June 18, 2001
Chrippaz:
Okej. Jag anser likväl inte att man ska vara begränsad till de här och de här utbildningarna för att slippa vara fattig.
Jag tycker heller inte att det ska finnas någon möjlighet att ställa sig över någon annan, och absolut inte om man söker sig till att göra det, vilket är fallet om man väljer utbildning utefter lön. Med pengar kommer makt...
Waco:
Då röstar du blankt.
Ps. Sluta med din ignorans, Chrippaz. Väx upp. Det är på tiden.
June 18, 2001
Du är ignorant mot socialdemokraterna och deras väljare.
På vad sätt är mina argument irrelevanta?
Hur sätter jag mig över dig?
Och jo, jag förstår din argumentation. Du säger att har man ett behov av att tjäna mycket pengar så kan man göra det, studera bara till någonting som leder till ett höginkomstyrke. Jag håller dock inte med om att det är ett bra sytem, det är en annan sak.
November 4, 2001
Jag är inte ignorant mot alla väljare bara en stor del av dem, jag sa tidigare att jag inte bryr mig om vad någon röstar ifall personen i fråga har ett argument
Jerry wrote:
Jag håller dock inte med om att det är ett bra sytem, det är en annan sak.
Förstår inte riktigt har läst det flera gåner, "det är en annan sak"?
November 4, 2001
Det jag sa till waco var att, de som inte vet vad de ska rösta eller inte bryr sig röstar på socialdemokraterna, men alla som röstar på socialdemokraterna måste inte tillhöra den gruppen, ifall du förstår.
Jag ville bara än en gång visa vad jag tycker, men jag tycker såklart att man ska rösta blankt för att visa sitt misstycke eller ifall man inte bryr sig...
October 27, 2001
chrippaz, vänsteranhängare sattes på denna jord enbart för att klaga och missförstå.
The_wiz, ska man inte gå till botten med varför privatskolor är så mycket bättre som du påstår. Alltid när det dyker upp något nytt så ska det tryckas ner, t.ex. när bbb kom ville telia ha bort dem så fort som möjligt, istället för att leverera ett konkurrens kraftigt alternativ. Samma med skolorna, om alla skolorna vore privatägda blir det konkurrens, högra krav ställs på lärarna, bättre skola åt alla. Då kan man sitta och klaga på att vissa skolor anställer bättre elever och har högre avgifter. Visst det är beklagligt, men om du tar en titt på skolorna idag så kommer du att se att ingen skola är lik den andra (woho, inga klonade lärare, arkitekter och byggarbetare o.s.v.), Lärare är olika bra på att lära ut, man kommer aldrig att kunna få exakt jämnstäld skola endå. Men i grund och botten är det elevens vilja att lära sig som är den största faktorn.
Jerry, om inte mina ögon visar fel info gjorde du en dubbelpost på sida 3. Därav "kopia". Men om du vill toka det som en väckarklocka att du skriver i princip samma saker om och om igen får du det.
Smutskastning, det var väl lite självmål?
Moderaterna informerar om att skolan, vården m.m. är usel. Om det är smutskastning erkänner du alltså att det är vänstern som har fått skolan, vården och allt annat att bli fattigare och sämmre skött.
De pekar på fakta, vänster har sin fantasi som grund för sina uttalanden.
March 1, 2002
Öwall wrote: [quote=Kroon]Antog att du menade att jag hatade allt som har med Vänster partiet eftersom jag ogillade Gudrun.
Så därför förklarade jag varför jag ogillar/ogillade henne. Ok
Och jag "tjockade" till texten där du motsade dig själv.
Du säger att du inte ogillar henne för hennes politik, utan för att hon är kommunist? det förstod inte jag hur du fick ihop...
Jag menar att jag inte är helt imot den politik hon har kört med i vänsterparitet.
Det jag stör mig på är att hon har varit med i en massa kommunist grupper och så vågar hon inte erkänna det !
June 20, 2002
varför är debatten så inriktad på Sverige...???
svaren på frågorna varför vi inte ska ha klasskillnader och även vart de finns hittar ni nog om ni riktar era blickar mot Afrika, Sydamerika och Asien...
detta är ju också ganska aktuellt nu när vi håller på att bygga in oss i Fort Europa och Fort Amerika, där de fattiga barnen inte får vara med och leka med de rika barnen, om de fattiga barnen inte tar och blir lite rikare först... något de är beroende av oss för att kunna bli...
March 1, 2002
MrWeizel wrote: säger bara HÖGER...
men iofs så kommer ja oxå från sjöbo,
å vet knappt hur en neger ser ut...
men här nästan inga stölder heller...
Jag kan hålla med att invandrare verkar ha en tendens att blir kriminella.
Med det måste väl vara politikernas fel. Jag menar, det är ju dom som tar hitt en massa människor som dom, verkar det som, inte kan ta hand om.
Jag kanske har helt fel men det är den uppfattningen jag har fått.
March 1, 2002
boogey wrote: varför är debatten så inriktad på Sverige...???
svaren på frågorna varför vi inte ska ha klasskillnader och även vart de finns hittar ni nog om ni riktar era blickar mot Afrika, Sydamerika och Asien...
detta är ju också ganska aktuellt nu när vi håller på att bygga in oss i Fort Europa och Fort Amerika, där de fattiga barnen inte får vara med och leka med de rika barnen, om de fattiga barnen inte tar och blir lite rikare först... något de är beroende av oss för att kunna bli...
Det tycker jag är lite för svåra frågor för denna tråd. För tillfället så tycker jag att vi ska hålla oss till Sverige.
2 Guest(s)