April 18, 2003
Det är helt klart en upplevelse att göra lumpen, man lär sej helt klart att man orkar mer än man tror, får lära sej lite om att klara sej i skog och mark. Sen är det ganska fascinerande att göra soldatproven. Vi gjorde både sommar och vinter proven. På sommaren så gick vi 3 mil med packning, blandat med lite övningar här å där typ att hala sej över en bäck i ett rep, springa med lastad bår i en hinderbana osv.... skavsår!
På vintern åkte vi 5 kilometer med packning men utan bössa, grävde snöbivack och övernattade sen åkte vi vitablixten hela dan efter, kommer inte ihåg hur långt men det var LÅÅÅNGT 🙂
Det var meningen att vi skulle göra cykelprovet med men vi blev ivägskickade för att vara med på nån uppvisningsskjutning. Enda provet man ville göra och det blev man lurad på 🙂
Det var mkt skit och kopiöst mkt väntande i lumpen men kamratskapen går utanpå det mesta, umgås fortfarande med 4 av killarna. Stösta felet är att man förlorar så enormt mkt pengar på att lumpa.
// Jekyll 3000
April 26, 2003
Öwall wrote: [quote=PaiN][quote=Öwall][quote=caged]Lumpen!? Ahh, finns det en vettig anledning att göra det?
jodå, det finns det.
Många som har gjort lumpen sägar att det har vart roligt.
kanske inte roligt, men de har iallafall inte ångrat sig efteråt.
jag vill göra lumpen, och jag tror att det kommer bli roligt.
Guess what?
Man kan ha roligt utanför lumpen också. Om man bara har roligt när man ligger, springer och flummar runt med små pojkar i skogen så har man problem. 🙂
det är klart, men lumpen är ju bara drygt ett år, sen kan man ha kul mer. det är ju inte så att man missar hela livet bara för att man gör lumpen.
nej men man kan MISTA hela livet om man blir tvungen att dra ut i krig
November 26, 2002
ribban wrote: [quote=Öwall]det är klart, men lumpen är ju bara drygt ett år, sen kan man ha kul mer. det är ju inte så att man missar hela livet bara för att man gör lumpen.
nej men man kan MISTA hela livet om man blir tvungen att dra ut i krig
mjo, men det kommer inte hända, och om det mot all förmodan skulle bli krig, så skulle det vara minst lika farligt att bo i en storstad.
November 26, 2002
Mind wrote: för er som ska mönstra, se för fan till att inte hamna på gottland eller vad ön heter.
det är dit dom flyttar alla bögar.
ja det är sant, hört det från många som gjort lumpen.
konstigt, jag kommer inte ihåg någon som frågade efter min sexuella läggning när jag mönstrade..
jag tror knappast att det är sant, och det blir inte mera sant för att 'många' säger det.
June 23, 2002
heimdal wrote: [quote=macrus][quote=Öwall][quote=caged]Lumpen!? Ahh, finns det en vettig anledning att göra det?
jodå, det finns det.
Många som har gjort lumpen sägar att det har vart roligt.
kanske inte roligt, men de har iallafall inte ångrat sig efteråt.
jag vill göra lumpen, och jag tror att det kommer bli roligt.
Vad min pappa sa så var det både kul och jobbigt men det var samtidigt "status" alltså bra att ha gjort lumpen förrut när man sökte jobb osv. Men numera bryr sig ingen mer för vi har knappt nån militär kvar.
Lycka till och ta det lungt. 😉
Hoppas jag själv slipper lumpen tänker göra allt jag kan för att slippa lumpen sen. 🙂
nu är man ju ännu mer elajt om man får göra lumpen, jag hade skitkul (för det mesta iaf)
så ge fan i att slippa lumpen.. det e en upplevelse..
*host* man e inte man förnns man gjort lumpen *host*
Var nog ungefär så min farsa menade men nu är det inte lika vanligt så nu är det inte samma "status" så var det nästan så att alla bara "SKA/SKULLE" ha gjort lumpen är inte det i samma skala nu, vilket jag är glad för iaf jag får väl nöja mig med att vara pojke då. 😛
1 Guest(s)