October 10, 2001
On 2001-10-27 23:35, wasd wrote:
Det är många här som har synpunkter på "märkesdatorer". Vissa tycker att Compaq är skit utan att tydligen ha minsta erfarenhet av dessa.// Lasse
"utan att tydligen ha minsta erfarenhet av dessa"
Vad menar du?
Vad är det som tyder på att vi inte har någon erfarenhet av Compaq?
Om jag säger att de Compaqdatorer jag har testat har fungerat dåligt så är det väl så också?
Om allt fungerat som det skulle med de Compaqdatorer jag har testat skulle det väl inte finnas någon anledning för mig att säga något annat?
Saker och ting kan fungera hur bra som helst för dig men det gör inte det för alla. Varför skulle inte vi andra ha en aning om vad vi pratar om?
September 12, 2001
Jomen..det där är en öm tå för vissa..jag gillar inte heller Compaq.Men det gäller även Ibm,Dell o many more..
Iaf så är det så att märkes funkar rätt ok om man mest ska köra kontorsbaserade prg o inte spel o andra tyngre prg..uppgradera kan funka med man måste testa sig fram o det kan ju bli en dyr affär.
Med min Noname kan jag köra vad jag vill i stort sett..byta ut vad jag vill o ha stöd för det utan att behöva slänga ut en massa pengar i onödan.
July 14, 2001
On 2001-10-27 16:11, DaLys wrote:
Jag får snart en paket dator av min pappas jobb av märket compaq, och jag måste säga att den verkar väldigt bra!!!Compaq Presario 7000 alt.2
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Processor 2,0 GHz Intel P4 (400 MHz)
Chipset Intel 845
Cacheminne (L2) 256 kB integrerat
Internminne 512 MB SDRAM (max 3 GB), 3 platser
Hårddisk 80 GB (7200 rpm)
Diskettenhet 3,5" 1,44 MB
CD / DVD 16x DVD
CD-RW 16x / 8x / 32x max
Grafikkort nVIDIA GeForce3 MX, 4xAGP
Grafikminne 64 MB DDRAM (max 64 MB)
Ljudkort Creative Labs SoundBlaster Live! Player 5.1. Emulerat 3D-ljud med Creative Environmental Audio EAX.
Wavetablestöd med upp till 1024 röster (PCI-kort)
Högtalare Påhängbara JBL Platinum, levereras med Presario CRT-bildskärmar. Ljudingång på högtalarna för tex MP3-spelare.
Nätverkskort 10/100 Mbit/s Ethernet via RJ45 kontakt (PCI-kort)
Webcam Ja
Modem 56 / 14,4 kbit/s data/fax, ITU V.90 (PCI-kort)
Kortplatser 2 lediga PCI, 3 upptagna PCI, 1 upptagen AGP
Lagringsplatser 1 ledig 5,25" (extern), 1 ledig 3,5" (extern), 1 ledig 3,5" (intern)
Gränssnitt 1st IEEE 1394 ("Firewire"), 2st USB, 1st MIDI/joystick, 1st RJ45, 1st seriell, 1st parallell, mfl.
TV-anslutning S-video
Snabbknappar Direkt åtkomst till Internet (7 knappar), CD-styrning (5 knappar), knappar för programstart, volym och energisparläge, samtliga på tangentbordet.
Tangentbord Svenskt Windows med snabbknappar
Mus Compaq Trådlös (med rullhjul)
Format (H x B x D) cm Stor tornmodell (48,3 x 21,3 x 53,1)
Färg Opal + färgskal
Programvara
Operativsystem MS Windows XPdet ska väll räcka i nåt år lr 2 😀
fett tezno,, glöm intedett,, aahh ööhh,,
April 1, 2001
När det gäller märkesdatorer så tycker jag att Dell gör dom bästa datorerna. Vissa har tom märkesmoderkort !
Hade det bara varit vanliga moderkort (Asus, Abit, Microstar, Gigabyte, Soltek, mfl.) i märkesburkarna så hade dom varit bra !
Men ofta så sparar man en del pengar på att bygga en dator själv. Och man får ju en dator som är anpassad efter ens behov..
En sak som är säker är iaf att märkesdatorer var mycket värre förut !
September 12, 2001
On 2001-10-28 00:58, Iceman wrote:
När det gäller märkesdatorer så tycker jag att Dell gör dom bästa datorerna. Vissa har tom märkesmoderkort !
Hade det bara varit vanliga moderkort (Asus, Abit, Microstar, Gigabyte, Soltek, mfl.) i märkesburkarna så hade dom varit bra !
Men ofta så sparar man en del pengar på att bygga en dator själv. Och man får ju en dator som är anpassad efter ens behov..
En sak som är säker är iaf att märkesdatorer var mycket värre förut !
Sant..det där stämmer bra..tänker mest på Ibm ps/2 med mci kortplatser..försök få tag på ett mci kort idag..lyckligtvis så har dom övergett detta..
August 13, 2001
Compaq Presario 7000 alt.2
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Chipset Intel 845
Internminne 512 MB SDRAM (max 3 GB), 3 platser
Du kommer aldrig kunna få ut max ur en sådan kraftig processor som denna med skit minnet. en P4:a på 2Ghz "kräver" DDR minnen eller Rambus för att verkligen visa vad den går för. Försök att byta till Intel 850 Chipset och Rambus minnen så kommer du bli mycket mer nöjd, just nu är minnerna en rejäl flaskhals i din kommande dator 🙁
June 28, 2001
Jag har ju redan en hemmabyggd dator(den i min sign) som jag kan släppa ut mina moddningsaggresioner på . Det här står innan specen på compaqen: ""De stora och kraftfulla modellerna i Presario 7000-serien har samma nya design som Presario 5000 och är även lika enkla att öppna för uppgradering. "" Det tolkar jag som att de borde vara ganska enkla att uppgradera _om_ jag nu skulle vilja göra det...
August 19, 2001
On 2001-10-28 02:30, Zaver wrote:
Compaq Presario 7000 alt.2
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Chipset Intel 845
Internminne 512 MB SDRAM (max 3 GB), 3 platserDu kommer aldrig kunna få ut max ur en sådan kraftig processor som denna med skit minnet. en P4:a på 2Ghz "kräver" DDR minnen eller Rambus för att verkligen visa vad den går för. Försök att byta till Intel 850 Chipset och Rambus minnen så kommer du bli mycket mer nöjd, just nu är minnerna en rejäl flaskhals i din kommande dator 🙁
Bra notering..
August 19, 2001
On 2001-10-28 11:57, DaLys wrote:
Jag har ju redan en hemmabyggd dator(den i min sign) som jag kan släppa ut mina moddningsaggresioner på . Det här står innan specen på compaqen: ""De stora och kraftfulla modellerna i Presario 7000-serien har samma nya design som Presario 5000 och är även lika enkla att öppna för uppgradering. "" Det tolkar jag som att de borde vara ganska enkla att uppgradera _om_ jag nu skulle vilja göra det...
Men snälla masken... compaq ha ha ha ha
2 Guest(s)