June 10, 2005
February 5, 2005
Nej, se till att låsa in de redan kända brottslingarna istället (och hålla dem inlåsta), så blir det mer resurser över till polisen att fånga nya med. Tillslut blir det inte många brottslingar kvar ute i det fria, och vi andra slipper både brottslingar och bli behandlade som sådana av adeln med deras facismkameror.
March 14, 2004
Tycker gott dom kan övervaka verenda millimeter av våra städer. Det ger då i alla fall mig trygghet. En kompis till mig har blivigt nerslagen 3 gånager av olika gäng. Alla 3 gånger har dom kommigt undan då det inte har funnigts någon bevisning. Hade det suttigt uppe kameror så hade dom nog skakat galler. Anser inte heller att det kränker på intigreteten och det stör inte mig om en kamera filmar mig.
March 10, 2002
Delph1 wrote: [quote=Dehman]Så det är bättre att folk ska vara rädda för att gå ut på krogen och roa sig?
Hur svårt är det att dra på sig en huva ch ändå kunna göra det?
EDIT: Råna dvs.
//Andreas
Vad jag vet så minskar brottsligheten bara av vetskapen att det finns kameror. Var mycket sabotage på skolan jag gick på innan. Efter att de satt upp kameror minskade den avsevärt.
Dessutom känner man sig tryggare om det finns övervakning. I.a.f. tycker jag det.
November 27, 2003
Dehman wrote: [quote=Delph1][quote=Dehman]Så det är bättre att folk ska vara rädda för att gå ut på krogen och roa sig?
Hur svårt är det att dra på sig en huva ch ändå kunna göra det?
EDIT: Råna dvs.
//Andreas
Vad jag vet så minskar brottsligheten bara av vetskapen att det finns kameror. Var mycket sabotage på skolan jag gick på innan. Efter att de satt upp kameror minskade den avsevärt.
Dessutom känner man sig tryggare om det finns övervakning. I.a.f. tycker jag det.
Möjligtvis det skapar en illussion av att det är säkrare, men det är å min åsikt sämre än att veta att det är osäkert.
//Andreas
April 18, 2003
Dehman wrote:
Dom allra flesta våldsbrotten begås i hemmen, ska vi tillåta bevakning där med då?
February 4, 2003
Personlig integritet på stan? Vem är intresserad av vad du sysslar med där?
Och vem lägger inte märkte till en snubbe som går med en luva på sig? Rätt ovanligt att folk planerar på det sättet, eftersom det drar till sig mer uppmärksamhet.
Vem går mot en som har luva på sig? Och någonstans måste han ju sätta på luvan.
Hemmet är en annan sak. Rätt dålig jämförelse. Hemma är ju verkligen personlig integritet, och om man bor med en man som slår en hemma så får man ju prakitkst taget skylla sig själv. Plus att man om man bor i samma hus oftast vet vem förövaren redan är. Så var i finns anledningen att sätta upp kameran?
1 Guest(s)