January 23, 2002
x-per wrote: [quote=Emo][quote=x-per][quote=Emo]Den nya S40 däremot är ett verk av Mazda/Volvo/Ford/Mitsubishi, de du....
Öh nej?
Mitsubishi ingår inte i Ford-koncernen så dom har knappast sammarbetat men skit samma!
Det stämmer att Mitsubishi inte ingår i Ford-koncernen, men Volvo har ett nära samarbete med Mitsubishi....
Jag har för mig att både den gamla och den nya S40n tillverkas i Mistubishis fabriker, men jag kan ha fel.
Jasså ok där ser man!
Nej nej nej, Mitsubishi har inget att göra med nya S40. 😕
Volvo sammarbetade med Mitsubishi när de gjorde gamla S40/V40, den modellen och Mitsubishi Carisma delar ett flertal delar samt att de tillverkades i samma fabrik i Holland, NedCar.
Volvo har nu dragit sig ur sammarbetet med Mitsubishi, det gjorde de när de blev uppköpta av Ford, det enda som fortfarande har gjorts med Mitsubishi sen dess är just tillverkningen av gamla S40/V40.
Nya S40 är helt och hållet ett sammarbete mellan Volvo, Mazda och Ford som tog fart ett tag efter att Volvo hade blivit uppköpta.
Bottenplattan som S40/V50 använder är samma som Mazda 3 och Ford Focus C-MAX. Flera nya modeller från såväl Ford, Volvo och Mazda ska byggas på den nya bottenplattan, t.ex. nya Ford Focus vars presentation inte är så långt borta.
Några av de nya modellerna från Volvo, Ford och Mazda ska tillverkas i samma fabrik, som jag just nu inte kommer ihåg var den ligger och om den var nybyggd eller bara en gammal ombyggd.
Har för mig att även denna fabrik var belägen i Holland eller möjligen i Belgien.
April 5, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]När det gäller Saab kan jag säga att jag har bra mycket större koll på vad som håller och inte än de flesta här...
Varför fick polaren repa sin Sabb 9000 CD för över 25 000 sista året då? Och sen varför fick han inte mer än 12 000 då han sålde den?
Snart säger du väl att SAAB V4 har en superb motor och Ford inte vet hur man bygger bilar än mindre motorer...
July 27, 2002
Jag diggar Ford alltså, bara för farsan gillar dom kanske.
Sierra cosworth är ju guld, sen är Ford lite coolare pga. de äger Volvo, Aston Martin och Jaguar(?), det var vad jag hade för mig iaf, ganska säker.
Ang. Saab så är de nya modellerna ursnygga, men jag kan ju inget om bilar men nya Saab är lätt snyggast, om man inte jämför med BMW och Mercedes
February 12, 2003
Callister wrote: Jag diggar Ford alltså, bara för farsan gillar dom kanske.
Sierra cosworth är ju guld, sen är Ford lite coolare pga. de äger Volvo, Aston Martin och Jaguar(?), det var vad jag hade för mig iaf, ganska säker.
Ang. Saab så är de nya modellerna ursnygga, men jag kan ju inget om bilar men nya Saab är lätt snyggast, om man inte jämför med BMW och Mercedes
Ford äger: Lincoln, Mercury, Mazda, Volvo, Jaguar, Landrover och Aston Martin!
Ja den nya Saaben är fulländad (9-3SS) Fy fasen, vackrare familjebil är sällsynt, kanske att en Audi A4 skulle vara i samma klass men nja....
Ford Focus RS drar en Subaru Impreza (2hjulsdrift mot 4hjulsdrift), det säger ju en hel del!
April 5, 2003
Pojo wrote: Ford Focus RS ska ha väldigt fina egenskaper jag har förståt att den går dåligast rakt fram....
Jag har faktiskt svårt att tro att den spöar en Impresa STi på bana än mindre en EVO 7a som går bättre på bana än Imprezan (EVOn nyper i å lyfter ena bakdäcket istället för att dra ut i en liten sladd som Imprezan gör)
Men de går naturligtvis bygga 2 hjuls drivna bilar som går bra på bana också (tittar på F1 kalendern)
February 12, 2003
Darko wrote: [quote=x-per]Ford Focus RS drar en Subaru Impreza (2hjulsdrift mot 4hjulsdrift), det säger ju en hel del!
kanske rakt fram men prova köra lite svängar så lär de bli andra pannkakor 😉
Det är just i svängar som Focus RS drar ifrån!
Krqagyzzz wrote: HEJ HEJ HEJ!!! Hold your horses...
Denna tråd handlar inte om vilka bilar ni gillar, utan ebort om vad ni vet om volvo 480.... tycker jag i alla fall.. jag skapade ju ändå tråden.. men sak samma..
Ja du har redan fått ditt svar....alla tycker att den är skit!
February 7, 2003
Zyrus wrote: http://www2.blocket.se/view/20.....038;city=0
GE MIG EN SÅN!
Ja! Det skullei nte vara fel...
Men det går nog inte :arg:
April 5, 2003
de var de exemplaret som jag råkat ha i närheten, vill du jag ska räkna upp alla som svurit sig blå över en SAAB, eller dom som skrotat den pga att dom inte får mer ifall dom säljer den fast den är beggad och går? Eller vill du ha en ordentlig undervisning i hur driftsäkra 5-600 SAAB hästar är? Man plockar inte 600 hk ur en standard saab motor, och de tror jag du vet. Hur många bitar är standard förutom utseendet på en B20 med ca 400 "driftsäkra" hästar? Om man är någorlunda insatt i bilvärlden å inte bara i dom svenska skrot bilarna så vet man att de finns enklare och betydligt billigare vägar, även i längden att plocka 5-600 "driftsäkra" hästar ur en bil. Men de är ganska uppenbart att du inte ser längre än vad näsan räcker så den löns nog inte tjata mer om de här....
January 28, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]Darko: Jaja... Du har säkert rätt. Utgår ifrån ett ex och säger att en modell som fanns i 14 år är skit. Att man t.ex. utan problem tar 500 - 600 driftsäkra hästar i 2.3:an spelar ingen roll. Du har ju facit ifrån ett ex så visst....
Definiera utan problem.
Dessutom är en hel del bytt då, som turbo, intercooler, kolvar osv
May 23, 2002
MrWeizel: Självklart, men orginalgrejerna står pall för ganska mycket. Det är få familjebilar som går att trimma lika lätt...
Darko: Ok, Farsan har haft 5 st 99/900 som samtliga gick närmare/över 40 000 mil, har vart i kontakt med flera 9000 som alla gått över 30 000 mil...
May 17, 2002
x-per wrote: [quote=Darko][quote=x-per]Ford Focus RS drar en Subaru Impreza (2hjulsdrift mot 4hjulsdrift), det säger ju en hel del!
kanske rakt fram men prova köra lite svängar så lär de bli andra pannkakor 😉
Det är just i svängar som Focus RS drar ifrån!
Krqagyzzz wrote: HEJ HEJ HEJ!!! Hold your horses...
Denna tråd handlar inte om vilka bilar ni gillar, utan ebort om vad ni vet om volvo 480.... tycker jag i alla fall.. jag skapade ju ändå tråden.. men sak samma..
Ja du har redan fått ditt svar....alla tycker att den är skit!
i så fall kan du väll starta en egen tråd att snacka billiga begbilar i eller är det för jobbigt?
2 Guest(s)