April 16, 2004
Var kan man ladda ner program som översätter engelska texter till svenska, måste vara ett program som man kan ta ner från någon hemsida (eftersom jag inte har typ DC då jag inte har tillgång till bredband än), måste också kunna översätta lite längre texter eller typ 20 ord åt gången...har engelska läxa som inte är av denna värld!
January 6, 2004
Här har du en sida där du kan mata in text och översätta, finns ett antal stora språk som du kan välja mellan.
http://babelfish.altavista.com/
Något program hittar jag inte, men jag är okså ute efter något program som är mycket effektivare, å andra sidan så tycker jag man själv ska översätta då man lär sig mycket mer speciellt när det är en läxa! =).
January 6, 2004
Delph1 wrote: De flesta program klarar det ok, men det krävs att man har god koll på språket så man kan rätta det när det har fel och då faller ju lite av idén med det.
//Andreas
Trodde att du skulle skriva " då faller ju lite en ide där" att du hade en ide som du inte säger =). Någon förbättring kanske.
November 27, 2003
Lakszen wrote: [quote=Delph1]De flesta program klarar det ok, men det krävs att man har god koll på språket så man kan rätta det när det har fel och då faller ju lite av idén med det.
//Andreas
Trodde att du skulle skriva " då faller ju lite en ide där" att du hade en ide som du inte säger =). Någon förbättring kanske.
Hehe, nja översättning sköts bäst manuellt, som det mesta 😉
//Andreas
February 26, 2005
Delph1 wrote: [quote=Lakszen][quote=Delph1]De flesta program klarar det ok, men det krävs att man har god koll på språket så man kan rätta det när det har fel och då faller ju lite av idén med det.
//Andreas
//Andreas
NEJ
October 16, 2003
någon wrote: [quote=Delph1][quote=Lakszen][quote=Delph1]De flesta program klarar det ok, men det krävs att man har god koll på språket så man kan rätta det när det har fel och då faller ju lite av idén med det.
//Andreas
//Andreas
NEJ
hmm :cy: :cy:
well, enstaka ord funkar finfint men att översätta hela meningar kommer nog aldrig fungera bra utan AI i datorerna 🙄
November 27, 2003
någon wrote: [quote=Delph1][quote=Lakszen][quote=Delph1]De flesta program klarar det ok, men det krävs att man har god koll på språket så man kan rätta det när det har fel och då faller ju lite av idén med det.
//Andreas
//Andreas
NEJ
Jo!
//Andreas
2 Guest(s)