August 7, 2001
optimuz wrote: Grattis till Finland som vann med 2-0 över Kanada ikväll och säkrat förstaplatsen i sin grupp. Finland ser grymma ut!
Om inte Sverige åker ut i kvartsfinalen så kanske dom kan vinna Guld men jag blir förvånad om dom tar sig längre än kvartsfinal tyvärr... :/
Jao finland ser grymma ut. Synd bara att Ruutu är ett pucko.
December 5, 2001
whak wrote: [quote=dree] Jao finland ser grymma ut. Synd bara att Ruutu är ett pucko.
Jo, jag förstår inte varför dom hade honom med i dagens match.
Hade jag varit coach för Finland så hade det varit färdig lirat för honom i os.
Att de ens tar ut honom i landslaget. Inte första gången han beter sig olämpligt.
January 20, 2003
dree wrote: [quote=pompougnac]Jag tror ryssarna kan ta hem osguldet i hockeyn iår.. de verkar sjukt vassa.
Japp och slovakien. Men kanada vaknar till som vanligt sen i dom "viktiga matcherna" tippar jag på.
Jag tror att det är positivt att sverige spelar lite halvknackigt bitvis men spelar ändå okej överlag nu. Annars brukar det ju vara storspel i gruppspel och sen storschmock i kvarten.
Håller med... kanada kan nog vakna i slutspelet, likaså sverige. Ni minns väl senaste OS (även om många förträngt det), då sverige slog kanada bland annat, men föll mot jävla vitryssland tack vare salos nick.. och kanada vann hela skiten. Nu kanske sverige kan gå långt... var ju ett tag sen sist.
December 5, 2001
optimuz wrote: Det var inte direkt Salos fel, att matchen inte redan var avgjord är utespelarnas fel, det borde redan stått 5-0 till Sverige. En målvakt måste kunna få göra ett misstag i en match ibland!
Precis...3-3 efter full tid hade inte heller varit så imponerande. De kanske hade avgjort i sudden ändå...
June 23, 2002
Tycker inte spelet är stabilt nog för att hålla till en final, måsta finslipas ganska mycket.
Lundqvist är vår stora hjälte iår. Ryssland ser ruggiga ut, hoppas vi slipper Schweiz i kvarten. Ush vill inte möta det laget, duktigt lag med bra kämparglöd som slår från underläge.
August 7, 2001
optimuz wrote: [quote=dree]Synd bara att Ruutu är ett pucko.
Han vann matchen åt Finland mot Tjeckien, jag tycker Ruutu är grym!
"Jag tacklar allt som rör sig" - Ruutu :bgrin:
Att skada andra medvetet hör inte hemma i idrott. Tycker nästan han ska åtalas civilt för misshandel.
November 29, 2003
Nej nu börjar det dra ihop sig som kärringen sa till gubben. 1b 15min kvar till nedsläpp.
Tror dock att Canada spelar upp Sverige på läktaren.
Med tanke på hur bra Canada's damer har spelat den här tuneringen, är ju bara att kolla på förra matchen mellan Sverige - Canada.
July 14, 2003
dree wrote:
Att skada andra medvetet hör inte hemma i idrott. Tycker nästan han ska åtalas civilt för misshandel.
Kampsport går väl ut på att knocka den andra? :bgrin:
Sjukt fjantigt om han skulle åtalas civilt, jag tycker fan inte ens tacklingen var särskilt ful, vafan värre saker har väl hänt. Den kanske var lite feg men Jagr får ju skylla sig själv om han halvligger när han lirar 😎
Go Ruutu!
August 7, 2001
optimuz wrote: [quote=dree] Att skada andra medvetet hör inte hemma i idrott. Tycker nästan han ska åtalas civilt för misshandel.
Kampsport går väl ut på att knocka den andra? :bgrin:
Sjukt fjantigt om han skulle åtalas civilt, jag tycker fan inte ens tacklingen var särskilt ful, vafan värre saker har väl hänt. Den kanske var lite feg men Jagr får ju skylla sig själv om han halvligger när han lirar 😎
Go Ruutu!
Såklart värre saker har hänt... det kunde ha gått jävligt mycket värre än vad det gick. Han kunde ju ha brytit nacken eller vad som helst. Men vi kör väl på din attityd... "Jagr får ju skylla sig själv om han halvligger när han lirar 😎
Go Ruutu! "
Tacklingen var ju solklart medveten. Ruutu har hotat spelare i jagr´s klass innan... bl.a peter forsberg. Du skulle nog inte hurra lika mycket om det var han som fick den tacklingen.
3 Guest(s)