vinna över Canada är underligt.
De har mer eller mindre legat i A-gruppen hela tiden, om du syftar på VM.
1 Guest(s)