June 1, 2003
nå när dom lämna 2 av dom bästa spelarna utanför så... sverige alltså. Tar in Mika Hannula istället för Tomas Holmström. Då är det nåt som inte stämmer i hjärnkontoret. Han sa att han ville ha hannula för å få fart. Jag tycker Holmström är en av spelarna som jobbar absolut hårdast.
Åså lämna dom Michael Nylander utanför....
men sverige vinner iaf. 😉
June 1, 2003
Marron wrote: Med Henke i mål och Affe, Påhlsson och Pebben med kan det inte bli annat än guld 😀
Påhlsson kunde han också lämnat utanför laget.
Å den mest överskattade spelaren JÖRGEN JÖNSSON. förstår inte vad han gör i landslaget hela tiden. Han är ju så rädd för tacklingar så kommer det en motspelare mot han så vänder han ju.
November 29, 2003
malicious wrote: Nå, vad tror ni killar och tjejer om OS i hockey som går av stapeln i Turin snart? Jag hoppas och tror som vanligt på Finland, men känner att Kanada, som vanligt kommer att sopa hem spelen igen.
Så, sätt igång och tippa med både hjärtat och hjärnan.
Fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinland. 🙂
Och inga jävla myllis tabbar nu. Kommer bli riktigt spännande. Ser fram emot det som fasen.
Jonne88 wrote: [quote=Marron]Med Henke i mål och Affe, Påhlsson och Pebben med kan det inte bli annat än guld 😀
Å den mest överskattade spelaren JÖRGEN JÖNSSON. förstår inte vad han gör i landslaget hela tiden. Han är ju så rädd för tacklingar så kommer det en motspelare mot han så vänder han ju.
Kanske beror på att de flesta mål inte görs med axlarna..?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
whak wrote: [quote=malicious]Nå, vad tror ni killar och tjejer om OS i hockey som går av stapeln i Turin snart? Jag hoppas och tror som vanligt på Finland, men känner att Kanada, som vanligt kommer att sopa hem spelen igen.
Så, sätt igång och tippa med både hjärtat och hjärnan.
Fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinland. 🙂
Och inga j**la myllis tabbar nu. Kommer bli riktigt spännande. Ser fram emot det som fasen.
Synd att Miikka nobbar OS. Jag litar inte riktigt på Lehtonen i målet. Han har sett lite darrig ut de inledande matcherna i NHL. Jag skulle personligen hellre se Niittymäki som förstemålvakt i truppen.
May 1, 2003
Jonne88 wrote: [quote=Marron]Med Henke i mål och Affe, Påhlsson och Pebben med kan det inte bli annat än guld 😀
Du såg inte Frölunda förra året eller?
Jönsson och de andra kan jag hålla med dig om.
June 1, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Jonne88][quote=Marron]Med Henke i mål och Affe, Påhlsson och Pebben med kan det inte bli annat än guld 😀
Tacklingar i hockey är en del av spelet. Nog måste du väl hålla med om att det är mycket roligare att se på hockey om det smäller ibland.
Jonne88 wrote: [quote=ilg@dd][quote=Jonne88][quote=Marron]Med Henke i mål och Affe, Påhlsson och Pebben med kan det inte bli annat än guld 😀
Tacklingar i hockey är en del av spelet. Nog måste du väl hålla med om att det är mycket roligare att se på hockey om det smäller ibland.
Förvisso, men ett VM eller OS i Hockey vinns inte med tacklingar iaf.
Foppa var ingen höjdare i närkamper i början, men mål gjorde han.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 5, 2003
Såhär tippar jag:
1. Kanada
2. Ryssland
3. Tjeckien
4. Slovakien
5. Sverige
6. USA
7. Finland
Kanada & Rysslands trupper ser extremt bra ut. Sverige förlorar top3-plats på att vi inte har tillräckligt många grovjobbare eller "köttare" eller rollspelare.. Som laget ser ut nu har vi för många tekniskt skickliga spelare som producerar framåt. Se bara på de första trupperna vi hade i de turneringar spelades förra året, där har vi haft bra mix av spelare. Det saknar jag nu.
Jönsson är för övrigt given i rollen som vår bästa spelare i numerärt underläge. Saknar Holmström mest i truppen, var helt övertygad om han var en av de mest givna. Han är en av världens bästa spelare i sin roll. Det är just vad Sveriges Tre Kronor behöver, riktigt bra rollspelare.
3 Guest(s)