Palmes arv|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Palmes arv
Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
sp_UserOfflineSmall Offline
1126199
March 23, 2007 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

En liten undran bara, är inte araber också semiter, om så är fallet (vilket det ju är) då är de ju emot sig själva eller??? 🙄

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1126484
March 25, 2007 - 8:23 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Josey Wales: http://www.aftonbladet.se/vss/.....96,00.html

Trist naturligtvis men ruttna ägg finns det i alla länders poliskårer, däribland också den svenska.

Kaleid:

Jag hade missat din citatlista. jag bidra med några egna:

http://www.scottishfriendsofis.....quotes.htm
Särskilt utdragen från skolböcker är käcka tycker jag, det är verkligen att ge barn en grogrund för att skapa fred i framtiden.

http://www.iris.org.il/quotes.htm

http://www.iris.org.il/quotes/.....ockhlm.htm
Tyvärr visar den här sidan vad Sverige ställt till med i frågan genom att ge Arafat en kanal och låta honom hålla tal i Stockholm, ytterst pinsamt.

http://www.brainyquote.com/quo...../arab.html

http://www.zionism-israel.com/.....quotes.htm

Alla är naturligtvis inte helt objektiva men bara massan av citat tycker jag talar för sej själv.

Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
1126485
March 25, 2007 - 8:26 am
sp_Permalink sp_Print

Jag slänger skit på bägge, men du vill oss gärna tro att Israel är de goda och det är bara Palestinierna som är skyldiga.

Då har du inte läst tillräckligt.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1126524
March 25, 2007 - 11:18 am
sp_Permalink sp_Print

Se på fasen, nu frotterar sej även Bildt med "terroristerna".
http://expressen.se/nyheter/1......3/1.609673

Palestina vs Israel är nog f.ö en för komplicerad situation för att kunna döma vem som gör rätt/fel.. Båda sidor har grova fulheter på samvetet..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1126576
March 25, 2007 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

israelerna borde också skaffa självmordsbombare som spränger lite i palestina

Kaleid
Member
Medlem
1126578
March 25, 2007 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför det när man har ett av världens bästa arméer?

Bjornstrom
Member
Medlem
1126581
March 25, 2007 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Kaleid wrote: Varför det när man har ett av världens bästa arméer?

För att befolkningen ska få smaka på samma medicin..

Kaleid
Member
Medlem
1126582
March 25, 2007 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

De har redan dött i större antal, hur spelar egentligen inte så stor roll. Döda är de ändå.

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1126622
March 26, 2007 - 1:44 am
sp_Permalink sp_Print

Sen bör ni också veta att Israels arme' inte består av endast judar. Det är en del araber som också slåss på deras sida. Och Israel tappar också sit stöd inom EU som jag har uppfattat det, varav en jude på 50 bast som jag mötte i Hong Kong försökte förklara.

Galen jude wrote: We are fighting for our existence and we will even fight you. (mig, Sverige)

Så det är ju inte direkt judar vs araber.

Bjornstrom
Member
Medlem
1126623
March 26, 2007 - 2:48 am
sp_Permalink sp_Print

Ang wrote: Sen bör ni också veta att Israels arme' inte består av endast judar. Det är en del araber som också slåss på deras sida. Och Israel tappar också sit stöd inom EU som jag har uppfattat det, varav en jude på 50 bast som jag mötte i Hong Kong försökte förklara.

[quote=Galen jude]We are fighting for our existence and we will even fight you. (mig, Sverige)

Han kanske trodde du var arab från gaza? :eye:

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1126688
March 26, 2007 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Ang wrote: Sen bör ni också veta att Israels arme' inte består av endast judar. Det är en del araber som också slåss på deras sida. Och Israel tappar också sit stöd inom EU som jag har uppfattat det, varav en jude på 50 bast som jag mötte i Hong Kong försökte förklara.

[quote=Galen jude]We are fighting for our existence and we will even fight you. (mig, Sverige)

Skillnaden är väl att en jude säjer det men en arab genomför det.
Det var ju inte direkt judar som körde två 767'or in i twin towers.

Så nej, det är inte judar mot araber.

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
1126723
March 26, 2007 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=Ang]Sen bör ni också veta att Israels arme' inte består av endast judar. Det är en del araber som också slåss på deras sida. Och Israel tappar också sit stöd inom EU som jag har uppfattat det, varav en jude på 50 bast som jag mötte i Hong Kong försökte förklara.

Han kanske trodde du var arab från gaza? :eye:

Ha, ja kanske det. Dock så är jag ju riktigt blond med gröna ögon. 😉

Läste en artikel på DN om någon amerikansk professor eller vad det var som skrev om den växande antiamerikanismen som växer i Europa. Enligt han, vad jag kunde förstå, så är det också till stor del vänsterfolkets hat emot judar. Det gav mig ju också en tanke till varför så många vänsteranhängare går runt i palestinasjalar och supporterar palestinierna men inte resten av världens folk som lider i som lika allvarligt? (Som ni vet är USA ganska rikt med judar, och vi har genom historiska skäl förlorat nästan helan våran andel)

Min fråga är om det inte är rasistiskt att supportera ett folkslag mer pga deras fysiska utseende, eller pga judehatet, men då får man iofs svaret att det är bättre att supportera någon än inga alls. Hmm... båda anledningar är moralt rätt, sen kan man ju diskutera in i evigheten vem som gör det klokaste valet.

Han trodde väl jag var en vänsteranhängare. 😉

vänsteranhängare, till ert försvar!!

