June 23, 2002
whak wrote: 3-0 känns riktigt skönt.
Sverige förlorade med 5-0 mot ryssarna och finnarna leder med 3-0. Känns bra inför eventuell final,
Gruppspel och final är något helt annat.
Som du nog sett har Sverige inte direkt spelat bra i gruppspelet med skräpt sig betydligt i slutetspelet.
Go Sverige! Det blir en till Guldmedalj på Söndag.
Förhoppningsvis kommer Finland gå guldlösa från OS. :)R
whak wrote: [quote=ZIre]Jag tror på svensk vinst. Att vi förlorade med 5-0 mor ryssland och att finnarna slog dem har ingen betydelse. Sverige har ju bara spelat bättre och bättre.
Bättre och bättre? Sen när?
Efter Slovakien matchen? mot Schweiz och Tjeckien?
Hmm anyway, ska bli spännande.
Slovakien gick obesegrade från gruppspelet och Tjeckien vann mot dem.. 🙄
Nä, går inte jämnföra så. Alla lag passar varandra olika bra dessutom.
August 7, 2001
Kanada och Tjeckien brukar puttra fram på halvfart och sen i dom "viktiga matcherna" dundrar dom på så ingen kan rå på dom.
Sverige har annars alltid istort sett spelat svinbra i gruppspelet sen åkt på stordäng i kvarten.
Ser man det så då är det en fördel till sverige.
Men finland ser fasansfullt bra ut. :cy:
November 29, 2003
macrus wrote: [quote=whak]3-0 känns riktigt skönt.
Sverige förlorade med 5-0 mot ryssarna och finnarna leder med 3-0. Känns bra inför eventuell final,
Som du nog sett har Sverige inte direkt spelat bra i gruppspelet med skräpt sig betydligt i slutetspelet.
whak wrote: [quote=ZIre]Jag tror på svensk vinst. Att vi förlorade med 5-0 mor ryssland och att finnarna slog dem har ingen betydelse. Sverige har ju bara spelat bättre och bättre.
Kul att ni tar ut "segern" i förskott.
Ni ska allt få stå med svansen mellan benen.
June 23, 2002
whak wrote: [quote=macrus][quote=whak]3-0 känns riktigt skönt.
Kul att ni tar ut "segern" i förskott.
Ni ska allt få stå med svansen mellan benen.
Tar inte ut segern i förskott.
Det är så otroligt kul att reta alla finnar på NH bara, blir så roliga reaktioner.
Var tär Malicious eller vad han hette?
January 20, 2003
whak wrote: Jag anser att Ryssland eller Slovakien skulle ha stått i finalen med finnarna. Lite svårt med Fin - Rus när dom möttes igår. Men det är Finland, Ryssland och Slovakien som har varit bäst i os tycker jag iaf.
Kul att tjeckien spöade ryssland med 3-0 i bronsmatchen, då känns det ju som att svenskarna är i betydligt bättre form nu än under gruppspelet.
September 12, 2001
whak wrote: Jag anser att Ryssland eller Slovakien skulle ha stått i finalen med finnarna. Lite svårt med Fin - Rus när dom möttes igår. Men det är Finland, Ryssland och Slovakien som har varit bäst i os tycker jag iaf.
Du anser ibland ganska så snurrigt måste jag säga.
Med tanke på hur du tidigare har räknat upp en diverse lags tidigare inbördes möten så borde du egentligen vid detta laget har räknat fram att Finland knappast får den lätta matchen du trodde från början.
Eller vad säger du ?
Om Sverige spöade tjeckerna och sedan spöar tjeckerna ryssarna så är det väl givet eller ?
Saken är den att finalmatchen börjar från noll och tidigare resultat spelar ingen roll.
Var inte så segerviss säger jag bara. 🙂
Sedan så spelar det inte så stor roll för mig själv vilka som vinner denna final. Detta är lätt största matchen någonsin mellan Sverige-Finland och jag tycker att det oehört kul att vi möts i finalen istället för stroppiga nordamerikaner som tror att dom har ensamrätt om sådana här matcher.
Hockeykartan har helt enkelt ritats om.
August 7, 2001
macrus wrote: [quote=whak][quote=pompougnac] Kul att tjeckien spöade ryssland med 3-0 i bronsmatchen, då känns det ju som att svenskarna är i betydligt bättre form nu än under gruppspelet.
Eller så blev dom så knäckta av gårdagens match. 🙂
Eller så tog krafterna slut..
Troligtvis eftersom Kovalev dribblade runt med pucken och 4st stog stilla.
January 7, 2006
Öwall wrote: Finland har en god chans, men jag tror och hoppas på att det kommer vara riktigt jämnt, en rysare som går till straffar vore ju helt lysande.
Mmm, FInland har NHL:s bästa straffskytt och Sverige har en målvakt som har varit ganska hyfsad på straffar... Kan bli intressant 🙂
Jag både tror och hoppas på en jämn match, tycker förresten att den är riktigt svårtippad... Men jag tror faktiskt att Tre Kronor drar det längsta strået 🙂
1 Guest(s)