Osportslighet lönar sig inte ...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Osportslighet lönar sig inte ...
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 22, 2007 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu såg ni kanske inte matchen mellan Kalmar och Halmstad, men hur som helst så spelade Halmstad ut bollen efter att en av deras spelare blivit liggande efter ett överfall av en Kalmarspelare. Kalmar spelar i sin tur inte tillbaka bollen som man som sportsman bör göra ... De gör i sin tur mål på grund av detta, men förlorar matchen.

Jag gläds något jävulskt åt att Kalmar förlorade, mer än vanligt. Förbannat skamligt att inte spela tillbaka bollen. Skönt att spelarna i alla fall har vett att erkänna att det var fel, till skillnad till mossan till tränare de har.

http://www.aftonbladet.se/vss/.....43,00.html

//Andreas

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1132342
April 22, 2007 - 3:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Skönt att dom åkte på pisk ändå. En självklarhet att spela tillbaka bollen i det scenariot. Pajasar!

Nanne är ju en jävla pajas också så det förvånar mig inte.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1132376
April 22, 2007 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Fast enligt regelboken behöver laget inte spela ut bollen vid vanlig skada, endast vid huvudskada, och då är det domarn som bedömmer om bollen ska spelas ut/spelet blåsas av. Så egentligen gjorde de inte fel, dvs de bedömde inte skadan som allvarlig wink

/Dani

LenteP
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
1132383
April 22, 2007 - 11:06 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Skönt att dom åkte på pisk ändå. En självklarhet att spela tillbaka bollen i det scenariot. Pajasar!

Nanne är ju en j**la pajas också så det förvånar mig inte.

Märkligt då att han tränar det enda laget som har tre topp fem-placeringar i rad.... 😛

Visst, jag kan på sätt och vis hålla med om att det var fel att inte ge tillbaka bollen som sportsligt är, men...

1. Från denna säsongen har lagen fått instruktioner att INTE sparka ut bollen, det är domaren som avgör om spelet ska stoppas. Där gör egentligen alltså Halmstad fel först...

2. Hade det inte blivit mål på Kalmars frispark de fick i situationen efteråt hade det knappast blivit sånt gnäll... det kan ni nog hålla med om...

3. Ska man prata sportslighet så "härmade" ju Halmstad senare Kalmar när de gjorde "fel" och sparkade ut bollen, de gav inte Kalmar bollen igen. Det e ju verkligen rätta takter, kan ni så kan minsann vi också... hmm...

KFF!!! 😛

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1132442
April 23, 2007 - 10:39 am
sp_Permalink sp_Print

"man behandlar andra så som man själv vill bli behandlad" heter det väl ? 😛

passar inte kalmar tillbaka bollen så finns det ju ingen anledning att halmstad ska göra det heller.

tror nog de gnällde ganska bra när de inte fick tillbaka bollen, men självklart blev det ännu jobbigare när det blev mål pga av det.

Men det är inget som står i regelboken, domarn bör blåsa av spelet isf, men ligger sin medspelare ner och ser skadad ut så tror jag medspelarna känner att spelaren behöver vård, blåser inte domarn av så väljer de att spela ut bollen istället.

Detta säger ju inte att motståndarlaget måste ge tillbaka laget, det är upp till dem, det är inget "regel" fel att inte ge tillbaka bollen, det beror endast på hur moraliska och hur sportsliga motståndar laget är.

men Kalmar visade ju hur sportsliga de var och fick då samma medicin tillbaka, sen att vi vann med 2-1 det är ju bara salt i såren på kalmar när de gjorde som de gjorde och ändå förlorade. kan man väl kalla dubbel förlust :P.

Himlen är blå, tack vare HBK!

best regards, pole

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1132507
April 23, 2007 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print

LenteP wrote: [quote=macrus]Skönt att dom åkte på pisk ändå. En självklarhet att spela tillbaka bollen i det scenariot. Pajasar!

Nanne är ju en j**la pajas också så det förvånar mig inte.

Märkligt då att han tränar det enda laget som har tre topp fem-placeringar i rad.... 😛

Visst, jag kan på sätt och vis hålla med om att det var fel att inte ge tillbaka bollen som sportsligt är, men...

1. Från denna säsongen har lagen fått instruktioner att INTE sparka ut bollen, det är domaren som avgör om spelet ska stoppas. Där gör egentligen alltså Halmstad fel först...

2. Hade det inte blivit mål på Kalmars frispark de fick i situationen efteråt hade det knappast blivit sånt gnäll... det kan ni nog hålla med om...

