February 4, 2003
Hej.
Försökt nå Posten, men väntetid på 20 minuter, så skickat ett mail dit med. Men kanske någon här som vet vad som kan ha gått fel. Går det inte skicka postpaket till företag?
Skickade ett paket till
ELFA AB
Elektronikhöjden 20
175 43 Järfälla
Detta fick kolli-nummer: 81595061826SE
Men paketet hamnade hos Olles Kiosk och har nu gått i retur.
Vad händer?
Mvh/David
May 6, 2006
February 4, 2003
Bahhh.
Det är fan dåligt. Jag sa att det var en reklamation + att det stod AB på paketet, då borde ICA postombudet som jobbar med det hela underrättat mig om att företagspaket var det jag skulle använda mig av.
Fungerade det inte så att alla paket till företag automatiskt gick med företagspaket förr? Även om de skicksdes som postpaket så gick de över till företagspaket automatiskt.
Tråkigt vilket fall som helst. Byrokratiskt och dåligt.
Av Posten.
February 4, 2003
Mean Machine wrote: [quote=davidhellmyrs]Tråkigt vilket fall som helst. Byrokratiskt och dåligt.
Av Posten.
Eller helt enkelt kasst av dig som inte läst villkoren för retur som Elfa har försett dig med.
Och det tog du för givet?
🙂
Hört talas om telefon-order? Ringde nämligen dit och la min beställning-
från jobbet. På dagen.
På samma sätt emailade jag dit och gjorde klart min retur, då varan inte passade även om det stod att den skulle passa. Visade sig specifikationslistan listade den amerikanska varianten.
Det sades INGET om företagspaket per email. De skrev hur jag skulle göra, men skrevs INGET om företagspaket.
Nu kanske det är så att det är min "uppgift" att be dom skicka deras avtal eller läsa upp dom per telefon. Men i så fall är det krångligt, och lättare vore om ELFA hade informerat om detta. Alternativt om Posten hade haft lite servicekänsla, vilken de förlorat eftersom de har ombud istället. Betalar man pengar, så bör den som tar emot paketet veta hur det ligger till.
-"Hej jag ser att det är ett AB företag du ska skicka till, vanligtviss vid returer så brukar man då använda sig av företagspaket. De har inte sagt något om detta?"
(i detta läget hade jag kunnat ringa dit och kolla det...)
Ta inte för mycket för givet Mean Machine. 😀 😀
Även om det är lätt hänt 🙂
Eller du kansek jobbar på Maxi i Halmstad som postombud ? 🙂
2 Guest(s)