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1126738
March 26, 2007 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Offtopic iofs, men jag har nu varit på ett möte där hyresvärden informerade om det faktum om att jag skulle få nya grannar..
Runt 50 stycken Irakier..
Det innebär att 30-35% av dom boende i bostadsområdet kommer att ha flyktingstatus..

Omsorgsfullt nog informerades det även att en "ansvarig" kommer att finnas i byn på typ kontorstid varje vardag, dit kan man gå och klaga om det är något.
Avslutningsvis när jag lämnade mötet informerade jag hyresvärden om att när min uppsägning kommer med posten, då ska han även betrakta det som ett klagomål.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
1126749
March 26, 2007 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd:

Du vill inte ge dom en chans först?

Iofs är det också rent allmännt kännt att placerar man för många av samma kultur på ett ställe kommer de endast hänga med varandra för det är en kultur de känner.

Aja, en chans hade ju inte skadat, för mycket d vs. Åtminstone gav man det en chans... aja. det är för sent för min hjärna nu. Go natt

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1126758
March 26, 2007 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Offtopic iofs, men jag har nu varit på ett möte där hyresvärden informerade om det faktum om att jag skulle få nya grannar..
Det innebär att 30-35% av dom boende i bostadsområdet kommer att ha flyktingstatus..

Omsorgsfullt nog informerades det även att en "ansvarig" kommer att finnas i byn på typ kontorstid varje vardag, dit kan man gå och klaga om det är något.
Avslutningsvis när jag lämnade mötet informerade jag hyresvärden om att när min uppsägning kommer med posten, då ska han även betrakta det som ett klagomål.

Intressant att bostadsbolaget redan innan någon flyttat in anställer en heltidsanställd för att ta emot klagomål, erfarenhet eller fördomar?
Jag vet vad jag tror wink

Det lustiga är att jag tror inte att hyresvärden sett sej nödgad att anställa en klagomålsansvarig om 50 judiska familjer hade flyttat in.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1127083
March 28, 2007 - 9:47 am
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=ilg@dd]Offtopic iofs, men jag har nu varit på ett möte där hyresvärden informerade om det faktum om att jag skulle få nya grannar..

Intressant att bostadsbolaget redan innan någon flyttat in anställer en heltidsanställd för att ta emot klagomål, erfarenhet eller fördomar?
Jag vet vad jag tror wink

Det lustiga är att jag tror inte att hyresvärden sett sej nödgad att anställa en klagomålsansvarig om 50 judiska familjer hade flyttat in.

Nu är han emellertid inte anställd enbart för att ta emot klagomål vad jag kan förstå. 😛
Han är en typ nyckelpiga och alltiallo som det lät, dock kommer han att vara stationerad här i byn fast inte före innan "flyktingarna" kommit då.
Man har ju sina funderingar över vad slags folk det är som "flyktar" från Irak idag, jag menar Saddam är ju ute ur leken, och vilka är det som har anledning att lämna landet? ;-)..

Angående "klagomål, erfarenhet eller fördomar", så är det nog mest erfarenhet som gjort att det blivit så. Vi hade för ett antal år sedan en hög med Ex. Jugoslaver här. Majoriteten av dessa betedde sej enligt min mening som rena tattare, så man vill kanske försöka mota Olle i grind den här gången.

Och jodå, hade det handlat om judar som kommer direkt utifrån så hade det med stor säkerhet blivit samma sak.

Angående topic BTW..
Är det kanske så här det skall fungera i nutida Sverige? Är det så man vill minnas den forne statsministern?
Jag har sagt det förut, och säger det igen.. Den där Carl Bildt är en skojjare.

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1127107
March 28, 2007 - 12:33 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Och jodå, hade det handlat om judar som kommer direkt utifrån så hade det med stor säkerhet blivit samma sak.

Inte en chans. Det hade heller inte behövts om det varit kristna, hinduer, buddister eller ateister som flyttat in.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1127111
March 28, 2007 - 12:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=ilg@dd] Och jodå, hade det handlat om judar som kommer direkt utifrån så hade det med stor säkerhet blivit samma sak.

Inte en chans. Det hade heller inte behövts om det varit kristna, hinduer, buddister eller ateister som flyttat in.

Snicksnack..
F.ö gör dina senaste inlägg av någon anledning att jag kommer att tänka på att kattlådan behöver göras ren.
🙄

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1127112
March 28, 2007 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Josey Wales][quote=ilg@dd] Och jodå, hade det handlat om judar som kommer direkt utifrån så hade det med stor säkerhet blivit samma sak.

Snicksnack..
F.ö gör dina senaste inlägg av någon anledning att jag kommer att tänka på att kattlådan behöver göras ren.
🙄

Anatgligen har du lagt dina egna inlägg i kattlådan om behovet av rengöring känns så påträngande.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1127120
March 28, 2007 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=ilg@dd][quote=Josey Wales][quote=ilg@dd] Och jodå, hade det handlat om judar som kommer direkt utifrån så hade det med stor säkerhet blivit samma sak.

Snicksnack..
🙄

Anatgligen har du lagt dina egna inlägg i kattlådan om behovet av rengöring känns så påträngande.

Du anser på fullt allvar att inget som helst tolk eller handledarbehov finns när det ramlar in en drös utlänningar såvida dom inte är muslimer?
Nu har du bara fastat i någon slags obstinatpsykos..
Tänk om, tänk rätt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 373
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL