September 17, 2001
Kenrih wrote: Hej
Blev rånat för tio år sedan och har ett ganska litet ärr i pannan som minne. När allt var läkt gick jag till en fotograf och fotograferade det (försäkringsbolaget betalade). Blev sedan erbjuden 10000:-. På den tiden fanns det en nämnd dit man kunde överklaga försäkringsbeslut (borde nog finnas kvar). Om nämnden skulle komma fram att skadan var mindre "värd" än det försäkringsbolaget erbjudit så fick man ändå det högre beloppet. Med andra ord, inget att förlora på att överklaga (förutom att det tar lite längre tid innan man får pengarna). Fick på så sätt ytterligare 2500:-.
Mitt ärr är klart mindre än vad ditt kommer att vara men ärr på huvudet värderas högre. Kan tänka mig att de tar ut varandra och att du kan få någonstans mellan 10-15000:-.
Slutsats: Kolla verkligen upp vad som gäller. Det handlar om en hel del pengar och det är dumt att missa några tusen bara för att man är lat.
Lycka till
/KenrihPS. Jag tycker absolut att du ska ta upp avsaknaden av sandning med fastighetsägaren. Kanske inte för att få ut pengar men så att dom bättrar sig så att ingen annan råkar illa ut.
Hur gick rånat till då :-?? Låter inte kul, dock trevligt med pengarna. Hoppas jag får fram lite stålar.
Någon som har lust att berätta lite mer ingående hur jag nu skall gå till väga? Morsan snackade lite med försäkringsbolaget. Skall snacka med henne senare. Kan inte mkt om försäkringar.
BarateaU wrote: De som försäkringsbolaget krävde var läkarundersökning och polisanmälan.
Dock så fick jag en sne näsa som docktorn fick böja tillbaka, men syns knappt idag.
ok, då får jag försöka fixa fram lite bättre foton, kopia av läkarundersökningen samt några ord från min polare kanske.
December 11, 2002
är det bara jag som får sympati smärta? jag känner verkligen hur jag får ont i haden när jag ser den bilden. aaaah fyfan det måste göra ont, jag gjorde en liknande sak fast med fingret. fastnade i en krok och rev upp hela fingret.. alltid lika trevligt när man ska sy ihop och grejor >_<
February 11, 2004
hehe....
jag vet att man kan få ut från försäkringsbolaget för ärr osv..
men då måste du nog vänta tills att såret har läkt.
Om du ringer te försäkringsbolaget så borde dom typ skicka dig till nån fotograf lr nått, som tar kort och skickar in till försäkringsbolaget o sköter allt det där.. även fakturan på korten =).
September 17, 2001
Joni^ wrote: är det bara jag som får sympati smärta? jag känner verkligen hur jag får ont i haden när jag ser den bilden. aaaah fyfan det måste göra ont, jag gjorde en liknande sak fast med fingret. fastnade i en krok och rev upp hela fingret.. alltid lika trevligt när man ska sy ihop och grejor >_<
låter inte mysigt det heller Ò_ó
Marron wrote: aj som f*n!
Stackare!
jo. aj, aj, men fysisk smärta är inte så farligt trots allt :). varit med om en del, men denna händelsen sabbade verkligen min "mysdag".
gör nya framsteg, kan lyfta saker med handen idag (ett glas innehållandes tre dl Coke och tre isbitar). Kan dessutom sträcka ut handen utan att få alltför mkt stickningar i armen idag + att jag kan skriva med pekfingret på tangentbordet :D.
edvard wrote: hehe....
jag vet att man kan få ut från försäkringsbolaget för ärr osv..
men då måste du nog vänta tills att såret har läkt.
Om du ringer te försäkringsbolaget så borde dom typ skicka dig till nån fotograf lr nått, som tar kort och skickar in till försäkringsbolaget o sköter allt det där.. även fakturan på korten =).
haha, skall undersöka saken. hörde att det skulle vara något trubbel nu för att jag går på en friskola och inte en kommunal skola. humpf. det är la trots allt inte försäkringen i skolan som skall täcka detta? hajar inte mkt må jag säga.
March 19, 2003
försäkringsbolaget ska even stå för sjuk kostnader som t.ex det kostade att sy osv.
Kanske inte så mycket att hurrra över men alla fall en bit på väg.
Och om du har en syster i skolan så kan du even gå till henne så kan hon skriva vad hon ser och hur skadan ser ut osv som du even kan skicka till försäkrings bolaget med intyget från läkaren.
September 17, 2001
Joni^ wrote: varför skulle du få något för du halkade på en isfläck?
isf skulle jag fan också ha pengar för den gången jag fastnade i en krok på matthängaren, eller när jag bröt armen när jag halkade på en isfläck. inte fan har jag fått en krona för det.
inte hängt med i tråden?
February 7, 2003
SiBBoR wrote: [quote=Imperial Tim]Bläää...fy f.n...hoppas att allt är lungt och så... jag hade en trevlig alla hjärtans dag iaf... kanske skall tillomed förlova mig...de ni
Faen vad gött det låter 🙂 Lycka till med förlovningen 😀
Tackar tackar...känns jäckligt skönt o kul förstås... 😀
1 Guest(s)