3. Ska man prata sportslighet så "härmade" ju Halmstad senare Kalmar när de gjorde "fel" och sparkade ut bollen, de gav inte Kalmar bollen igen. Det e ju verkligen rätta takter, kan ni så kan minsann vi också... hmm...

KFF!!! 😛

Domaren ska ju bara blåsa vid huvudskador? Kommer inte hända att domaren blåser ofta vid "skador" vilket jag iofs inte tycker dom ska heller. Bättre så som det är nu då.

Detta är en oskriven regel som har hängt med många år. Hade det inte blivit mål hade det inte spelat lika stor roll, då hade det mer varit HBK-fansen som stört sig på det.

LenteP
Kommer du hit ofta?
Medlem
1132644
April 23, 2007 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Domaren ska ju bara blåsa vid huvudskador? Kommer inte hända att domaren blåser ofta vid "skador" vilket jag iofs inte tycker dom ska heller. Bättre så som det är nu då.

Detta är en oskriven regel som har hängt med många år. Hade det inte blivit mål hade det inte spelat lika stor roll, då hade det mer varit HBK-fansen som stört sig på det.

Jag sa inte att domaren SKA blåsa vid alla skador... Men det är tydligen bestämt inför den här säsongen att spelarna inte ska spela ut bollen utan att domaren ska AVGÖRA om spelet ska stoppas eller inte... Sen när HBK-spelarna uppenbarligen inte har förstått den informationen och ändå sparkar ut bollen, så kan jag hålla med om att Kalmar borde gett tillbaka bollen... men men, gjort är gjort...

Polekatt wrote: men Kalmar visade ju hur sportsliga de var och fick då samma medicin tillbaka, sen att vi vann med 2-1 det är ju bara salt i såren på kalmar när de gjorde som de gjorde och ändå förlorade. kan man väl kalla dubbel förlust 😛 .

"samma medicin tillbaka"? Ja, då antar jag att du är en som lever efter regeln öga för öga... Bränner någon ned ditt hus så bränner du ner hans...? Begår någon ett misstag eller fel så ska man ju absolut inte vara "bättre" än den felande och visa hur man ska uppträda... Det e ju verkligen inte bra... 😛

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1132720
April 24, 2007 - 9:49 am
sp_Permalink sp_Print

LenteP wrote:
"samma medicin tillbaka"? Ja, då antar jag att du är en som lever efter regeln öga för öga... Bränner någon ned ditt hus så bränner du ner hans...? Begår någon ett misstag eller fel så ska man ju absolut inte vara "bättre" än den felande och visa hur man ska uppträda... Det e ju verkligen inte bra... 😛

Hehe, roliga paralleler du drar, att inte vara sportslig jämnför du med att bränna ner någons hus ?... men jag kör på det resonemanget, bränner någon ner mitt hus så kommer han få betala, om inte jag kan övertyga han kommer rätten göra det. (roligt att du nu verkar tycka att kalmar gjort något fel, till och med drar paralleler med att bränna ner hus.)

Kalmar fick betala, 1-2 i baken ?

men ser fortfarande inte anledningen till att fortsätta skicka ut bollen om ett lag inte ger den tillbaka, bara idioti. men det klart, du hade ju säkert gjort det...eller hur ?

LenteP
Kommer du hit ofta?
Medlem
1132815
April 24, 2007 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Polekatt wrote: [quote=LenteP] "samma medicin tillbaka"? Ja, då antar jag att du är en som lever efter regeln öga för öga... Bränner någon ned ditt hus så bränner du ner hans...? Begår någon ett misstag eller fel så ska man ju absolut inte vara "bättre" än den felande och visa hur man ska uppträda... Det e ju verkligen inte bra... 😛

Hehe, roliga paralleler du drar, att inte vara sportslig jämnför du med att bränna ner någons hus ?... men jag kör på det resonemanget, bränner någon ner mitt hus så kommer han få betala, om inte jag kan övertyga han kommer rätten göra det. (roligt att du nu verkar tycka att kalmar gjort något fel, till och med drar paralleler med att bränna ner hus.)

Kalmar fick betala, 1-2 i baken ?

men ser fortfarande inte anledningen till att fortsätta skicka ut bollen om ett lag inte ger den tillbaka, bara idioti. men det klart, du hade ju säkert gjort det...eller hur ?

Citatet du ryckte ur dess sammanhang handlade ju inte ens om sportslighet, utan att som du själv skrev få "samma medecin tillbaka".... Du kanske ska läsa en gång extra innan du svarar nästa gång... 😛

Att Kalmar sen fick "betala" med 1-2 beror ju snarare på att de spelade som värre kärringar i 2:a halvlek än vad Halmstad gjorde i 1:a...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 440
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL