May 15, 2001
Först och främst ska jag klargöra att jag inte vill ha en massa inlägg som säger
"Åååå inte denna frågan igen, har ju varit uppe flera 100 gånger innan, ditt miffo". Har sökt efter liknande frågor nu och inte hittat någon så... Vet att jag läst en liknande innan, men hittar inte den igen!
Alla dessa otrevliga prickar som inte kan låta bli att häva ur sig pikar till höger och vänster, vara allmänt otrevliga och liknande. Hur kan det komma sig att det ska vara så j*vla svårt att hålla det för sig själv?
Är det för att forumet ger dig en anonymitet som man kan gömma sig bakom? Menar, vad vissa vräker ur sig skulle få en inspärrad i verligheten, eller åtminstone en fet smäll på käften... Kanske är det så att man haft en sjukt dålig dag och måste avreagera sig? Finns bra mycket bättre sätt att göra det på, hälsa på flick/pojk vännen om man nu har en, gå ut och springa riktigt j*vla långt (min favorit). Eller varför inte bara stå o sparka på garderoben i en kvart!?
Allt för mig, over and out
June 13, 2001
för att folk som är här (inte alla) sitter och letar efter folk som skriver fel eller skriver om en sak... bara för att klaga ..
Om man gör en poll om vad man tycker om en sak/produkt. Då måste det ju komma någon och säga att: -Jag använder faktist inte den prylen, näe (retfullt) för jag använder denna......haha....
(m.a.o måste gå mot strömmen bara för att trotsa)
May 15, 2001
May 11, 2005
uppsfostran vad är det nä alvarligt talat så står jag för allt jag skriver här på forumet. det har väl hänt att jag skrivit ett och annat dumt 😀
ps. inte för att det har med detta att göra men ändå, malfunction har du inte ändrat på ditt favoritsätt att avreagera dig nu. jag menar nu när du fått flickvänoch allt?
jag var tvungen att fråga!!
[ Detta Inlägg ändrades av: Raven den 2001-11-21 13:02 ]
May 15, 2001
October 10, 2001
Visst har fårgan varit uppe många gånger men som ivrig debattör i ämnet så anser jag att så länge problemet kvarstår så finns det rum för mer diskussion.
Men jag tycker dock att det har blivit bättre nu mot slutet, kan vi bara fortsätta den positiva trenden så kommer det snart inte finnas något för mig att klaga på. (Skönt att få mig att vara tyst, va?)
Det finns dock, som sagt, fortfarande problem.
Jag förstår inte varför vissa inte kan avhålla sig från fula ord och personliga påhopp. Jag måste opponera mig mot åsikten att det på något sätt skulle vara rättfärdigat på grund av att man "skriver vad man tycker". Även om man tycker och tänker en massa saker så är inte alla dessa tankar lämpliga att skriva. Även om man tycker att någon är ett "jävla pucko" eller "satans ärkemiffo" så ger det absolut ingenting att skriva detta. Det skapar bara irritation och för ALDRIG den aktuella sakfrågan framåt. Så vi bör avhålla oss från personliga påhopp och istället argumentera för eller emot åsikter. Även detta bör naturligtvis skötas på ett lämpligt sätt. Om det råder meningsskiljaktigheter så måste man motivera varför man anser att ens egen åsikt är den rätta, annars fyller ju inlägget ändå ingen som helst funktion.
Detta behöver förstås inte betyda att alla inlägg måste vara helt och fullt seriösa, det bör finnas rum även för humor.
Men vi får bättra oss på de punkter där det behövs pojkar och flickor.
September 12, 2001
Jo jag instämmer i att stämmningen har blivit bättre i forumet..en del finns kvar att förbättra en smula.
Precist som Quaero mkt riktigt påpekar så är det bra att man motiverar varför man tycker som man gör o helst utan fula ord o påhopp som tyvärr förekommer ännu.
Humor är inte helt fel heller för det lättar ofta upp stämmningen o oftas kan det föra en diskussion vidare utan att tråden spårar ut.
Kan inte helt förlika med att många avslutar en mening att dom står för det o det.jag lovar att många aldrig skulle säga på detta sättet irl.
Tyvärr glömmer många totalt bort att det sitter en människa bakom en dator o en dator har inga känslor jämfört med en människa så tänk på att om ni själva vill bli bemötta på ett trevligt sätt så var trevliga själva.
Alla vinner på detta..
May 15, 2001
May 26, 2001
otrevligtheter beror på att nån har stämplat sej själv med " im so in " stämpeln å den andre med " u r so out " folk som vill utmärka sej på andras bekostnad stöter man på över allt(det kan man inte göra nått åt) man kan bara hoppas på att dom så småningom vill umgås som normala mäniskor.
August 22, 2001
Alla människor är individer och alltså OLIKA! Jämför detta forum med ett klassrum eller en arbetsplats, alla älskar inte mig och jag älskar heller inte alla. Så är det. Alla uttrycker sig olika och lägger olika innebörd samt vikt i orden. Även tolkningen av texten blir individuell då man utgår ifrån sina egen personlighet. Detta medför att konflikter på internet skapar STOOORA komplikationer eftersom man enbart har text att uttrycka sig genom. Kroppspråk, tonfall och ordval i en muntlig diskussion är viktiga informationskällor för att få en korrekt helhetsbild av det man vill förmedla! Därför måste man skapa sig en relation till den-man-för-en-konversation-med annars vet man ju inte om man värderar lika.
Men vett och etikett måste såklart följas, sen är det upp till var och en att bedöma vad som är lämpligt att skriva. Vad jag vill säga är alltså att det en svår fråga att säga vad som är hårda och elaka ord. Jag har min gräns, andra sin. Håll er till reglerna som är skapade just för detta, så borde alla vara nöjda å glada! ~mamma anna~
2 Guest(s)