April 8, 2001
Har tänkt åka med flickvännen till Kreta den 9:e Sep.
Apollo tar 2200kr just nu för dubbelrum utan dusch i rummet. De tar 1000 för bara flygstolen.
Så frågan är om man ska hyra rum själv istället..
Visst betalar man per rum och inte per skalle? Alltså borde jag och tjejen ha 2400kr att hyra rum för en vecka?
Vet någon hur man hittar rum?
När man öluffar så står alla uthyrare i hamnen och krigar om de som kommer av båten. Minns inte riktigt att det är så vid flygplatsen... 😉
Hur hade ni gjort?
December 29, 2003
Försökt ragga nya brudar varje kväll och sova hos dem, kan dock skapa problem när du har tjej.
Har själv funderat på det där, känns som man lätt kan hitta ett rum när man väl kommer ner.
Men samtidigt är de skönt att ha ett rum klart när man kommer så man slipper leta det hur länge som helst. Går det inte att forska vidare lite i det där innan du åker ner då? Finns inget på webben där de står nåt bra då?
March 20, 2003
En polare åkte ner till medelhavet (kommer inte ihåg vart) utan att ha bokat rum, det var iofs högsäsong men det slutade med att de fick hyra en bil o sova i.
Vet inte hur läget brukar vara på Kreta men man kan ju chansa.
Edit @ supernova: Det beror ju på vart man åker, har varit i Thailand endel o aldrig bokat ngt rum hemifrån utan bara åkt dit jag vill när jag vill och den friheten slår alla charters med svenssonpaketet.
April 8, 2001
Om priset går ner till runt 1600 så tror jag tar ospec.
Kreta är lite annorlunda än själva övärlden. Har tidigare åkt med morsan till Santorini och sedan tog vi båten till Naxos å hittade ett asbra hotell så där bodde vi hela veckan.
Kretensarna är lite mer som mig; det ordnar sig 🙂
Högsäsongen är precis avslutad men det finns fortfarande värme kvar 🙂
Jag har aldrig någonsin bott på ett regelrätt hotell. Alltid lägenhetshotell med spis och kylskåp 😀 Vi får se vart det här leder..
December 15, 2003
Kreta har jag varit mycket på, finns gott om rum att hyra in sig på, som bonus är ni ett par och då kan jag garantera att det är lättare. Bara prata med bästa första taxichafför och kolla om han har någon släkting ni kan hyra in er hos, visst det kan sluta med att ni får ett rum och får dela dass etc med värdfamiljen, men det kan vara kul att få äta frukost med dom och få hjälp att gå så sevärdheter.
Rekommenderar palatset vid knossos, men ta då en guidad tur, ingen resebyrå utan åk lokalbuss ut dit och snacka med studenter etc som hänger där utanför och gladeligen guidar där för hundra spänn för er båda två. (dock på engelska)
April 8, 2001
Jag har varit på Kreta två gånger. Dock när jag var liten...
Jag minns Knossos en del iaf, tjejen ska få lite grekisk historia inpräntad i skallen! 😉
Ska nog göra en Citycabs Elysion ed (program på discovery). Frågan är bara om man ska åka direkt till Hersonissos eller Stalis (grannby) eller stanna i Heraklion först..
Det är ju inte för inte som mitt nickname betyder Himmelriket i den grekiska mytologin
July 14, 2003
Elysion wrote: Jag har varit på Kreta två gånger. Dock när jag var liten...
Jag minns Knossos en del iaf, tjejen ska få lite grekisk historia inpräntad i skallen! 😉Ska nog göra en Citycabs Elysion ed (program på discovery). Frågan är bara om man ska åka direkt till Hersonissos eller Stalis (grannby) eller stanna i Heraklion först..
Det är ju inte för inte som mitt nickname betyder Himmelriket i den grekiska mytologin
Hersonissos är bra, var där för 2 veckor sedan, dock ca 80% Holländare där (urk!).
Tror att semestersässongen är över för de flesta och det borde finnas många rum lediga överallt (privat eller kommersiellt). Testa att gå längs strandpromenaden där många hotell ligger. Har de outhyrda rum att disponera själv så vill de nog hyra ut (hotellen brukar boka ut rum till diverse resebyråer så det är inte bara att knalla upp dit och få ett rum trots att hotellet är helt tomt)
1 Guest(s)