November 30, 2006
http://utbildning.lhm.lu.se/st.....analys_lit..html
källkritik...
February 28, 2005
DMX wrote: http://utbildning.lhm.lu.se/st.....analys_lit..html
källkritik...
tack, men eftersom jag hatar psykologi så fattar jag inte det, nån som kan bara snabbt säga hur den människan kan tänkas vara?
February 28, 2005
Adam wrote: Jag fattar inte vad du frågar efter... Så mycket psykologi kan jag... 🙂
Beskriv hur en människa med ett stort överjag, ett litet jag och ett litet det kan tänkas vara, använd relevant terminologi
Beskriv hur en människa med ett litet överjag, ett stort jag samt ett stort det kan tänkas vara
det är de jag vill få svar på...tack
January 6, 2006
Detet symboliserar våra behov, det vi vill göra. Överjaget är en del av ditt samvete. Jaget har generellt till uppgift att välja mellan överjaget och detet till den situation som är lämpad bäst.
Psykoanalys är riktigt kul, och jag hoppas ni bara skämtade om att ni inte tror på psykologi?
February 28, 2005
Tocky wrote: Detet symboliserar våra behov, det vi vill göra. Överjaget är en del av ditt samvete. Jaget har generellt till uppgift att välja mellan överjaget och detet till den situation som är lämpad bäst.
Psykoanalys är riktigt kul, och jag hoppas ni bara skämtade om att ni inte tror på psykologi?
alltså jag tror inte ni förstod det jag mena, jag vet redan ovanstående du sagt, det jag vill ha reda på är hur en människa kan tänkas vara, agera?
May 1, 2005
Gilgamesh wrote: Beskriv hur en människa med ett stort överjag, ett litet jag och ett litet det kan tänkas vara, använd relevant terminologi
Kristen.
Gilgamesh wrote: Beskriv hur en människa med ett litet överjag, ett stort jag samt ett stort det kan tänkas vara
Denna individ skulle delegera ut sin läxa till andra.
February 12, 2003
dreamweaver wrote: [quote=Gilgamesh]Beskriv hur en människa med ett stort överjag, ett litet jag och ett litet det kan tänkas vara, använd relevant terminologi
Kristen.
Skulle jag personligen svara på frågan skulle jag säga troende. Med fördel inom en religion med en eller flera gudar.
I mitt tycke alltså en som är så svag att han/hon måste skapa någon avbild av någonting som är större än en själv, eftersom han/hon inte tror på sig själv tillräckligt.
1 Guest(s)