November 4, 2001
Fan va trist ifall man lever i värsta kommunistsamhället, där ingen tjänar mer än nån annan, ingen vill utbilda sig heller, så ekonomin går åt helvetet, varför utbilda sig när man ändå tjänar lika mycket som en 50årig kärring som sitter och vaktar ett rum på ett museum. Vem ha det som alla andra, inte vara nån speciell bara tillhöra massan, inte äga något själv. Du och jag och dina kompisar kan ha kommunistsamhälle jag kan vara Stalin och ni bönder! :eye:
November 26, 2002
chrippaz wrote: Fan va trist ifall man lever i värsta kommunistsamhället, där ingen tjänar mer än nån annan, ingen vill utbilda sig heller, så ekonomin går åt helvetet, varför utbilda sig när man ändå tjänar lika mycket som en 50årig kärring som sitter och vaktar ett rum på ett museum. Vem ha det som alla andra, inte vara nån speciell bara tillhöra massan, inte äga något själv. Du och jag och dina kompisar kan ha kommunistsamhälle jag kan vara Stalin och ni bönder! :eye:
Alla som är vänster om moderaterna är inte kommunister.
Naturligtvis håller jag med dig där, men det är inte det det handlar om. Problemet är att de som föds i "rika" familjer kommer få bättre undervisning, bättre vård etc än de som inte har den turen.
Jag tycker att alla människor ska ha samma chans att ta sig vidare i livet.
Därför är segregation dåligt.
November 4, 2001
Öwall wrote: [quote=chrippaz]Fan va trist ifall man lever i värsta kommunistsamhället, där ingen tjänar mer än nån annan, ingen vill utbilda sig heller, så ekonomin går åt helvetet, varför utbilda sig när man ändå tjänar lika mycket som en 50årig kärring som sitter och vaktar ett rum på ett museum. Vem ha det som alla andra, inte vara nån speciell bara tillhöra massan, inte äga något själv. Du och jag och dina kompisar kan ha kommunistsamhälle jag kan vara Stalin och ni bönder! :eye:
Alla som är vänster om moderaterna är inte kommunister.
Naturligtvis håller jag med dig där, men det är inte det det handlar om. Problemet är att de som föds i "rika" familjer kommer få bättre undervisning, bättre vård etc än de som inte har den turen.
Jag tycker att alla människor ska ha samma chans att ta sig vidare i livet.
Därför är segregation dåligt.
Kan bara hålla med dig! Men ett helt klasslöst samhälle är inget för mig.
March 1, 2002
Öwall wrote: [quote=Kroon]klasskillnader är ok. Fast alla, som vill, ska få bredband minst 2 mbit.
Skönt att Gudrun är borta ur leken, äntligen !
Ska inte alla få "flat-rate"-skola och -sjukvård då? Du tycker uppenbarligen att det är fel.. varför?
Vadå kan man inte ha "flat-rate"-skola och -sjukvård utan att ta bort klasskillnaderna ?
Och Gudrun ogillar jag inte för hennes politik utan för att hon är en kommunistisk, alkoholiserad och skattefifflare.
4 Guest(s)